2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

Speedhunter

Forumguru
Vandaag even met de andere O3 naar de garage geweest. Gaf aan dat er olie bij moest. Nu dat we er toch moesten zijn, eens gevraagd of ze niet geinteresseerd waren in de overname. Beetje "leep" gespeeld: eerst gevraagd wat hij waard zou zijn want ik zou de wagen zelf verkopen en daarna gevraagd of ze zelf niet geinteresseerd waren :D
Verschil was amper 1000euro. Voor dat geld ga ik niet leuren met de wagen met het risico om gespuis over de vloer te krijgen.
Begrijpelijk. Is anders alleen maar miserie zo'n auto zelf verkopen.

leon-cupra

Forumguru
Begrijpelijk. Is anders alleen maar miserie zo'n auto zelf verkopen.
had het verschil groter geweest, had ik hem wel zelf verkocht maar nu ...
Had zelf dat bedrag in mijn hoofd zelfs al particuliere verkoopprijs dus we zijn content.
Garage wilde de wagen juist nog even vanonder zien voor te zien of er nog zaken moesten vernieuwd worden (remmen, banden, ...). Verwacht niet echt problemen met dergelijke jonge wagen.
Ga hem nog wel eens aanbieden bij DEX, ervaring leert dat die gasten voor jonge, courante wagens heel mooie overnames geven (zelfs zonder daar een wagen te kopen).

leon-cupra

Forumguru
Kleine update met de Superb: staat helemaal klaar om opgehaald te worden. Enige probleem : TIJD :mad:
Wagen staat in Ninove, wonen in Roeselare, 1u10min minimaal rijden, werken beide tot half 6 ..... Garage sluit om 6u ...
Vriendin heeft normaal gezien woensdag steeds een vrije dag, deze week uiteraard niet ... Zaterdag is het s morgens voetbal voor de oudste, namiddag de afspraak DVX :banghead:

Gebeld naar mijn vader, die net in pensioen is, of hij het zag zitten om de wagen op te halen en naar roeselare te brengen ... Ritje temse-Ninove-Roeselare ... Ben je even onderweg, maar voor hem geen enkel probleem :yeah:

Vriendin morgen even bellen naar de fleetmanager of het geen probleem is dat mijn vader de wagen gaat ophalen (kwestie van verzekering). Mag het niet, zal het wachten zijn tot maandag :mad:

leon-cupra

Forumguru
De Superb staat op de oprit :yeah::yeah:

Mijn vader heeft de wagen opgehaald bij de dealer. Was na een ritje van 90km zeer te spreken over de Superb. Supercomfortabel, zuinig (4,1l/100km), genoeg koppel, is een boot maar voelt aan als een kleine wagen, ...

Zelf ook even samen met partner een ritje gemaakt. Rustig ritje gemaakt met de Superb. Wat een heerlijke comfortabele wagen !!!! Natuurlijk niet zo snel als de vRS, maar eigenlijk voor 120pk nog redelijk vlot. Het multi-media scherm is wel knap. Middenconsole knap afgewerkt (kga mss wel eens zien voor een beschermende folie op de console-elementen --> pianolak :nailbiting:) Enig minpuntje, de 6-bak vraagt om redelijk veel te schakelen (greenline-versie), vond mijn vader ook.

Op de oprit wel tot de conclusie gekomen dat de garage de sd-kaart van het navigatiesysteem was vergeten in te voegen :banghead:
We hadden het sneller kunnen zien, maja, aangezien mijn vader erom ging was de uitleg van de knopjes niet nodig (dus navi niet getoond) en mijn vader had de navi niet nodig om naar roeselare te rijden, dus het was pas toen ik de navi-functie opriep, we tot de vaststelling kwamen dat de sd-kaart ontbrak. Belletje naar de dealer en idd lag nog in het magazijn :banghead:
Ze gaan het kaartje dan maar opsturen.

