'zoekerig' weggedrag O3C

PizzaPieter

Forumguru
Dat is 3 weken geleden ook al eens geopperd.
Is het nou 1 kant van de auto waar deze trilt of alle?

Je schrijft ook dat bij 92k de versnellingsbak is vernieuwd. Zeker weten dat de trillingen bij de wielen van daan komen en niet uit de bak?

Hier nog iemand met trillingen in zijn O3. Misschien kunnen jullie ervaringen uitwisselen.

https://www.skodaforum.nl/forum/i/trillende-octavia-iii-fl.39766/
@VAG-man
Dank voor je bericht.

Wielnaven is al vaker geopperd, correct, maar ik ben niet in de lead, hier. Dat is de verkopende partij. In de basis ben ik een simpele klant met een moeilijk probleem, althans, technisch lastig vindbaar schijnbaar. Ik ga er alleen niet mee accoord dat die 'aanvaardbaar ongemak' is.

De 'experts' (DEKRA, Skoda, Garantie afdeling) geven aan dat het vervangen vd lagers/naven het probleem niet gaat oplossen. En tja.....ik ben dan de niet-techneut die erop moet blijven hameren dat dat mss tóch de oplossing.

Resumé: met niks wat ik schrijf trek ik jullie technische kennis of welwillendheid in twijfel. Laat dat duidelijk zijn aub. Ik ben alleen niet degene die aan zet is. Probeer door zelf naar andere garages te gaan en jullie te bevragen om dingen uit te sluiten of te onderbouwen, maar ik wil dat de verkopende partij het oplost.

EdK

Forumguru
De 'experts' (DEKRA, Skoda, Garantie afdeling) geven aan dat het vervangen vd lagers/naven het probleem niet gaat oplossen. En tja.....ik ben dan de niet-techneut die erop moet blijven hameren dat dat mss tóch de oplossing.
Tsja dus maw het gebeurt dus nu niet , maar wat als je de afspraak maakt dat ze het toch doen en als probleem er inderdaad niet mee opgelost word dat je dan de rekening betaald ?
En uiteraard als probleem wel verdwijnt dat de rekening dan voor hun is !!

Valt er dan misschien wel te overleggen en hieraan te sleutelen ?

In mijn vakgebied hebben we ook wel eens storingen gehad waar we de vinger niet op konden leggen.
En dat we een opmerking van de klant in eerste instantie naast ons legde, maar uiteindelijk had hij wel gelijk met zijn redenering !
Tsja en dan moet je als monteur wel je gelijk kunnen toegeven..... en voor een techneut kan dit wel eens moeilijk zijn naar een leek ( met alle respect ) toe !

hemi24

Forumguru
@PizzaPieter : zolang jij niet aan de zaak blijft trekken, gaat een ander je niet met je probleem helpen, neem dat van mij aan!

M.a.w.: je bent voortdurend aan zet!

Ik zou het ook op basis van wat @EdK zegt proberen te settelen: jij laat nieuwe naven monteren en als het probleem daarmee uit de wereld is betalen ze alsnog.
Moet je alleen nog even de juiste persoon bij de verkopende partij zien te vinden die dit kan en mag beloven...

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Moet je alleen nog even de juiste persoon bij de verkopende partij zien te vinden die dit kan en mag beloven.
Als die persoon zo zeker is van zijn zaak dan zal hij dit ook zonder problemen op papier willen zetten....:pieker:
En wil hij dit niet ? Dan is hij blijkbar toch niet zo zeker van zijn opmerking dat het daar niet aan ligt !! :pieker:

En blijkt het dat toch niet te zijn dan heb jezelf wel kosten gemaakt en moet je maar denken dat dat in iedergeval nieuw is

PizzaPieter

Forumguru
Heren,

Hetgeen jullie voorstellen is inmiddels al voorgesteld door de verkopende partij. Het risico ligt bij mij in dat geval.

Er ligt echter ook een ander voorstel, dat uiteindelijk niks meer met een technische oplossing heeft te maken.

Ik ben me aan het beraden en houd jullie op de hoogte.

Desperado

Forumguru
Fijn dat zo’n afgekeurde automonteur die zich bij de Dekra ‘expert’ mag noemen, dat kan beweren naar een ritje en wat draaien aan een wiel...

Wil je nou dat het rijgedrag verbetert of niet, denk ik dan...

:banghead:

Het zijn wel mensen met verstand van zaken, maar alleen aan de buitenkant. Ik heb een garantiegeval gehad waarbij de motor in de soep is gelopen door een distributieprobleem. Meneer van de Dekra gaf de garage gelijk. De oorzaak was een vastgelopen waterpomp. Ja, dat klopte wel......maar die waterpomp was vastgelopen om een reden en dat was geen productfout is gebleken na onderzoek van de fabrikant die natuurlijk de pomp volledig heeft gedemonteerd en onderzocht. Iets wat de Dekra niet kan.

PizzaPieter

Forumguru
@PizzaPieter

al nieuws inmiddels?
Hi @brepus13

Ben met opzet tranquillo op het forum om het 'proces' niet te verstoren.

Lang verhaal kort: ik laat maandag nieuwe wiellagers monteren. Op eigen risico. Als het probleem daarmee is opgelost, betalen zij de onkosten. Zo niet, dan loopt er een tweede traject (iets met inruilen).

Heb gemerkt na mijn ritjes naar Duitsland dat het heftiger lijkt te zijn geworden. Ben benieuwd wat er morgen geconstateerd wordt.

PS; ik laat ze niet bij de Skoda garage vervangen. SKF bij Winparts besteld en een garage in de buurt gaat ze monteren.

hemi24

Forumguru
Als de naven niet rond zijn, gaat alleen het uitwisselen van de lagers niks brengen, lijkt mij..?

VAG-man

Forumguru
Wielagers zijn vast niet het probleem, maar gelukkig moeten de wielnaven er ook af. Laat die naven nou ook gelijk vervangen.

Edit: @hemi24 :cheers:
Twee zielen één gedachte.

brepus13

Forumguru
Ik zou ook eerder mijn geld op de naven zetten. Een defect lager kun je horen en veroorzaakt niet een hobbel of oneffenheid doorgaans.... dubbel spannend dan :pieker:

Renkie

Forumguru
Inderdaad, waarom niet ook de naven vervangen als je die nu toch los hebt?

Zelfs al zou het vermoeden niet daar naar uit gaan zou ik ze alsnog nieuw doen omdat je ze nu toch al los haalt.

Bovenaan Onderaan