Zo. Mijn Roomster kan besteld worden!

kcj

Actief lid
Ivm die gasinstallatie begrijp ik iets niet goed.
Kan en mag je de nieuwe auto niet afhalen zonder gasinstallatie ?
En van zodra ze kan ingebouwd worden (alle onderdelen aanwezig, garage heeft tijd en dgl.) een dag (of twee) de Roomster / Octavia terug naar de garage brengen ?
Of is het totaal verboden de auto al te gebruiken omwille van verkeersbelasting / BPM / energieklasse (en nog andere moeilijk begrijpbare begrippen voor een Belg) ?

Koen

jaspernl

Actief lid
Voor zover ik het begrijp is dit puur en alleen opgelegd door de leasemaatschappij.
Daarmee heb je een overeenkomst incl gasinstallatie.
Daarnaast zou er anders een kentekenwijziging moeten plaatsvinden (eerst op kenteken zónder gas, en dan aanpassen naar gasinstall), en dat willen ze schijnbaar niet.
Maar ik zal eens navraag doen bij de leasemaatschappij...

Bothje

Heel gewoon lid
(eerst op kenteken zónder gas, en dan aanpassen naar gasinstall)
Zo is het bij mij ook gegaan, ondanks dat bij aflevering alles al netjes zat ingebouwd zoals besteld (en ik wat te vroeg op het gas ging).
Ik hoefde trouwens niet te wachten op de inbouw van de installatie.

jaspernl

Actief lid
Hahaha... wat mij betreft wel. Weet jij waar jouw gasinstallatie wordt ingebouwd? Die van mij in Amsterdam.

Nope. Geen idee.
Dealer is in Veldhoven (bij Eindhoven), dus ik hoop niet dattie weer helemaal naar A'dam gesleept gaat worden... Kost weer 2 keer 1/2 dag transport...

We houden elkaar op de hoogte he!?!?!?

jaspernl

Actief lid
Zo is het bij mij ook gegaan, ondanks dat bij aflevering alles al netjes zat ingebouwd zoals besteld (en ik wat te vroeg op het gas ging).
Ik hoefde trouwens niet te wachten op de inbouw van de installatie.

??? Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt geloof ik.

Is het een lease-auto?
Zat er de gasinstallatie in bij eerste aflevering of is deze pas later (na paar weken) ingebouwd???

Voor zover ik het begrijp is dit puur en alleen opgelegd door de leasemaatschappij.
Daarmee heb je een overeenkomst incl gasinstallatie.
Daarnaast zou er anders een kentekenwijziging moeten plaatsvinden (eerst op kenteken zónder gas, en dan aanpassen naar gasinstall), en dat willen ze schijnbaar niet.
Maar ik zal eens navraag doen bij de leasemaatschappij...

Klopt Jasper,

Het is precies zoals jij zegt. De auto komt binnen bij Pon en gaat naar de dealer. Wordt op kenteken gezet en de leasemaatschappij wordt geinformeerd. Dan gaat de auto naar het gasinbouwstation met het kentekenbewijs. Zij bouwen gas in en sturen het kentekenbewijs op naar het RDW. Dan wordt de 'b' veranderd in 'g' en kan de auto met het nieuwe (en goede) kentekenbewijs terug naar de dealer en kan de auto worden afgeleverd. De leasemaatschappij zal de auto nooit eerder uitgeven omdat de leaseprijs etc etc is gebaseerd op een lpg auto en niet een benzine auto. Als ze dit zouden doen dan kloppen hun berekeningen niet meer.

jaspernl

Actief lid
Reaktie vanuit de leasemaatschappij:

===========================
Goedemorgen ***,

Wij zetten auto's tot 29 november nog op de weg, hierna niet meer.

Je vraag over de inbouw van de gasinstallatie zal je zelf even bij de desbetreffende dealer voor moeten leggen.
Ik heb hier weinig verstand van, dat ik je hierin geen advies durf te geven.

Als de dealer dit kan en wil doen, dan mag de auto natuurlijk zsm gaan rijden en hoef je niet te wachten tot 2009.
Dit kan je bespreken met *** van Automobielbedrijf ***.

Note: Door deze beslissing heb je bij de achteraf inbouw van de gasinstallatie geen recht op vervangend vervoer.

Succes en ik hoor graag wat er gaat gebeuren.
=============================

En de reaktie van de dealer: Inbouwen kost 3 tot 5 dagen.

Daarmee is achteraf inbouwen niet echt een optie meer, aangezien ik geen recht heb op vervangend vervoer in die periode.

Too bad. Nu dus hopen maar dat de tank er snel in kan...

kcj

Actief lid
Dus het kàn.
Maar wel wat extra rompslomp.
3 tot 5 dagen voor het inbouwen van een gasinstallatie : blijkbaar het heen-en-weer brengen van de auto inbegrepen :crazy: ?
Reken daar nog de eigen kosten bij om een vervangwagen te huren. Alhoewel : 25 € per dag moeten toch lukken ?
En wat extra spoed :blush: voor de inbouw van de installatie : 2 à 3 dagen moet toch kunnen :) ?

