2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

philippe bakker

Forumguru
een diesel die je tot het uiterste drijft gaat ook geen 5L meer verbruiken hoor ;)
En tanken duurt maar 3min, haal je wel in.

Wat zou eigenlijk de topsnelheid zijn met de chip??:pieker:
Toen ik op de autostrade eens een 535 D te kakken zette bleef die hangen op 250 en ik heb toen mee geremd en reed digitaal 255. Ik had toen nog over

philippe bakker

Forumguru
een diesel die je tot het uiterste drijft gaat ook geen 5L meer verbruiken hoor ;)

Met mijn Nissan qasqai als ik 200 reed deed ik maar 8 lit se. Bij een RS tsi gaat dat 13 a 14 lit zijn en dan kan je alle 300 km tanken. Naar Praag wordt dat dan 2 keer tanken. Moet je al zot rijden dat terug op te halen se

Kurtje

Forumguru

Een stage 2 Cupra (400pk/520nm) gaat op de digitale teller net over de 300km/u... Zoals sitechris toen getest heeft :)

Ik weet de bakverhouding van een Octavia RS niet, maar het lijkt me dat deze toch dicht tegen de 280 op de teller moet lopen na een kuurtje...

leon-cupra

Forumguru
Niet dat ik de topsnelheid ga opzoeken hoor. Is veel te gevaarlijk op de snelwegen (zelfs op heel rustige momenten). Er is ook veel te veel de mentaliteit "ge moogt maar 120, ik rij 120, dus de rest .. "dikke middelvinger" ". Als je dan met 290 af komt .... :wavecry:

Canon-Eye

Forumguru
"ge moogt maar 120, ik rij 120, dus de rest .. "
Tsja, als ik met 125 (echte) km/u een paar vrachtwagens aan het inhalen ben, kan van mij niet worden verwacht dat ik ertussen of eronder kruip omdat er iemand zo nodig met de dubbele snelheid langs wil...

Voor 18 meter vrachtauto plus 50m remafstand voor en na het passeren heb ik voor een enkele vrachtauto bij een snelheidsverschil van 11 m/s toch al 11 seconden nodig voor het inhalen van 1 vrachtauto, en daar doe ik dan een kleine 400 meter over. Per extra vrachtauto in de colonne komt daar toch snel een meter of 70 bij (als ze netjes afstand houden) oftewel nog eens zo'n ruime 6 seconden c.q. dik 200 meter.

Dus jammer voor de achteropkomer met haast: die zal zich dan toch een beetje bij de wet moeten aanpassen... :pardon:

leon-cupra

Forumguru
Dus jammer voor de achteropkomer met haast: die zal zich dan toch een beetje bij de wet moeten aanpassen... :pardon:
die mentaliteit dus.

Als je aan het inhalen bent, tot daaraan toe, maar je hebt er veel die willen inhalen, ze zien jou aankomen (al dan niet tegen hoge snelheid) en net voor dat jij aankomt, gaat hij opzij ... want heyyyy .... Ik rij al 120 dus jij moet maar remmen.

Heb het zelf ook al andersom meegemaakt (was wel niet de bedoeling om in te halen), ik rustig aan het rijden, kijk in spiegel, niemand te zien, fractie van een seconde later, zzzooooefffffff, 1 of andere zware bak tegen 250+.

Daarmee, ben mij te fel bewust van het gevaar van +200, laat staan +250. Ik zal wel eens de 230 aantikken, als er niemand op het tweede baanvak rijdt en het heel rustig is. En dat is dan ook maar even aantikken en terug naar normale snelheid. Gelukkig heb ik niet veel tijd nodig om aan +200 te komen :D

EdK

Forumguru
Ik rij al 120 dus jij moet maar remmen.
Tsja zo kun je het vanuit jouw oogpunt inderdaad zien.
Alleen ik kijk in me spiegel en zie een wagen nog ver van me af en ga er vanuit dat er max 120 word gereden dusssss tsja ik ga inhalen......
Het wel eens van die kant bekeken ???:pieker::dankje::facepalm:
Misschien creërde je het dan wel zelf en rij je op dat moment te hard dan uiteindelijk mogelijk is...:pieker::jaja::dankje::facepalm::facepalm:

Rosinfield

† In Memoriam
Je kunt zelfs stellen dat wanneer je met de max toegestane snelheid rijdt, je er geen enkele boodschap aan hoeft te hebben. Voor de goede orde, als ik zo'n idioot zie aankomen, ga ik wel even op zij of wacht ik even met inhalen. Kwestie van belang van verkeersveiligheid en met de jaren gekomen wijsheid. Maar ga me nu niet vertellen dat het geen asociaal en irritant gedrag is.

leon-cupra

Forumguru
Tsja zo kun je het vanuit jouw oogpunt inderdaad zien.
Alleen ik kijk in me spiegel en zie een wagen nog ver van me af en ga er vanuit dat er max 120 word gereden dusssss tsja ik ga inhalen......
Het wel eens van die kant bekeken ???:pieker::dankje::facepalm:
Misschien creërde je het dan wel zelf en rij je op dat moment te hard dan uiteindelijk mogelijk is...:pieker::jaja::dankje::facepalm::facepalm:
dan bij jij zo 1 van de vele die geen snelheid kan (of in jouw geval wil) inschatten. Ik ga er niet vanuit dat iedereen 120 rijdt. Als ik spiegel, probeer ik de snelheid van de achterliggen in te schatten. Als ik zie dat ik hem niet ga hinderen, voeg ik in. Als ik zie dat hij veel te snel eraan gaat komen, ga ik wachten. Ik voeg niet in omdat ik vind dat een ander maar 120 moet rijden.

leon-cupra

Forumguru
Je kunt zelfs stellen dat wanneer je met de max toegestane snelheid rijdt, je er geen enkele boodschap aan hoeft te hebben. Voor de goede orde, als ik zo'n idioot zie aankomen, ga ik wel even op zij of wacht ik even met inhalen. Kwestie van belang van verkeersveiligheid en met de jaren gekomen wijsheid. Maar ga me nu niet vertellen dat het geen asociaal en irritant gedrag is.
iemand die express invoegt om de reden "je mag maar 120" is even associaal en onverantwoord dan diegene die vindt dat hij ongehinderd +200 mag rijden.

Daarom, ik zal nooit te hard rijden als de omstandigheden zich er niet toe verlenen.

leon-cupra

Forumguru
Dat mag jij zeggen hoor neem het je niet kwalijk als je me tekst en misschien die van @Rosinfield niet geheel begrijpt..

:shutup::shutup:
lees je eigen tekst maar zelf maar even. Je gaat er gewoon vanuit dat je achterligger MAX 120 rijdt. Dus je houdt er geen rekening mee dat hij sneller zou kunnen rijden.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Rosinfield

† In Memoriam
Laten we even één ding niet vergeten. We hebben het hier over snelheden ruim boven wat toegestaan is. Iemand die daarmee rijdt, houdt zich simpelweg niet aan de spelregels. En elk gemekker over ongemak dat dit voor hem teweeg brengt, is vergelijkbaar met beklag van een voetballer bij de scheidsrechter wanneer die een met de hand ingeslagen doelpunt afkeurt.
En idd, velen kunnen die snelheden niet inschatten en/of zijn er niet op bedacht . En dat betekent dat ook de verkeersveiligheid nog eens in gevaar wordt gebracht, ondanks de geweldige coureurskwaliteiten van de snelle jongens en de dito kwaliteit van de remmen van hun bolides

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan