ŠKODA CITIGO-e iV bijzonderheden

pemojo

Nieuw lid
Auto nu 4 weken in bezit maar valt mij nu op dat er behoorlijke roestvorming op de schijfremmen zit. Is dit normaal?

Bijlagen

• 390E2300-D282-4615-BE5C-0603D1EC3F76.jpeg
    390E2300-D282-4615-BE5C-0603D1EC3F76.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 45
  • 0A067844-4713-4936-8EBD-66C35BC8A522.jpeg
    0A067844-4713-4936-8EBD-66C35BC8A522.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 41

EdK

Forumguru
Normaal na een nacht in de regen of vochtig weer en stilstaand voor de deur.
twee keer remmen en ze zijn weer schoon

Voor- en achterruitverwarming zit niet in de app inderdaad (en die eerste moet je ook nog eens hebben natuurlijk). Spiegelverwarming ook niet. Beetje jammer.
Ik heb deze week gemerkt dat de spiegelverwarming functioneert bij het klimatiseren. Dat is wel fijn.

Stipmans

Nieuw lid
Bewust. Het liep zo dat ik met weinig kms over thuis kwam. Ben toen wat rondjes gaan rijden.
Et voila. O km is ook echt deaud.....

Verraste me eigenlijk.
Normaal laat ik het er niet zo op aankomen.

Dedier

Nieuw lid
Dat is apart. Ik heb exact de zelfde test uitgevoerd. Inderdaad gewoon uit nieuwsgierigheid. En toen de 0km bereikt was, kon ik nog de laatste km naar huis rijden (was expres in de buurt van huis gebleven om deze reden ;))

Maar dus goed uitkijken met de 0km, zo sta je echt stil....

Stipmans

Nieuw lid
Ik woon in een dal in de weg. Misschien zit daar het verschil. Moest wel ècht bult op. Misschien 50 meter in de nul gereden.

Canon-Eye

Forumguru
Nul is nul, zoveel is wel helder.
Maar ik ben erg benieuwd of een aangegeven resterend bereik van zeg 10 of 15 km in werkelijkheid ook écht 10 of 15 km is. Want dat kan net het verschil maken tussen net wel of net niet het geplande laadpunt bereiken...

Stipmans

Nieuw lid
Ik zou het niet zo ver laten komen. De laatste kms kom je bijna niet meer vooruit. Je zit dan in de turtle modus. (je hebt zelfs een schildpad in beeld )
Levensgevaarlijk op bijv de snelweg of 80 km weg.

Canon-Eye

Forumguru
OK, OK... kern van mijn vraag is: hoe betrouwbaar is die range-indicatie - oftewel: haal ik het, of haal ik het niet? :pardon:

Edit: zonder overmatig door te jagen, bij een gemiddelde/normale rijstijl dus hè, anders krijgen we dié weer...

Me Zelf

Forumguru
Best goed, maar compleet afhankelijk van je rijstijl en de omstandigheden. En dus varieert die range nogal

Me Zelf

Forumguru
Zit er geen verlichting bij de “keuzehendel” (zodat je ziet waar N, D etc zit)? Viel me laatst op dat het daar donker blijft. Niet dat het nodig is, maar wel netjes als het verlicht zou zijn.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan