zwart scherm Columbus

MarcoO2

Forumguru
Zo, mijn nieuwe Columbus zit erin. 't Is optisch exact dezelfde als de vorige, dus geen nieuwer model ofzo. Zal nog eens kijken welke versie er nu qua software opzit. Alles werkt weer als een speer, alleen even jammer dat ik alle instellingen weer opnieuw aan moest passen (en opnieuw 20 GB aan muziek moet kopieren, en dat kost vééééél tijd)! :D

Nu maar hopen dat het dit keer blijft werken (en blijft zitten...)!

Hey dit topic ben ik nog niet eerder tegengekomen...
Ik zit met exact hetzelfde probleem!

Morgen gelijk bellen met de leasemaatschappij. mijn auto is van 11-2008, zal een nieuw systeem in moeten lees ik hier dus...
Zijn er meer mensen met dit probleem? ook bij mij na het opstarten binnen een minuut zwart beeld. Als ik 6 of 7 keer een hard en soft reset heb gedaan is het voor de rest van de dag (heel af en toe ook niet) verholpen. maar inderdaad de volgende dag weer hetzelfde probleem. Ook de helderheid van de tekst in het systeem lijken weg. De tekst is heel donker en een beetje rood verkleurd, wat normaal gewoon wit moet zijn.

Ben benieuwd of er meer mensen met dit probleem zijn? Dacht dat het bij mij na de update van nieuwe firmware was ontstaan...

Emiel.

Dit weekend 1 keer (mijn eerste keer) een zwart scherm gehad. Touch werkt nog wel, je weet alleen niet wat je touched :-)
Na een soft-reset ( de knoppen < + > + i ) werkte alles weer normaal. Daarna ook niet weer gehad.

Ik ga het in ieder geval in de gaten houden.

@ RalphMalph: dit had ik ook, eerste keer na een reset deed het scherm het weer. De week erna kwam het weer heftig terug.
Ben bang dat ook jij vanaf volgende week structureel dit probleem terug gaat zien. Het komt bij mij nu op de meest rare momenten terug en vooral met het veel gebruiken van de navigatie een doodirritant probleem.
Ik ben in afwachting van reactie van de leasemaatschappij...

Ben benieuwd naar jouw bevindingen de komende dagen/weken...

Succes,

Emiel.

heb nu firmware 2724 maar met alle voorgaande firmware versies hetzelfde probleem...

Heb vandaag nog geen bericht van de leasemaatschappij gehad, zodra die er is zal ik m posten...

Heb je nog last gehad behalve dit weekend?

@Ralphmalph en Marco02:

Hebben jullie ook een dvd vrijschakeling achter de columbus zitten???

Nomad gaf mij de tip (dank daarvoor!) dat het misschien aan de vrijschakeling zou liggen... als jullie deze er ook achter hadden of hebben zitten is dat hoogst waarschijnlijk het probleem.

Ik wacht jullie reactie af,

Emiel.

Nee, ik niet. Ik heb een standaard Columbus zonder enige extra opties.
Wel firmware geupdate van iets naar 2684 en vorige week naar 2724.

floris

Lid
Ik zal jullie uit de droom helpen. Ik heb een staandaard model waar niets aan "gerommeld" is. Geen update van soft-en of firmware, geen tv-vrijschakeling ook geen andere externe apparaten, maar hier ook een zwart scherm! na de reset gister doet hij het weer goed en we zullen zien voor hoelang. auto is van juni 2009

MarcoO2

Forumguru
@Ralphmalph en Marco02:

Hebben jullie ook een dvd vrijschakeling achter de columbus zitten???
Nee, mijn Columbus waar ik dit probleem mee had was ook volledig standaard. Heb na een aantal updates bij de dealer uiteindelijk een nieuwe gehad (en gelukkig geen last meer).

Ik heb vanmorgen weer gehad. Nu moest ik een paar keer resetten. 1 keer was niet meer genoeg.

Nee, geen vrijschakeling. 'Gewoon' een standaard Columbus zonder poespas.

Even weer een update van mijn kant.
De columbus begon de laatste 2 weken iedere dag "uit te vallen"...
Soms wel 10-15 keer hard en soft reset om systeem weer aan de praat te krijgen.
gister het systeem dan toch maar op laten sturen bij de dealer, rij nu dus met een groot gapend gat rond omdat er geen leentoestel beschikbaar was.

Ben nieuwsgierig hoe lang het gaat duren en wat er gedaan gaat worden.
Ralphmalph al meer problemen gehad de laatste dagen???

[edit]: heb ook nog een tijd zonder de vrijschakeling gereden maar dat hielp ook niets...

De vorige posting die ik heb gedaan was ook de laatste keer dat ie op zwart is gegaan. Dus nu ruim 2 weken geleden. Kortom, geen problemen op dit moment.
ff afkloppen

MarcoO2

Forumguru
@ Email: waar wordt jouw columbus naar toe gestuurd dan? Dat is bij mij niet gebeurd, ik kreeg gewoon een nieuwe (jouw garantie is ook nog niet verlopen lijkt mij), en daarna zouden ze wel proberen om de oude te repareren.

@ Marcel02 ;)

Ik heb weer het geluk dat er een speciale overeenkomst met de leasemaatschappij is gemaakt waarin er een garantieperiode van 1 jaar is afgesproken. Wie de kosten gaat betalen is dus op dit moment een groot issue...

maar we wachten het verder even af...

mvg,

Emiel.

MarcoO2

Forumguru
haha ik had je naam verkracht, zien ik... :smiley29:

Ok dat zul je inderdaad altijd zien... balen! Levert weer een hoop discussie op... succes in ieder geval!!

Update: schijnt een bekend probleem van de Columbus te zijn werd mij gister door de telefoon verteld.
Het heeft in ieder geval niets met firmware of software te maken, het is een probleem in het syteem zelf...

We wachten af hoe lang het nog gaat duren, rijd nu al een dikke week met een groot gat rond en de iphone aan als radio, alles behalve ideaal...

Zwart scherm is dus alleen op te lossen door een fysieke reparatie of vervanging.

Ohh, dat is interessant om te horen. Zijn de nieuwere Columbussen wel goed, de mijne is van oktober 2009. Ik heb na de laatste keer geen zwart scherm meer gehad, maar hou het goed in de gaten.

Bovenaan Onderaan