plezier gaan we er zeker van hebbenKlinkt allemaal lekker! Veel plezier ermee, maar dat zal wel niet ontbreken denk ik zo.
De kleur van je Superb vinden mijn vrouw en ik ook de schoonste. Hebben we ook bij gestaan in de toonzaal toen we de RS besteld hebben, echt wauw!
het voelt aan als een nieuwe wagen met de extra paardjesFijn eh die paardjes onder de motorkap
Mijn Cupra gaat donderdag terug voor het plaatsen van de Milltek downpipe zonder cat en de VWR600 intake.
Davy gaat dan de mapping opnieuw doen en aanpassen naar stage 2 plus een update van de DSG opnieuw doen.
Kan al niet wachten!
Die sper scheelt ook al heel veel, maar de Michelin banden, met name de Pilot Sport heb ik eerder van gehoord dat ze goed zijn. Ik heb nu Conti Sportcontact 5, wat ik heb begrepen is dat de 6 ook veel beter zijn. Maar we gaan straks eerst op de winterbandjes, dan zal de grip misschien ook beter zijn, ook weer Conti, maar dan Wintercontact.Inderdaad B.stuurder je banden doen heel veel.
Ik heb nu wel een mechanisch sper erin zitten wat ook wel wat helpt, maar op mijn originele Bridgestone Potenza's was 280pk standaard ook een ramp...
Daarna over gegaan naar Michelin Supersports en vol gas alle grip die je nodig hebt, lees in het droog Nat zal altijd opletten blijven.
Zelfs na de stage 1 kuur (welliswaar 1ste en 2de versnellings vermogensbeperking) met 370pk nog steeds alle grip die ik wil. Rij momenteel met de Michelin Pilot Sport 4S en deze zijn net nog een trap beter als de Supersports
idd die ibiza was net achter mij. Hoorde hem aankomen. Maakte een zalige "brom".Inderdaad het verschil is enorm voelbaar, zeker met de mooie curves dat Davy ervan maakt!
Zoals je zegt, hij heeft er serieus voldoening van
Ben je zaterdag geweest? Toevallig geen rode ibiza Cupra op de testbank gezien, hij moest rond 16u daar zijn voor zijn stage 2 mapping Heeft nu dik 260pk en 400nm in een Ibiza
met het vermogen van 220pk had ik veel meer last van wheelspin dan nu bij vlot rijden. Hoef het pedaal minder diep in te drukken om even vlot weg te geraken. Hierdoor wel veel minder wheelspin. Hang je de hooligan uit, spinnen de wielen tot in derde door.@leon-cupra heb je geen problemen met grip? Ik krijg 230pk al niet eens goed op de weg en dat is in feite nog niks. Zelfs in 2 wil hij nog wel eens slippen. Ik verdenk mijn banden er van niet de klus aan te kunnen.
Auto is aangekocht bij een klant van de firma (boekhoudkantoor). Roeselaarse dealer is geen klant, dus geen orderreden dat superb niet van Roeselare komt ?
Succes met de VRS.
vandaag de test gedaan, wel eventjes moeten inhouden, maar ging nog zeer vlot naar de 145km/u. Denk op het stukje gemakkelijk de 155 - 160 te halen met een goede start en niet moeten inhouden. Is verdomd snel geworden met de chip.Morgen eens testen op het stukje van mijn werk naar huis hoeveel hij sneller is geworden. Is een recht stukje van +/- 400m vertrekkende met een snelheid van 30km/u. Met mijn 177pk superb diesel haalde ik daar ongeveer 110, met de vRS 130 (en zou nog meer halen maar komt uit op kruispunt en wil nog veilig willen stoppen) en morgen .... Ik laat het nog weten.
met het vermogen van 220pk had ik veel meer last van wheelspin dan nu bij vlot rijden. Hoef het pedaal minder diep in te drukken om even vlot weg te geraken. Hierdoor wel veel minder wheelspin. Hang je de hooligan uit, spinnen de wielen tot in derde door.
Al rijdend in derde en dan stevig doorduwen, spinnen de wielen ook wel eventjes door.
Heb sinds een paar maand de michelin pilot sport 4 S, is beter maar wheelspin blijft. Heeft met de michelins sneller grip, maar doorslippen doen ze ook. Voetje goed bedwingen is de boodschap. Nu is het ook beetje doorduwen en dan vol doorduwen, anders sta je paar secondjes stil
Mijn volgende is zowieso in eender welk merk een 4x4 ! ( en dan geen jeep )Heb je geen vermogensbeperking in de 1ste en 2de versnelling? Dit voel je wel enorm omdat hij in 3de even snel trekt als in 2de (bij wijze van gevoel)
Denk dat mijn mechanisch diff ook wel veel helpt hierbij. Maar het blijft een FWD auto, het heeft zijn charmes.
uwe Cupra gaat zeker in alles beter zijn dan mijn RS dat weet ik zeker. maar als ik de mijne weg doe ga ik niet opnieuw ene nemen waar ik mega voorzichtig met de gas moet doseren om gewoon te kunnen vertrekken.Ik heb bij de aankoop van de Cupra ook op dezelfde dag met de Golf R gereden.
Ik was eigenlijk initieel daar voor de testrit met de Golf R, bestelbon lag gereed ervoor...
Toch heb ik de Cupra gekocht. Vanaf stilstand is de Golf R natuurlijk sneller, maar in elk ander aspect voelde de Cupra veel beter aan. Veel meer beleving, niet saai maar lekker levend in rijden.
Ik heb er tot op vandaag nog steeds geen spijt van
Zeg je nu stiekum dat je een citigo gaat aanschaffen ????maar als ik de mijne weg doe ga ik niet opnieuw ene nemen waar ik mega voorzichtig met de gas moet doseren om gewoon te kunnen vertrekken.