Eerste foto's bij ophaling, stond toen nog heerlijk te blinken, na ritje autostrade was hij al redelijk vuil. Wordt zondag kuisen :D
received_509793062702366_zpsiu4qa83v.jpeg

received_509793036035702_zpslbewr7pw.jpeg

CDK

Forumguru
Ik kreeg gewoon koffie hoor!
Maar ik zie er dan ook behoorlijk indrukwekkend uit!:D
Nou ik kom daar vanuit NL heen gereden om over een een project te praten waar ze 15k mee kunnen verdienen en serieus, sta je daar te staan aan de balie waar anderen gewoon langs komen en ook meeluisteren terwijl hij gewoon languit in z’n stoel achter z’n bureau ligt te chillen. En geen drankje aangeboden krijgen, sorry maar al leveren ze nog zulk goed werk dan zullen ze aan mij niets meer verdienen. :nono:

leon-cupra

Forumguru
Nou ik kom daar vanuit NL heen gereden om over een een project te praten waar ze 15k mee kunnen verdienen en serieus, sta je daar te staan aan de balie waar anderen gewoon langs komen en ook meeluisteren terwijl hij gewoon languit in z’n stoel achter z’n bureau ligt te chillen. En geen drankje aangeboden krijgen, sorry maar al leveren ze nog zulk goed werk dan zullen ze aan mij niets meer verdienen. :nono:
is dat dan met Geert ? Vind ik ook niet echt een commercieel iemand. Beetje ook veel een "Antwerpse" mentaliteit. Vandaag ook gehoord dat hij een porsche turbo S exclusive in bestelling staan heeft :tegek:

Dus vandaag de vRS wat vitaminetjes gegeven en dsg aanpassing.
Resultaat 309pk en 444Nm en koppel dat al beschikbaar is op 2500toeren. :cheers:
220pk rijdt al snel ... maar dit ... redelijk zotjes :D
Rijdt nu ook bij gewoon rijden ook zoveel beter. Effe in een druk centrum moeten rijden. Dsg schakelt 150toeren vroeger terug waardoor hij bij lagere snelheden telkens in de juiste versnelling zit. Schakelt ook niet meer zo snel op. En door dat koppel hoeft hij ook niet meer 2 vitessen terug te schakelen, maar juist eentje. Ook op de autostrade kan hij gewoon vlot optrekken zonder te moeten schakelen. Vroeger was het altijd terugschakelen. Is nu vééél comfortabeler rijden.

Zeer tevreden met mijn gespendeerd geld :D

philippe bakker

Forumguru
is dat dan met Geert ? Vind ik ook niet echt een commercieel iemand. Beetje ook veel een "Antwerpse" mentaliteit. Vandaag ook gehoord dat hij een porsche turbo S exclusive in bestelling staan heeft :tegek:

Dus vandaag de vRS wat vitaminetjes gegeven en dsg aanpassing.
Resultaat 309pk en 444Nm en koppel dat al beschikbaar is op 2500toeren. :cheers:
220pk rijdt al snel ... maar dit ... redelijk zotjes :D
Rijdt nu ook bij gewoon rijden ook zoveel beter. Effe in een druk centrum moeten rijden. Dsg schakelt 150toeren vroeger terug waardoor hij bij lagere snelheden telkens in de juiste versnelling zit. Schakelt ook niet meer zo snel op. En door dat koppel hoeft hij ook niet meer 2 vitessen terug te schakelen, maar juist eentje. Ook op de autostrade kan hij gewoon vlot optrekken zonder te moeten schakelen. Vroeger was het altijd terugschakelen. Is nu vééél comfortabeler rijden.

