Zo. Mijn Roomster kan besteld worden!

korte update: vandaag telefoontje gehad van de dealer, dat ie een opdracht van de leasemaatschappij heeft ontvangen. Bestelling klopt, gelukkig, dus hij kan direct door naar de fabriek.
Leasemaatschappij (ING) levert (volgens de dealer) uit tot 15 november.. Het is daarom nog niet zeker, dat ik m nog dit jaar mag begroeten...
Duimen maar!!

Hoi Jasper,

Ik zit in exact hetzelfde schuitje als jij. Vandaag gaat als het goed is mijn auto besteld worden. Ik heb gisteren nog even de dealer gebeld omdat mijn leasemaatschappij ook maar tot 15 november auto's uit laat leveren. In principe moet het goedkomen zei hij omdat Skoda zijn productiesnelheid enorm heeft opgevoerd (of er worden gewoon minder modellen verkocht). Levertijden van 5-6 weken zijn helemaal geen uitzondering meer! Houd hoop want als het januari wordt, wordt het waarschijnlijk allemaal duurder.

jaspernl

Actief lid
Hoi Jasper,

Ik zit in exact hetzelfde schuitje als jij. Vandaag gaat als het goed is mijn auto besteld worden. Ik heb gisteren nog even de dealer gebeld omdat mijn leasemaatschappij ook maar tot 15 november auto's uit laat leveren. In principe moet het goedkomen zei hij omdat Skoda zijn productiesnelheid enorm heeft opgevoerd (of er worden gewoon minder modellen verkocht). Levertijden van 5-6 weken zijn helemaal geen uitzondering meer! Houd hoop want als het januari wordt, wordt het waarschijnlijk allemaal duurder.

Wedstrijdje doen?? :grin:
Jij gaat voor de Octavia, toch?

Dat het in januari duurder wordt kan ik me niet voorstellen. Ik heb nu een auto gekocht, en betaal dus ook de nu geldende prijs.

Veel succes met wachten. It hurts. Nu al...

Wedstrijdje doen?? :grin:
Jij gaat voor de Octavia, toch?

Dat het in januari duurder wordt kan ik me niet voorstellen. Ik heb nu een auto gekocht, en betaal dus ook de nu geldende prijs.

Veel succes met wachten. It hurts. Nu al...

Hoi Jasper,

Inderdaad ik ga voor de Octavia. Ik denk dat ik het moet afleggen bij een wedstrijdje omdat de Octavia volgens mij iets zwaarder is.
Het probleem met de prijsverhoging is de volgende:

De (lease)prijs van de auto wordt bepaald op het moment dat hij op kenteken wordt gezet (dit is wat ik letterlijk heb gehoord van de leasemaatschappij). De dealer vertelde me gisteren dat hij verwacht dat de prijzen met ongeveer 2000 euro worden verhoogd tov de huidige (verlaagde prijzen). Stel nu dat de auto pas na 15 november wordt uitgeleverd, dan zegt de leasemaatschappij tegen de dealer dat de auto niet mag worden uitgeleverd. (ik weet niet zeker of ze de auto dan ook niet laten bestellen; dat weet ik echt niet). De dealer mag de auto dus pas uitleveren na 1 januari. Hij wordt dan op kenteken gezet. Vanaf 1 januari gaan de nieuwe prijzen in en die worden gehanteerd bij het op kenteken zetten. Hoe ze dat dan doen met een auto die al besteld is en dus al een maand bij de dealer staat weet ik niet. Maar de leasemaatschappij wees mij er nog even expliciet op dat prijsverhogingen ook worden meegenomen in de leaseprijs. Het is een heel verhaal en ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb toegelicht. Maar ik hoop vooral er helemaal niet mee te maken te krijgen omdat de auto op tijd wordt besteld (vandaag ?) en dan op tijd wordt uitgeleverd.

jaspernl

Actief lid
Hoi Jasper,

Inderdaad ik ga voor de Octavia. Ik denk dat ik het moet afleggen bij een wedstrijdje omdat de Octavia volgens mij iets zwaarder is.
Het probleem met de prijsverhoging is de volgende:

De (lease)prijs van de auto wordt bepaald op het moment dat hij op kenteken wordt gezet (dit is wat ik letterlijk heb gehoord van de leasemaatschappij). De dealer vertelde me gisteren dat hij verwacht dat de prijzen met ongeveer 2000 euro worden verhoogd tov de huidige (verlaagde prijzen). Stel nu dat de auto pas na 15 november wordt uitgeleverd, dan zegt de leasemaatschappij tegen de dealer dat de auto niet mag worden uitgeleverd. (ik weet niet zeker of ze de auto dan ook niet laten bestellen; dat weet ik echt niet). De dealer mag de auto dus pas uitleveren na 1 januari. Hij wordt dan op kenteken gezet. Vanaf 1 januari gaan de nieuwe prijzen in en die worden gehanteerd bij het op kenteken zetten. Hoe ze dat dan doen met een auto die al besteld is en dus al een maand bij de dealer staat weet ik niet. Maar de leasemaatschappij wees mij er nog even expliciet op dat prijsverhogingen ook worden meegenomen in de leaseprijs. Het is een heel verhaal en ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb toegelicht. Maar ik hoop vooral er helemaal niet mee te maken te krijgen omdat de auto op tijd wordt besteld (vandaag ?) en dan op tijd wordt uitgeleverd.

