'zoekerig' weggedrag O3C

PizzaPieter

Forumguru
Ik zat al te gniffelen tijdens t lezen.

All-in-one.

Heb gevraagd te filmen als ze t merken (komt vaker voor dat speling slechts op 1 stand/plek voelbaar is) én de wiellagers te bewaren.

Áls dit t is.....dan lig ik in een deuk en moet aan de andere kant heel hard huilen.

Als dit t niet is.....dan moet ik uitzoeken wat ik.als.volgende auto wil

PizzaPieter

Forumguru
Oud en nieuw.
Morgen testritje naar Amsterdam en terug.
I'll keep you posted.
8afe09d7dabddcba4794cdbbb665cfb7.jpg
0db7fa82d46a170c8a3959e7a1fa3bf9.jpg

PizzaPieter

Forumguru
Hoorde trws dat t een hell of job was.
Alles zat knoert en knoert en knoert vast. Zelfs met de luchtsleutel kregen ze de middelste bouten niet los, en ook de bouten niet waarmee de remklauwen vastzaten.

Sleutels, verlengd met ijzeren pijp en dan nog massieve spierballen nodig hebben. T zat echt super super strak vast.

CDK

Forumguru
@PizzaPieter, ben zeer benieuwd :jaja: Ik hoop voor je dat dit de oplossing blijkt te zijn.
Als de wielnaaf niet correct gemonteerd geweest is (verkeerde aanhaalmoment?) zou dit wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Henrik

Forumguru
@PizzaPieter vraag je je af of het hobbelen en wiebelen permanent kan zijn doordat er een verkeerd aanhaalmoment is gebruikt? (Permanent “gemaakt” is dus permanent “kapot gemaakt”?)

En vraag je je dat af omdat je inmiddels naar A’dam bent gereden, maar nog steeds last hebt van het euvel?

PizzaPieter

Forumguru
Nou, ik weet t niet meer.....

Het 'hobbelen' is verminderd, maar niet weg.

Bij Amsterdam liggen echt mooie stukken strak asfalt, maar echt rustig rijden? Nope.
Cry out loud!

Zoekerig, licht trillen in stuur. Continue beetje corrigeren. Niet lekker rechtuit stabiliteit, zeg maar.

Wel stiller achter geworden, waardoor ik meer hoor van andere dingen.

Geluid alsof ik over een onderbroken streep doorrijdt. LIJKT van banden af te komen. Alsof er een sticker onder band zit.

Sturen soms was schurend geluid (mn naar links) bij langzaam rijden. Motor klinkt dan iets rauwer.

Ik voel een lichte wiebel, toerafhankelijk. Bij 100kmu in z'n 6 beter voelbaar en 'langzamer' dan in z'n 5.
Bij intrappen koppeling blijft 'hobbelen' achter over. 'Hobbelen' dus wel minder, maar niet weg. Op snelweg goed kunnen proberen.

Auto is met ingetrapte heerlijk stil, met rijden een brom en soms een soort 'holle bonk'. Geluid deed me denken aan defecte draagarm, maar dan bij stabiele rechtuit op glad wegdek.

Dus.....

Bovenaan Onderaan