Komaan boys, ben ik dan de enige die de 1.6 TDI prefereert boven de 1.8 TSI?
Bij mij was het 3 maanden geleden puur een kosten/baten analyse en met de 20.000 km per jaar die ik rijd is de TDI zelfs voordeliger dan de 1.4 TSI....ik heb dat tot op het bot uitgerekend en eerlijk is eerlijk, het scheelt weinig, maar het is voordeliger. Een 1.8 TSI DSG zal nog wel een stukje duurder uitvallen (verbruik, verzekering).
Komt ook bij dat ik voor echt een 'spot' prijs aan een 1.6 TDI kon komen die precies voldeed aan mijn wensen, zowel wat betreft opties als bouwjaar/kilometerstand. En persoonlijk ben ik een dieselliefhebber, maar dat is natuurlijk subjectief t.o.v. het onderwerp in dit topic.
Desalniettemin ben ik het volledig met jullie eens wat betreft caravan trekken. Hier zal de 1.6 TDI zijn meerdere moeten erkennen in de 1.8 TSI, al dan niet met DSG. De 1.8 TSI zal ook stiller zijn, al vind ik het geluidsniveau van de 1.6 TDI alleszins acceptabel. En dat een 1.8 TSI vlotter is, tja, dat zonder meer. Maar ook ik heb VIM die pas bij 300 km/u gedeactiveerd wordt en ik vind het een genot om in de Sup te sturen dus hoe langer het duurt, hoe meer ik geniet