Hahaha... Ik bedoelde: wedstrijdje doen qua levertijd... hahaha...
Helder verhaal hoor, met de prijsverhoging. Zo had ik het nog helemaal niet bekeken. Het gaat dan natuurlijk om fiscale waarde, en die wordt blijkbaar bepaald op kentekendatum.

Nou ja. Zullen we dan maar gewoon zorgen dat we vóór 15/11 allebei rijden??
Sterkte!

Je kan inderdaad wel een

Hahah zo bedoelde je het? Nou dan heb je in ieder geval een kleine voorsprong op mij want die van mij is nog niet besteld (in ieder geval heb ik nog geen bevestiging gekregen). Ik ben heel benieuwd. We houden elkaar op de hoogte, goed?

Jij ook succes met wachten; dat is het irritantste...

wederom korte update: geschatte leverweek: 6 november. :)

Dat is mooi Jasper,

Vandaag gaat mijn auto ook eindelijk besteld worden. Ziet er dus goed uit. Nu maar hopen dat het ook uitkomt en dat het inbouwen van het gassysteem niet te lang gaat duren want daar lees je af en toe ook horrorstories over (wachttijden van 2 maanden)...

In ieder geval moeten we nog even geduld hebben maar het komt er aan...:489:

Rita

Nieuw lid
Mijn Roomster is uit voorraad leverbaar. Het betreft de Roomster Navigator 1.4. :489:

We hebben hem twee weken geleden besteld en we krijgen hem al aanstaande donderdag! :yeah:

Bothje

Heel gewoon lid
Mijn Roomster is uit voorraad leverbaar. Het betreft de Roomster Navigator 1.4.
We hebben hem twee weken geleden besteld en we krijgen hem al anstaande donderdag!

Welkom bij de RuimteRijders...
Heb je meer gegevens van je RR.

Rita

Nieuw lid
Onze Roomster type Navigator is gebaseerd op het type "ambiente" en bovendien hebben we als extra's Parking Distance Controle, geluidsinstallatie Dance, met o.a. CD speler en de kleur van onze nieuwe aanwinst is Black Magic Mica. :cheer: Oh en omdat het een Navigator is krijgen we er ook nog een Tom Tom one Europe bij!

Nog 4 dagen te gaan!

Hetzer

Forumguru
Onze Roomster type Navigator is gebaseerd op het type "ambiente" en bovendien hebben we als extra's Parking Distance Controle, geluidsinstallatie Dance, met o.a. CD speler en de kleur van onze nieuwe aanwinst is Black Magic Mica. :cheer: Oh en omdat het een Navigator is krijgen we er ook nog een Tom Tom one Europe bij!

Nog 4 dagen te gaan!

de navigator is een leuke versie, waar heb jij hem besteld?

EdK

Forumguru
(er zijn trouwens nog meer Roomster rijders die hier hun foto's kunnen plaatsen :smirke:)

Jaja ik weet het, moet nog steeds gebeuren !
Maar ben nu druk bezig met men JVC NX-7000 te installen en zodra dat 100% goed draait en gemonteerd is dan gat ik em eerst uitzuigen en wassen voor ik foto's maak !
Anders krijg ik zoals andere ook kregen van die opmerkingen in de trant van " je had em wel eens mogen wassen of zuigen !!!:1819:

jaspernl

Actief lid
wederom korte update:
(geplande) produktieweek: 43. En vandaag is week 41 al... !!

Ik moet hoognodig van m'n Passatje af!!! Anyone??

jaspernl

Actief lid
nogmaals een korte update: ben gisteren door m'n dealer gebeld dat m'n Roomster is aangekomen in Leusden. Hij verwacht hem volgende week bij hem, en dan kan ik hem eindelijk "passen" !!

Nu alleen nog hopen dat er voor 15/11 een gastank in komt... (anders kan ik én niet mee met de skoda-meeting, én de leasemaatschappij gaat vanaf dan uitlevering blokkeren tot 1/1/09...).
Dat gaat volgens de dealer nog erg spannend worden...

I'll keep y'all posted!!

Resumé:
Besteld door werkgever bij leasemaatschappij: 5 september
Order ontvangen door dealer: 12 september
Auto gearriveerd in NL (Leusden): 16 oktober
Sleutels in mijn hand: ?????

Hoi Jaspernl,

Mijn verhaal is exact hetzelfde: Ik heb mijn Octavia besteld (via Personal Car Lease) en hij staat bij de dealer. Ook ik moet wachten (en hopen) dat het Gasfx systeem op tijd wordt ingebouwd (voor 15 november). Het wordt spannend!

Bovenaan Onderaan