Dat staat in de startpost van dit topic.
Echter, als de kettingen nu ook al zonder waarschuwing breken, dan is dat iets wat je nooit met een inspectie van de spanner kunt voorkomen.
Dat is wel exemplarisch natuurlijk. Betreffende auto had al een verleden met nog niet zo lang voor aanschaf nieuw vliegwiel en koppelingsgroep. Daarbij optellende ABT tuning (algemene software zonder controle). PON is niet voor niets gestopt met het voeren van ABT in NL.
Kan mij niet voorstellen dat dit er totaal niets mee te maken heeft. Erg jammer voor de betreffende persoon. Maar in het verleden duiken van een auto is wel een pre en doorvragen waarom het vervangen is. Niet dat het 100% te voorkomen valt en ook niet dat het enige vorm van garantie geeft overigens. Maar waar vuur is..
@Schippersss wij zitten dus in hetzelfde schuitje. Meer preventief vervangen ivm de verhalen die allemaal de ronde doen en bedroevende inruilprijzen. Misschien kan VAGtechniek er iets mee als we beiden tegelijk aan kloppen om dit te laten doen qua prijs.. 156.000km staat onze teller op. Geen geratel tijdens koude start oid; maar dat geweten ivm de horror verhalen komen steeds vaker naar boven drijven. Vrouwlief vind het een super auto en wil hem eigenlijk niet kwijt. Alle normale slijtage onderdelen zijn nog dik in orde, of vorig jaar door de dealer opgelost onder garantie. Vandaar de serieuze overweging om dit (ketting incl toebehoren) te laten doen.
Als ik het realistisch bekijk zouden we nog prima een paar jaar met deze auto kunnen/willen doen. Helaas was ik bij de laatste meeting bij JD verhinderd. Dat geld heb ik nu 'op zak' gehouden en lijkt mij een prima investering in de komende jaren bij VAGtechniek. En een dergelijke investering is ook altijd te rechtvaardigen bij inruil vanwege de bekende problemen. Tel daarbij op dat de afschrijving nu echt niet zo hard meer gaat tov elke jongere auto die we zouden kopen met minder kilometers..