2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

Kurtje

Forumguru
uwe Cupra gaat zeker in alles beter zijn dan mijn RS :) dat weet ik zeker. maar als ik de mijne weg doe ga ik niet opnieuw ene nemen waar ik mega voorzichtig met de gas moet doseren om gewoon te kunnen vertrekken.

Dat is wel heel raar, ik kan echt bijna vol vertrekken zonder wielspin hoor...
1ste is natuurlijk niet plots vloeren, maar al de rest doet hij zonder teveel gripverlies.
 

leon-cupra

Forumguru
Dat is wel heel raar, ik kan echt bijna vol vertrekken zonder wielspin hoor...
1ste is natuurlijk niet plots vloeren, maar al de rest doet hij zonder teveel gripverlies.
dat laatste is het grote verschil met een R. In eerste en kickdown gaat perfect, zelfs met nat wegdek.
Mijn volgende zou ook 4motion moeten zijn, wanneer de volgende terug +200pk zou hebben (alhoewel de kans klein is)
 

Kurtje

Forumguru
dat laatste is het grote verschil met een R. In eerste en kickdown gaat perfect, zelfs met nat wegdek.
Mijn volgende zou ook 4motion moeten zijn, wanneer de volgende terug +200pk zou hebben (alhoewel de kans klein is)

Inderdaad dat doet bvb een R of S3 wel...
Echter het vervolg is zo makkelijk en gevoelloos...

Als is het natuurlijk met veel vermogen natuurlijk zoveel makkelijker om alles aan de grond te krijgen.

Feit is wel dat bvb een 100-200 sprint altijd sneller gaat zijn met de fwd. Dit heb ik al meermaals getest...
 

philippe bakker

Forumguru
Inderdaad dat doet bvb een R of S3 wel...
Echter het vervolg is zo makkelijk en gevoelloos...

Als is het natuurlijk met veel vermogen natuurlijk zoveel makkelijker om alles aan de grond te krijgen.

Feit is wel dat bvb een 100-200 sprint altijd sneller gaat zijn met de fwd. Dit heb ik al meermaals getest...
Awel ik die 100 pk minder heb dan jij win in praktijk echt 95% Vd keren van 100 naar 200. Dus de R zal dat nog beter doen dan de mijne. Maar met regenweer verlies ik 40% Vd keren aan de lichten. Dat wil ik eruit ooit
 

leon-cupra

Forumguru
Inderdaad dat doet bvb een R of S3 wel...
Echter het vervolg is zo makkelijk en gevoelloos...

Als is het natuurlijk met veel vermogen natuurlijk zoveel makkelijker om alles aan de grond te krijgen.

Feit is wel dat bvb een 100-200 sprint altijd sneller gaat zijn met de fwd. Dit heb ik al meermaals getest...
tja, het is idd gemakkelijker en gevoellozer maar vind de vRS redelijk tricky , zelfs nog maar met zijn 220pk. In begin een paar keer redelijk verschoten van een bepaalde handling. Daarnaast zoals phillippe ook aanhaalde, nat wegdek, miserie troef met de vRS. Met 4motion mag het nog sneeuwen, je kan continue van het vermogen gebruik maken.

En mijn skills zijn ook niet die van een rallypiloot, dus ga je zowiezo wat meer inhouden omdat je jezelf niet 100% vertrouwd. Een 4motion geeft veel meer vertrouwen. Je kan je een foutje permiteren, de 4 wielen zullen het wel recht trekken. Met de vRS kan een foutje genadeloos afgestraft worden. (In het geval van mezelf)

zou beter eens wat meer op circuit rijden en paar slipcursussen volgen :bloos:
 

philippe bakker

Forumguru
tja, het is idd gemakkelijker en gevoellozer maar vind de vRS redelijk tricky , zelfs nog maar met zijn 220pk. In begin een paar keer redelijk verschoten van een bepaalde handling. Daarnaast zoals phillippe ook aanhaalde, nat wegdek, miserie troef met de vRS. Met 4motion mag het nog sneeuwen, je kan continue van het vermogen gebruik maken.

