2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

JurgenM

Forumguru
Klinkt allemaal lekker! :thumbsup: Veel plezier ermee, maar dat zal wel niet ontbreken denk ik zo. :D

De kleur van je Superb vinden mijn vrouw en ik ook de schoonste. Hebben we ook bij gestaan in de toonzaal toen we de RS besteld hebben, echt wauw!
 

Kurtje

Forumguru
Fijn eh die paardjes onder de motorkap :)

Mijn Cupra gaat donderdag terug voor het plaatsen van de Milltek downpipe zonder cat en de VWR600 intake.
Davy gaat dan de mapping opnieuw doen en aanpassen naar stage 2 plus een update van de DSG opnieuw doen.

Kan al niet wachten! :)
 

leon-cupra

Forumguru
Klinkt allemaal lekker! :thumbsup: Veel plezier ermee, maar dat zal wel niet ontbreken denk ik zo. :D

De kleur van je Superb vinden mijn vrouw en ik ook de schoonste. Hebben we ook bij gestaan in de toonzaal toen we de RS besteld hebben, echt wauw!
plezier gaan we er zeker van hebben :D
Spijtig dat het went na een tijd.

Lava blue is speciaal kleurtje. Heeft zoveel kleurschakeringen naargelang de lichtinval. Zie hem het liefst als het mooi donkerblauw wordt. Zelf zou ik het niet kiezen, maar verplichte kleurkeuze en vriendin was er zot van dus tja ;)
Zelf zou ik terug een witte genomen hebben.
 

leon-cupra

Forumguru
Fijn eh die paardjes onder de motorkap :)

Mijn Cupra gaat donderdag terug voor het plaatsen van de Milltek downpipe zonder cat en de VWR600 intake.
Davy gaat dan de mapping opnieuw doen en aanpassen naar stage 2 plus een update van de DSG opnieuw doen.

Kan al niet wachten! :)
het voelt aan als een nieuwe wagen met de extra paardjes :D
Was ervoor al snel maar nu .... :yeah::yeah:

Morgen eens testen op het stukje van mijn werk naar huis hoeveel hij sneller is geworden. Is een recht stukje van +/- 400m vertrekkende met een snelheid van 30km/u. Met mijn 177pk superb diesel haalde ik daar ongeveer 110, met de vRS 130 (en zou nog meer halen maar komt uit op kruispunt en wil nog veilig willen stoppen) en morgen .... Ik laat het nog weten :D


Davy gaat weer met een smile op zijn gezicht rondlopen dan. Haalt zoveel voldoening uit het chippen van iets potentere wagens dat er spontaan een smile op zijn gezicht komt. Gisteren ook, na het mappen, poort open en smilende davy die uit de wagen komt.
 

Kurtje

Forumguru
Inderdaad het verschil is enorm voelbaar, zeker met de mooie curves dat Davy ervan maakt!
Zoals je zegt, hij heeft er serieus voldoening van :D

Ben je zaterdag geweest? Toevallig geen rode ibiza Cupra op de testbank gezien, hij moest rond 16u daar zijn voor zijn stage 2 mapping :) Heeft nu dik 260pk en 400nm in een Ibiza :)
 

B.Stuurder

Forumguru
@leon-cupra heb je geen problemen met grip? Ik krijg 230pk al niet eens goed op de weg en dat is in feite nog niks. Zelfs in 2 wil hij nog wel eens slippen. Ik verdenk mijn banden er van niet de klus aan te kunnen.
 

Kurtje

Forumguru
Inderdaad B.stuurder je banden doen heel veel.
Ik heb nu wel een mechanisch sper erin zitten wat ook wel wat helpt, maar op mijn originele Bridgestone Potenza's was 280pk standaard ook een ramp...

Daarna over gegaan naar Michelin Supersports en vol gas alle grip die je nodig hebt, lees in het droog :) Nat zal altijd opletten blijven.

Zelfs na de stage 1 kuur (welliswaar 1ste en 2de versnellings vermogensbeperking) met 370pk nog steeds alle grip die ik wil. Rij momenteel met de Michelin Pilot Sport 4S en deze zijn net nog een trap beter als de Supersports
 

B.Stuurder

Forumguru
Inderdaad B.stuurder je banden doen heel veel.
Ik heb nu wel een mechanisch sper erin zitten wat ook wel wat helpt, maar op mijn originele Bridgestone Potenza's was 280pk standaard ook een ramp...

Daarna over gegaan naar Michelin Supersports en vol gas alle grip die je nodig hebt, lees in het droog :) Nat zal altijd opletten blijven.

Zelfs na de stage 1 kuur (welliswaar 1ste en 2de versnellings vermogensbeperking) met 370pk nog steeds alle grip die ik wil. Rij momenteel met de Michelin Pilot Sport 4S en deze zijn net nog een trap beter als de Supersports
Die sper scheelt ook al heel veel, maar de Michelin banden, met name de Pilot Sport heb ik eerder van gehoord dat ze goed zijn. Ik heb nu Conti Sportcontact 5, wat ik heb begrepen is dat de 6 ook veel beter zijn. Maar we gaan straks eerst op de winterbandjes, dan zal de grip misschien ook beter zijn, ook weer Conti, maar dan Wintercontact.
 

