Ventura Powerbox
Hallo'' Ben nieuw hier,en ben sinds 2 weken in het bezit van een Seat 1.2 tdi ecomotive.Ben 56 jaar en woon in Nijverdal.
Reden van aankoop'' Geen wegenbelasting,Geen Btw en 28% investeringsaftrek.
Heb de auto 31 juli opgehaald van de Dealer en met nog geen 100 km op de teller kwam ik de volgende dag bij Ventura in Beilen.
Op hun site staat één versie n.l. van 75 pk en 180 nm naar 92 pk en 210 nm.Heb daar nog gevraagd of dat de enigste versie was.
Er werd gezegd dat ze met een update bezig waren.Heb daar ter plekke een proefrit gemaakt, en voelde in de 3é versnelling bij 2500 rpm inderdaad een duidelijk voelbaar verschil.Nu weet ik natuurlijk ook wel dat je met 30 nm meer, het kunt vergelijken met het rijden van een bijna lege tank of een volle.Die 17 pk meer hoor je beter te voelen t.o.v. 75 pk.
Na 1400 km en div keren met én zonder de powerbox te hebben gereden,
Voelde ik het verschil niet zo meer, en dus maar even naar Lochem om een bevestiging te krijgen van mijn gevoel.De uitkomst is bekend hier.
Heb de volgende dag Ventura hier op aangesproken en kon als ik niet tevreden was mijn geld terug krijgen of de sportversie powerbox uitproberen.Ben zeer benieuw en volgende week wordt er getest bij JD te Lochem met de nieuwe versie.
Meer volgt.
Vanmorgen de nieuwe sport powerbox gekregen, en gelijk naar JD te Lochem gereden.
Resultaat'' Standaard 81.4 pk en 204 nm. En met de powerbox, 82.9 pk en 212.6 nm.
Wordt vervolgd.