En mijn skills zijn ook niet die van een rallypiloot, dus ga je zowiezo wat meer inhouden omdat je jezelf niet 100% vertrouwd. Een 4motion geeft veel meer vertrouwen. Je kan je een foutje permiteren, de 4 wielen zullen het wel recht trekken. Met de vRS kan een foutje genadeloos afgestraft worden. (In het geval van mezelf)

zou beter eens wat meer op circuit rijden en paar slipcursussen volgen :bloos:
De c43 AMG van mijne collega daar doe ik een launch controle start mee waarmee al mijn haar recht staat. Zonder de minste moeite. De mijne daar werkt de launch controle gewoon niet mee. Als ik op het droge rechtdoor volgas stamp moet ik in alle richtingen tegenwringen of ik eet gras bij de koeien.
 

Kurtje

Forumguru
Regen of nat weer blijft opletten met een fwd car :D dat zal ik ook nooit ontkennen :)
Droog weer is het al heel anders...

4motion is in principe ook niets anders als een fwd car, maar bij gripverlies gaat hij vermogen naar achter sturen.
Helpt absoluut in de regen of sneeuw, echter is het geen heilig middel om overal snel door te geraken :)
 

Kurtje

Forumguru
De c43 AMG van mijne collega daar doe ik een launch controle start mee waarmee al mijn haar recht staat. Zonder de minste moeite. De mijne daar werkt de launch controle gewoon niet mee. Als ik op het droge rechtdoor volgas stamp moet ik in alle richtingen tegenwringen of ik eet gras bij de koeien.
LC is inderdaad niet aan te raden bij onze wagens :D
Mijne blijft gewoon staan wanneer ik dat doe, met alleen maar doemp en 2 rechte strepen :D
 

leon-cupra

Forumguru
Na bijna een week toch nog steeds verbaasd over het vermogen. Het hernemen is zo maf snel. Elke keer een grote smile op mijn gezicht. Het doorspinnen nemen we voor lief (zelfs in 4de :arghh:) :D
Gaspedaal vol indrukken heb ik nog wel niet gedaan, mijn woon-werkverkeer verleent zich er niet toe (zone 30km/u :banghead:). Wel onlangs in de industriezone mij even uitgeleefd maar dan was het zelfs niet met volledig ingedrukt pedaal. Eens een baantje zoeken waar dit gaat zonder gevaar voor een ander en mijn rijbewijs. Zelfs in het industrieterrein achter ons zouden ze durven staan flitsen en is zone 50 :mad:(baantje 1km rechtdoor, schone baan, fietspad afzonderlijk,...je zou er gemakkelijk 200 kunnen halen:D)

partner is haar Superb ondertussen beetje bij beetje gewoon aan het worden. Al 1 week zonder blutsen en krassen, een mirakel (wel even hout vastpakken) :maakmegek: wel vorige week even mijn hart dat stil stond. Op parking zo een oud wrak dicht naast de Superb, snel controle van de deuren en zie een dikke streep op de achterdeur. Dacht ferme kras van tegen te schuren ... gelukkig was het gewoon vuil.
Ben wel aangenaam verschoten van het diesel-geluid. Draait eigenlijk redelijk mooi. Dat typische traktor-geluid is er wel uit.
 

Kurtje

Forumguru
Kan dat alleen maar beamen :D
Gisteren Stage 2 laten monteren en afstelen... Nu is het echt een kanon!
En die sound :D

Heb je trouwens een grafiek van je tuning?
 

Kurtje

Forumguru
Nee dat kan inderdaad wel even duren voordat je hem ziet voorbij komen :)
Gewoon even een fotootje nemen en online zwieren, is altijd leuk om zien :)
 
Bovenaan Onderaan