Rosinfield
† In Memoriam
Waarvan akte!
Ik heb nog nooit in een 1.0 TSI gereden dus kan daar niks over zeggen, wel in een Karoq met 1.5 DSG, vond de trekkracht een beetje tegenvallen en de DSG niet altijd schakelen bij de toerentallen waarbij ik dat handmatig zou doen, dus mijn keuze zou zijn een 1.5 met een handbak en eventueel een stage 1 tuning, als bugetvriendelijker optie een 1.0 met tuning en ook een handbak met 6 versnellingen.
De optie 1.0 + stage was al aangegeven in bericht 4
Ben wel eens benieuwd naar de eerste testritten van TS en zijn ervaring met deze motorisaties. @dj.verhulst , al testritten voorzien?
...........................
Mijn Fabia 1.0 was daarna echt een compleet andere auto en reed geweldig. Zeker een goede optie; 1.5 zou ik evt aan denken als ik een sleurhut of anderszins zou moeten voorttrekken op gepaste tijden
Zou het?maar de DSG kan natuurlijk ook een stuk van het vermogen absorberen
Tis gewoon de helft van jou, positief en negatief....Ja, het zal op zich best lukken met een 1.0, zolang je je houdt aan Cola light
Zou het?
Dat was toch vroegah , met de koppelomvormer die wat van het vermogen pikt?
Een DSG doet wel van alles automatisch, maar eenmaal in een bepaalde versnelling is de verbinding tussen motor en wielen "vast" zolang de dienstdoende koppeling niet slipt (en dat zal toch meestal niet het geval zijn bij niet al te zware belasting).
Ja, het zal op zich best lukken met een 1.0, zolang je je houdt aan Cola light
Die van mij staat ook vlakbij (overkant kanaal ), maar die zul je wel niet bedoelen.........ik ga a.s. vrijdag middag kijken naar een 1.0 die hier vlakbij staat
lolDie van mij staat ook vlakbij (overkant kanaal ), maar die zul je wel niet bedoelen.........
Lekker hier houdennieuw topic of vervolg hier
ik denk dat zo'n 1.0 voor gewoon gebruik vlot zat is,