Dimlicht indicatie

om te beginnen IDRTFM (75 Ev)

Sinds gister de O3 GL BL

Begrijp ik het nou goed dat als het dimlicht brandt (via AUTO of dimlicht stand schakelaar) er in de cockpit geen groen verklikkerlichtje brandt?

Ik heb in ieder geval niet zo'n indicatie branden en vind er in de manual ook geen verwijzing naar of afbeelding van.

Antera

Donateur
Er zit idd geen lampje meer in de teller. Ze willen alles zo rustig mogelijk houden dus sommige zaken hebben ze laten vervallen

Ok, dank voor antwoord, maar bijzondere keuze. Hoe zie je overdag welk van de twee brandt; dagrijlicht of dimlicht?

Antera

Donateur
Bij dimlicht gaat de rest van je verlichting. Branden en dimt je scherm van je multimedia. of er andere kenmerken zijn durf ik niet te zeggen

AndreM

Forumguru
@Antera het dimmen van de klokken en multimedia staat los van het inschakelen van je dimlicht. Ook al brand het dimlicht niet, zie ik ook het scherm dimmen, gaat automatisch.

Antera

Donateur
Okeej je tellerklok wist ik aangezien deze een lichtsensor had wist niet dat het scherm er ook een heeft

AndreM

Forumguru
Verandert de kleur van het lampje in de schakelaar ook niet van groen naar oranje?
Als je dimlicht niet aanstaat (overdag), brand er geen indicatie lampje.
Wanneer de dimlicht is ingeschakeld (handmatig of automatisch) dan brand er een groene indicatie.

@Antera waarschijnlijk staat het display van de multimedia verbonden op de tellerklok sensor. Als de klokken gedimd worden gaat je scherm mee.

MikeyMan

Forumguru
Nou, dat sowieso niet, ik heb echt een oranje lampje branden in de schakelaar. Heb volgens my14, dat zou wellicht kunnen verschillen.

Joske

Forumguru
ik heb echt een oranje lampje branden in de schakelaar
dat klopt volgens mij ook echt wel hoor.. IN de schakelaar brandt het oranje. Rondom gaat het symbooltje groen branden als het dimlicht ingeschakeld wordt. Althans als ik het mij goed herinner van vorige nacht ;)

AndreM

Forumguru
Sorry mannen allemaal fout, jullie krijgen geen bonus punten.

Op de eerste foto is met dagrijverlichting aan op "auto".
En de tweede foto met dimlichten aan op "auto".
Je ziet alleen de indicatie "auto" oranje branden en de rest niet.
En met dimlicht zie je alleen de dimlicht indicatie groen branden.

Bijlagen

• DSC_0258.JPG
    DSC_0258.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 162
  • DSC_0261.JPG
    DSC_0261.JPG
    1,4 MB · Weergaven: 149
Laatst bewerkt:
Het is mij in ieder geval nog niet helder.
Vanmiddag kon ik in een tunnel niet ontdekken of de verlichting nu wel of niet brandde. En aangezien er veel tegenliggend verkeer in de konijnepijp kwam toch maar gekozen om voor me te kijken ipv die schakelaar te testen en te observeren.

Rare keuze van de ontwerpers, maar misschien gaat het nog wennen.

Canon-Eye

Forumguru
Met dimlicht aan branden rond de schakelaar zo te zien op foto 2 toch ook de groene indicaties voor stadslicht, mistachterlicht en dimlicht? En dit dan vermoedelijk omdat met dimlicht aan ook de dashboardverlichting brandt.

Overigens zouden deze controlelampjes (net als die blauwe voor grootlicht) eigenlijk "direct in het gezichtsveld van de bestuurder moeten zitten, zoals in of tussen de tellers (waar ik blij mee ben). Slechts weinig bestuurders hebben immers zonder zich in bochten te wringen direct zicht op die schakelaar en de lampjes er omheen. En dan blijven er dus nóg meer mensen onnodig rondtuffen met mist(achter)licht...

AndreM

Forumguru
Met dimlicht aan branden rond de schakelaar zo te zien op foto 2 toch ook de groene indicaties voor stadslicht, mistachterlicht en dimlicht? En dit dan vermoedelijk omdat met dimlicht aan ook de dashboardverlichting brandt.

Nee @Canon-Eye dat lijkt zo op de foto, ik kreeg de foto niet duidelijker omdat het net al begon te schemeren.
Op foto 2 brand alleen de indicatie "auto" oranje en de dimlicht indicatie groen,
de rest brand niet!

@AndreM; volgens mij bedoel je dan de stadslicht-aanduiding? Meteen rechts van "AUTO"?

Eens met @Canon-Eye; ik moet me zijdelings verplaatsen om die schakelaar goed te bekijken. Alles wat niet in een oogopslag waar te nemen is, is in mijn ogen niet slim ontworpen. Maar dat kan ook een beetje een vaktic zijn...

Bovenaan Onderaan