Evertwillem
Nieuw lid
externe Chiptuning versus OBD Chiptuning
CMD en Frieling etc etc, betalen flink voor de RSA Key
zelf ontwikkelen zou telkens 4 jaar kosten en dan is de auto al achterhaald.
Uitlezen lukt vaak wel vrij snel, maar de aangepaste software terugplaatsen met een autorisatie zodat de motor na software aanpassing ook weer start daar zit hem vrijwel altijd het probleem.
Bovendien updaten vrijwel alle grote autofabrikanten hun auto,s inmiddels online,Bij BMW gebeurt dit via Isis istar server , vanuit Munchen kunnen ze volledig automatisch de software van het voertuig controleren, getuned > weg fabrieksgarantie.
Externe tuning is moeilijk om te ontwikkelen,realtime verschillende data aanpassen en die ook nog eens met elkaar laten communiceren.
VB. Commonraildruk met Turbodruk, om zo onnodig roeten te voorkomen,bij de nieuwste motoren is actieve injectietijd verlenging ook ingewikkelder i.v.m de nieuwe Piezo injectoren (6 methoden van besturing) en soms 7 inspuitingen per cyclus. Het kan allemaal het is net hoever je wilt gaan .
Bij de VAG 1.2 TSi motor worden ook 5 meervoudige data lijnen tegelijkertijd getransformeerd. Bij proefrijden bemerkt een klant geen verschil tussen externe tuning of interne OBD chiptuning > dit heeft dan ook vreselijk veel inspanning gekost om te ontwikkelen. Ps> als dit echt met 2 weestandjes zou kunnen scheelde ons dat erg veel tijd.
CMD en Frieling etc etc, betalen flink voor de RSA Key
zelf ontwikkelen zou telkens 4 jaar kosten en dan is de auto al achterhaald.
Uitlezen lukt vaak wel vrij snel, maar de aangepaste software terugplaatsen met een autorisatie zodat de motor na software aanpassing ook weer start daar zit hem vrijwel altijd het probleem.
Bovendien updaten vrijwel alle grote autofabrikanten hun auto,s inmiddels online,Bij BMW gebeurt dit via Isis istar server , vanuit Munchen kunnen ze volledig automatisch de software van het voertuig controleren, getuned > weg fabrieksgarantie.
Externe tuning is moeilijk om te ontwikkelen,realtime verschillende data aanpassen en die ook nog eens met elkaar laten communiceren.
VB. Commonraildruk met Turbodruk, om zo onnodig roeten te voorkomen,bij de nieuwste motoren is actieve injectietijd verlenging ook ingewikkelder i.v.m de nieuwe Piezo injectoren (6 methoden van besturing) en soms 7 inspuitingen per cyclus. Het kan allemaal het is net hoever je wilt gaan .
Bij de VAG 1.2 TSi motor worden ook 5 meervoudige data lijnen tegelijkertijd getransformeerd. Bij proefrijden bemerkt een klant geen verschil tussen externe tuning of interne OBD chiptuning > dit heeft dan ook vreselijk veel inspanning gekost om te ontwikkelen. Ps> als dit echt met 2 weestandjes zou kunnen scheelde ons dat erg veel tijd.