Toch blijf ik het eigenaardig vinden : nieuwe auto gefabriceerd en geleverd (aan de dealer) in 2008, en pas mogen rijden in 2009.
Voor de verkoopsprijs op de 2e hands markt zou de wagen ééntje van 2008 moeten zijn, maar op de papieren (en kenteken in NL ?) is hij de eerste maal in 2009 op de weg gegaan...
Een beetje een verkoopstruc, lijkt me.

Koen

jaspernl

Actief lid
Dus het kàn.
Maar wel wat extra rompslomp.
3 tot 5 dagen voor het inbouwen van een gasinstallatie : blijkbaar het heen-en-weer brengen van de auto inbegrepen :crazy: ?
Reken daar nog de eigen kosten bij om een vervangwagen te huren. Alhoewel : 25 € per dag moeten toch lukken ?
En wat extra spoed :blush: voor de inbouw van de installatie : 2 à 3 dagen moet toch kunnen :) ?

Toch blijf ik het eigenaardig vinden : nieuwe auto gefabriceerd en geleverd (aan de dealer) in 2008, en pas mogen rijden in 2009.
Voor de verkoopsprijs op de 2e hands markt zou de wagen ééntje van 2008 moeten zijn, maar op de papieren (en kenteken in NL ?) is hij de eerste maal in 2009 op de weg gegaan...
Een beetje een verkoopstruc, lijkt me.

Koen

In principe werkt het inderdaad zo: als een auto in 2009 op kenteken wordt gezet, is het "een 2009-auto". en dat is voor de verkoopwaarde na de leasetermijn natuurlijk gunstiger. En dat is het enige dat telt voor de leasemaatschappij.

Dat het inbouwen van gas zo lang duurt heeft ook te maken met het moeten herkeuren van de auto.

Bothje

Heel gewoon lid
??? Ik snap niet helemaal wat je hiermee bedoelt geloof ik.

Is het een lease-auto?
Zat er de gasinstallatie in bij eerste aflevering of is deze pas later (na paar weken) ingebouwd???
Geen lease.....
De LPG installatie zat er direct in bij afleveren. Zonder noemenswaardige wachttijd na aankomst van de RoomstR bij de dealer is de auto afgeleverd. De dealer heeft blijkbaar heel goede afspraken met het inbouwstation. Het inbouwstation had natuurlijk wat tijd nodig, ook de RDW moest nog even keuren....
Zie het verhaal bij
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=6654

jaspernl

Actief lid
Auto is aangekomen bij de dealer! Ik ga vandaag nog even kijken!!
Als het goed is, krijg ik vandaag of morgen uitsluitsel over de mogelijkheid om op korte termijn gas in te bouwen.
Fingers crossed!

Reken op een levertijd van je gasinstallatie van 8 weken.
Mijn auto staat al een maand bij de dealer en ik moet er nog een maand op wachten voordat er gas wordt ingebouwd.

jaspernl

Actief lid
Reken op een levertijd van je gasinstallatie van 8 weken.
Mijn auto staat al een maand bij de dealer en ik moet er nog een maand op wachten voordat er gas wordt ingebouwd.
Bedankt voor je opbeurende bericht... :( :smirk:
Dealer wist me te melden, dat hij er echt alles aan gaat doen om het snel voor elkaar te maken ivm de deadline van ING.
Als het goed is, hoor ik daar vandaag meer over.

jaspernl

Actief lid
Ben gisteren ook nog even gaan kijken... Een beauty hoor. Ben superblij met de kleur (satin grey). Strakke velgen, en top-stoelen.
Kortom: ik kan niet wachten!!!

jaspernl

Actief lid
... maar waar blijven de foto's, kunnen we meegenieten :489:

Ik had geen camera bij me :blush:
Maar ik neem aan dat hij er vandaag ook nog wel staat. Dus ik zal er vanavond wel nog een keertje langs rijden...
Foto's volgen later vanavond :super:
(als ik m'n telefoon-camera aan m'n laptop thuis gekoppeld kan krijgen...Ik ga er geen uren voor kl**ien; dan wordt het wat later...)

[edit] ik had een wat laat uitgelopen vergadering. ben dus niet meer langs dealer geweest... foto's volgen later... [/edit]

jaspernl

Actief lid
Zo. Zoals beloofd hier de foto's. Best een puik karretje dacht ik zo!!!

Helaas was het niet zo'n best weer: geen zon, en de dauw zit er nog op.
De auto lijkt zo ook wat blauwer, dan wanneer ie in de zon staat...

roomster1.jpg

roomster2.jpg

roomster3.jpg

roomster4.jpg

(het is de linker...)

Bovenaan Onderaan