2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

leon-cupra

Forumguru
Prachtige auto hoor, en na chippen toch net weer ietsje leuker nog natuurlijk.
bedankt.

De 220pk is nu al indrukwekkend hoor: de versnelling, hoe hij met gemak naar de 230km/u gaat, hoe snel benzinetank leeg gaat (:D), ... Zijn er weinig die je bijhouden, maar als je ziet hoeveel wagens er nu gechipt worden naar 190 á 200pk, kan ik uiteraard niet achterblijven :D

Volgende update moet verlaging worden, kwestie van betere wegligging en grip. Zit te denken aan KW Streetcomfort, maar hey ... nog niet doorvertellen aan mijn partner ... Ze weet het nog niet :D

philippe bakker

Forumguru
bedankt.

De 220pk is nu al indrukwekkend hoor: de versnelling, hoe hij met gemak naar de 230km/u gaat, hoe snel benzinetank leeg gaat (:D), ... Zijn er weinig die je bijhouden, maar als je ziet hoeveel wagens er nu gechipt worden naar 190 á 200pk, kan ik uiteraard niet achterblijven :D

Volgende update moet verlaging worden, kwestie van betere wegligging en grip. Zit te denken aan KW Streetcomfort, maar hey ... nog niet doorvertellen aan mijn partner ... Ze weet het nog niet :D
Ik ga een kw streetcomfort steken volgende zaterdag bij antera. En ik ga da thuis niet zeggen

leon-cupra

Forumguru
@Luuk Thijssen ,
Hoop dat het wat gaat meevallen. Ga wel vragen om het vermogen bij de eerste versnellingen wat te beperken. Dat het resultaat dan wat lager ligt, maakt me dan niet uit. Gaat niet op een paar pk komen.

Alhoewel de magische grens van 300pk :nailbiting:

:D

leon-cupra

Forumguru
@philippe bakker ,
Mijn madam beheert de rekening, dus tzal haar rap opvallen als er 1200euro van de rekening gegaan is.leg het dan maar uit :nailbiting:

Klep, welke klep? Heeft apec dit bij jou gedaan? En wat zijn de positieve veranderingen?

LT83

Forumguru
@Luuk Thijssen ,
Hoop dat het wat gaat meevallen. Ga wel vragen om het vermogen bij de eerste versnellingen wat te beperken. Dat het resultaat dan wat lager ligt, maakt me dan niet uit. Gaat niet op een paar pk komen.

Alhoewel de magische grens van 300pk :nailbiting:
:D

Je gaat er echt wel veel plezier van beleven hoor. Wereld van verschil, echt heerlijk.
Maar in de 1 zul je bij wegrijden gewoon even moeten doseren en ook als het nat is kun je met dat hoge koppel niet overal volgas.
Het pedaal niet als een aan/uit knop gebruiken en je hebt alsnog een hoop lol he :D

leon-cupra

Forumguru
Zal nodig zijn met de chip, grip :jaja:
Alles uit geeft wel als resultaat soms rare kattesprongen. Niet echt fan van om zo te rijden. Heb niet echt de skills van een Duval (mss toch eens aan werken)

leon-cupra

Forumguru
Je gaat er echt wel veel plezier van beleven hoor. Wereld van verschil, echt heerlijk.
Maar in de 1 zul je bij wegrijden gewoon even moeten doseren en ook als het nat is kun je met dat hoge koppel niet overal volgas.
Het pedaal niet als een aan/uit knop gebruiken en je hebt alsnog een hoop lol he :D
is nu ook al hoor dat je beetje moet doseren. Is ook soms vervelend met het raar schakelgedrag van de dsg (weet wel dat dit afhankelijk is van je voet, maar soms moet je het pedaal net dieper duwen om de juiste versnelling te krijgen, maar dan schakelt de dsg veel te ver terug, waardoor het te extreem is, gripverlies, boze blikken, ...). Hoop met de dsg mapping een beter resultaat te bekomen.

philippe bakker

Forumguru
is nu ook al hoor dat je beetje moet doseren. Is ook soms vervelend met het raar schakelgedrag van de dsg (weet wel dat dit afhankelijk is van je voet, maar soms moet je het pedaal net dieper duwen om de juiste versnelling te krijgen, maar dan schakelt de dsg veel te ver terug, waardoor het te extreem is, gripverlies, boze blikken, ...). Hoop met de dsg mapping een beter resultaat te bekomen.
Dag heb ik laten oplossen door hem 500 toeren meer te laten draaien. Zo is hij direct aan zijn 1900 toeren vanwaar hij zijn volle vermogen heeft

sandurtjuh

Forumguru
Dat is hem inderdaad. Je merkt onderin wat meer verschil omdat hij de druk vast houdt en dus pikt hij net wat sneller op.

leon-cupra

Forumguru
Dat is hem inderdaad. Je merkt onderin wat meer verschil omdat hij de druk vast houdt en dus pikt hij net wat sneller op.
Eens bestellen, kost de wereld niet. Best voor de tuning installeren zeker?

En kw-set, zonder toestemming gaan we het niet doen. Zou het ook niet apprecieren moest zij dergelijke zaken uitspoken ;)

leon-cupra

Forumguru
@philippe bakker , hier is het ONS geld ;)
We gunnen elkaar ieders pleziertjes: ik mijn wagen(weliswaar in overleg omdat een wagen en toebehoren wel iets meer kosten dan haar hobbies :D), zij haar shoppen, eens een weekendje weg gaan met vriendinnen, ...

Kw-set zou dan ook het laatste zijn wat er veranderd zal worden aan de vRS. Heb wel ooit eens gedacht aan leder inbouw, maar dan ga ik er zeker 10 jaar moeten rijden en dat is te lang voor mij, tegen dan heb ik al zin gehad om 3 andere wagens te kopen :D

Bovenaan Onderaan