Kurtje

Forumguru
Ik rij in de winter met een Wintercontact band, ben daar niet zo tevreden over.
Nu ze krijgen bijna 400pk te verwerken, maar algemeen gaat de auto zo wat zweven ervan.
 

leon-cupra

Forumguru
Inderdaad het verschil is enorm voelbaar, zeker met de mooie curves dat Davy ervan maakt!
Zoals je zegt, hij heeft er serieus voldoening van :D

Ben je zaterdag geweest? Toevallig geen rode ibiza Cupra op de testbank gezien, hij moest rond 16u daar zijn voor zijn stage 2 mapping :) Heeft nu dik 260pk en 400nm in een Ibiza :)
idd die ibiza was net achter mij. Hoorde hem aankomen. Maakte een zalige "brom".
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra heb je geen problemen met grip? Ik krijg 230pk al niet eens goed op de weg en dat is in feite nog niks. Zelfs in 2 wil hij nog wel eens slippen. Ik verdenk mijn banden er van niet de klus aan te kunnen.
met het vermogen van 220pk had ik veel meer last van wheelspin dan nu bij vlot rijden. Hoef het pedaal minder diep in te drukken om even vlot weg te geraken. Hierdoor wel veel minder wheelspin. Hang je de hooligan uit, spinnen de wielen tot in derde door. :D
Al rijdend in derde en dan stevig doorduwen, spinnen de wielen ook wel eventjes door.

Heb sinds een paar maand de michelin pilot sport 4 S, is beter maar wheelspin blijft. Heeft met de michelins sneller grip, maar doorslippen doen ze ook. Voetje goed bedwingen is de boodschap. Nu is het ook beetje doorduwen en dan vol doorduwen, anders sta je paar secondjes stil :D
 

leon-cupra

Forumguru
Morgen eens testen op het stukje van mijn werk naar huis hoeveel hij sneller is geworden. Is een recht stukje van +/- 400m vertrekkende met een snelheid van 30km/u. Met mijn 177pk superb diesel haalde ik daar ongeveer 110, met de vRS 130 (en zou nog meer halen maar komt uit op kruispunt en wil nog veilig willen stoppen) en morgen .... Ik laat het nog weten.
vandaag de test gedaan, wel eventjes moeten inhouden, maar ging nog zeer vlot naar de 145km/u. Denk op het stukje gemakkelijk de 155 - 160 te halen met een goede start en niet moeten inhouden. Is verdomd snel geworden met de chip. :yeah:
 

philippe bakker

Forumguru
Ik heb Michelin supersport en ik kan bij droog weer niet vol vertrekken. Ik kan wel vlot vertrekken maar niet 100% power. Bij regenweer .... op kousenvoeten vertrekken. Meestal is mijn tactiek rustig vertrekken en als die naast mij toch sneller weg is dan pas vol geven maar dat gebeurd geen 3 keer op een jaar.
 

Kurtje

Forumguru
met het vermogen van 220pk had ik veel meer last van wheelspin dan nu bij vlot rijden. Hoef het pedaal minder diep in te drukken om even vlot weg te geraken. Hierdoor wel veel minder wheelspin. Hang je de hooligan uit, spinnen de wielen tot in derde door. :D
Al rijdend in derde en dan stevig doorduwen, spinnen de wielen ook wel eventjes door.

Heb sinds een paar maand de michelin pilot sport 4 S, is beter maar wheelspin blijft. Heeft met de michelins sneller grip, maar doorslippen doen ze ook. Voetje goed bedwingen is de boodschap. Nu is het ook beetje doorduwen en dan vol doorduwen, anders sta je paar secondjes stil :D

Heb je geen vermogensbeperking in de 1ste en 2de versnelling? Dit voel je wel enorm omdat hij in 3de even snel trekt als in 2de (bij wijze van gevoel)

Denk dat mijn mechanisch diff ook wel veel helpt hierbij. Maar het blijft een FWD auto, het heeft zijn charmes.
 

philippe bakker

Forumguru
Heb je geen vermogensbeperking in de 1ste en 2de versnelling? Dit voel je wel enorm omdat hij in 3de even snel trekt als in 2de (bij wijze van gevoel)

Denk dat mijn mechanisch diff ook wel veel helpt hierbij. Maar het blijft een FWD auto, het heeft zijn charmes.
Mijn volgende is zowieso in eender welk merk een 4x4 ! ( en dan geen jeep )
 

Kurtje

Forumguru
Ik heb bij de aankoop van de Cupra ook op dezelfde dag met de Golf R gereden.
Ik was eigenlijk initieel daar voor de testrit met de Golf R, bestelbon lag gereed ervoor...

Toch heb ik de Cupra gekocht. Vanaf stilstand is de Golf R natuurlijk sneller, maar in elk ander aspect voelde de Cupra veel beter aan. Veel meer beleving, niet saai maar lekker levend in rijden.

Ik heb er tot op vandaag nog steeds geen spijt van :)
 

philippe bakker

Forumguru
Ik heb bij de aankoop van de Cupra ook op dezelfde dag met de Golf R gereden.
Ik was eigenlijk initieel daar voor de testrit met de Golf R, bestelbon lag gereed ervoor...

Toch heb ik de Cupra gekocht. Vanaf stilstand is de Golf R natuurlijk sneller, maar in elk ander aspect voelde de Cupra veel beter aan. Veel meer beleving, niet saai maar lekker levend in rijden.

Ik heb er tot op vandaag nog steeds geen spijt van :)
uwe Cupra gaat zeker in alles beter zijn dan mijn RS :) dat weet ik zeker. maar als ik de mijne weg doe ga ik niet opnieuw ene nemen waar ik mega voorzichtig met de gas moet doseren om gewoon te kunnen vertrekken.
 
Bovenaan Onderaan