Monteurtje
Forumguru
Maar voor een revisie moet bijna complete motor uit elkaar. En dan is ketting vervangen geen extra werk. Alleen de onderdelen. Maar is het prijs verschil best nog wel groot. Een revisie voor 1850 ex is best goedkoop.
Ah kijk aan. Klopt idd, geloof dat bzb alleen een korte periode in de Passat is geleverd en veder niet. En je leest idd alleen de cdaa motoren de problemen hebben. Maar de bzb komt niet zo vaak tegen dus dan lees je er ook minder over. Kan misschien zijn dat de bzb en cdaa op dat vlak verschillen?Ik las net van @Schippersss dat die een BZB motor heeft. Maar zijn er hier al mensen die een BZB motor hebben en problemen hebben met de ketting? BZB is dus de 1ste generatie 1.8 TSI.
Tot nu toe zijn alle motoren die ik gehad heb met defecte spanners en verstellers de CDAA motoren. En ook wat ik hier voorbij zie komen. Ik weet een paar klanten met een Octavia II pre FL. En die hebben nog geen problemen en inmiddels al ruim over de 100.000 km.
Mijn eerste pré-fl O2 uit begin 2009 is dankzij een kapotte kettingspanner in de soep gelopen, volgens mij bij ongeveer 110.000 km. Moet ergens hier nog wel een uitgebreid topic over zwerven, van een dikke vijf jaar geleden.BZB zit ook in Skoda. De allereerste Superb II. En Octavia voor de facelift.
Hangt van je motor af. Kijk in je boekje.Heeft de Superb een ketting of een riem?
ok, ik heb "nog" geen skoda superb, maar ben aan het kijken momenteel model 2010/2011, en kwam dit topic tegen en vroeg mij dit af. op de eerste foto lijkt mij meer een riem dan een ketting maar goedHangt van je motor af. Kijk in je boekje.
Laat maar, had niet gezien dat ik het over post van meer dan een jaar geleden had@casejunky : over welke post van mij heb je het nu? Want in de drie posts hierboven heb ik het in het geheel niet over waardes...