Zeer tevreden met mijn gespendeerd geld :D
Schakelt hij ook op 205 km/u van S5 naar S6 ? Als ik es iemand voorbij steek weet ik dat ik mijn voet vh pedaal moet nemen als ik hem hoor schakelen

leon-cupra

Forumguru
Schakelt hij ook op 205 km/u van S5 naar S6 ? Als ik es iemand voorbij steek weet ik dat ik mijn voet vh pedaal moet nemen als ik hem hoor schakelen
verkeer liet het niet toe om hem redelijk de sporen te geven. Telkens maar korte stukjes en dan terug vol in de remmen.
En in het naar huis rijden (temse-roeselare) redelijk rustig gereden. Was eigenlijk ook nog druk op de autostrade. Stuk tussen tielt en ardooie (binnendoor) wel af en toe eens getoond wat hij kon (was dan nog maar 70% van zijn kunnen) maar vriendin kon het matig apprecieren en ook de kids zaten in de wagen. En heb ook geen zin om in de krant te komen ;)

In S is hij wel stuk bruter dan voorheen. Zeker wanneer je even vol gas geeft en onmiddellijk lost.

Maar vanuit stilstand gewoon vertrekken, voel je enorm wat voor een vermogen erachter zit. Voor de chip zou je niet weten dat er 220pk in zat.

philippe bakker

Forumguru
verkeer liet het niet toe om hem redelijk de sporen te geven. Telkens maar korte stukjes en dan terug vol in de remmen.
En in het naar huis rijden (temse-roeselare) redelijk rustig gereden. Was eigenlijk ook nog druk op de autostrade. Stuk tussen tielt en ardooie (binnendoor) wel af en toe eens getoond wat hij kon (was dan nog maar 70% van zijn kunnen) maar vriendin kon het matig apprecieren en ook de kids zaten in de wagen. En heb ook geen zin om in de krant te komen ;)

In S is hij wel stuk bruter dan voorheen. Zeker wanneer je even vol gas geeft en onmiddellijk lost.

Maar vanuit stilstand gewoon vertrekken, voel je enorm wat voor een vermogen erachter zit. Voor de chip zou je niet weten dat er 220pk in zat.
Derjuist heeft mijn vrouw ook weer staan zagen. Er trok een golf tdi vol door dus ik in D erachter en er bruusk voorbij. Zelfs in D heeft da geen schijn van kans. Maar bijna een deegrol op mijn kop :)

EdK

Forumguru
Maar bijna een deegrol op mijn kop :)
Tsja jonge leer dan ook eens luisteren naar de vrouw !!
Ze heeft die deegroller niet voor niets van je ma gekregen hoor !!

Je moet ze ook alles uitleggen .......pffff

Tip: als de vrouw naast je in de bolide zit, dan gedraag je je voorbeeldig.
Als je alleen bent dan doe je waar je zin in hebt, en raak je dan je rijbewijs kwijt dan snapt de vrouw ook niet hoe dat nu kan !! En vervolgens brengt ze uit medelijden je overal naar toe...
Hoe simpel kan het leven toch zijn, als je maar naar moeders de vrouw luistert ....:deuk:

leon-cupra

Forumguru
Derjuist heeft mijn vrouw ook weer staan zagen. Er trok een golf tdi vol door dus ik in D erachter en er bruusk voorbij. Zelfs in D heeft da geen schijn van kans. Maar bijna een deegrol op mijn kop :)
je moet wel eens als passagier meerijden met een gechipte vRS. Als je vol gaat en zeker op een baan die beetje naar beneden helt, heb je het gevoel van een rollercoaster. Vandaag ook mijn broer eens laten rijden en gaf op zo'n stuk vol gas. Toch ook gevraagd om te stoppen. Je stopt op bepaald moment effe met ademen ;)

leon-cupra

Forumguru
Vanmorgend de Superb al eens een wasbeurt gegeven.toch wel een knappe kleur wanneer hij al blinkend in het zonnetje staat.
Ineens de vRS ook maar gekuisd. Was ook redelijk smerig. Daarna mij niet kunnen inhouden om nog een ritje te gaan maken :D
Pffff ... die power die vrijkomt op 2500 toeren ....niet normaal :D leuk recht stukje achter de hoek in een industrieterrein even de paardjes losgelaten :D (kunnen geen flitsers staan, geen fietsers mogelijk en geen kat die daar rijdt) Op een paar tellen zat hij al aan 125 en dan had ik nog niet doorgeduwd :D

Bovenaan Onderaan