2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

leon-cupra

Forumguru
Ik had de PSS en was de beste band die ik ooit heb gehad. Grip op nat meer dan goed en grip op droog werkelijk uitmuntend :thumbsup: de PS4 heb ik geen persoonlijke ervaring mee.
ps4 zou dezelfde rubbersamenstelling hebben als de pss en zou heel hard aanleunen bij de pss. Is wel stukje goedkoper. Maar blijkbaar maken ze deze band voir "kleinere" velgen. In mijn maat dus niet te verkrijgen of toch niet gevonden op het net.
PS4S is doorontwikkeling van de PSS. Aangezien de PS4S een fractie meer kost, ga ik zien voor de PS4S:yeah:

Fmoon

Forumguru
Ik heb de ps4S (opvolger van de Super sport) laatst op alle 4 de velgen laten leggen. Zeker goed spul hoor! Ben benieuwd of ze ook wat langer meegaan dan mijn vorige banden. (2 achterbanden eraf gehaald vanwege schroefje).

Kost wat, maar is het enige wat alles overbrengt op de weg.

Die continu Sportcontact 6 komen ook wel aardig voor de dag geloof ik. Stukken beter dan de 5.

leon-cupra

Forumguru
Vandaag eindelijk de nieuwe bandjes besteld :yeah:
Dacht ze eerst via internetshops te bestellen maar dan moet je bij de meeste minstens 2 weken wachten voor montage. Geen zin in, zeker niet met het thuiskommertje van 80per uur :mad: verbruik is sinds dan redelijk gezakt :deuk:
Heb ze dan maar bij de (duurdere) Bandenboer besteld en woensdag mag ik langs, vroeger lukte moeilijk met het paasweekend, bandjes diende nog besteld te worden. Bandenboer was nog zo vriendelijk om ervoor te zorgen dat ik de mei-actie van Michelin van een benzinebon kan ontvangen (mits beetje foefelwerk :D) :thumbsup:

leon-cupra

Forumguru
Bandjes zijn vandaag gemonteerd :yeah::yeah:
Ze nog niet grondig kunnen testen, zeker nu met de flitsmarathon hier in Belgie:nono:. Geven precies meer feedback, sturen is precies "vlotter/directer", klein rond puntje veel meer grip, uitaccelereren zonder wheelspin, bochten waar ik steeds redelijk wat wheelspin had nu veel minder, .... Of maak ik mijn eigen wat wijs om de zeer hoge aanschafprijs te rechtvaardigen ?? Neen ... Gelukkig niet :D

CDK

Forumguru
Nee hoor dat maak je jezelf zeker niet wijs. Toen ik nog met de compressor reed met 430pk en 470Nm toen heb ik nog nooit een Michelin PSS band horen piepen. Nu met 170pk en 125Nm minder durven de 17" Vredestein banden wel eens piepen helaas. Niet dat het slechte banden zijn, maar er kan er simpelweg maar 1 de beste zijn.

leon-cupra

Forumguru
Durft nog doorslippen hoor, maar je merkt het alleen als je het lichtje van de asr ziet flikkeren. Het is ook maar een fractie van wat het vroeger was met de pzerro. Moet er wel bij zeggen dat het doorslippen meestal is bij het reeds gedraaid staan van de wielen, links/rechts afslaan en wanneer ik iets steviger optrek.

Maar je voelt wel in de bochten dat ze veel meer vertrouwen geven. Op mijn woon-werkverkeer een leuke, lange, scherpere bocht. Nog niet redelijk hard door gegaan (staat een container langs de weg momenteel en die komen we liever niet tegen bij ern "misstap") met de michelins, maar wel al eens lichtjes geprobeerd. Plakt op de baan. De pzerro zou al een beetje durven slippen en schuiven (band was wel op het einde redelijk afgesleten aan de binnenkant door verkeerde slijtage).

Binnenkort op 1 van mijn favoriete baantjes eens gaan "testen". Leuk boerebaantje met toffe, snelle bochten (uiteraard gaan we het wel veilig houden voor mezelf en de anderen)

ondertussen wel uitermate tevreden van de bandjes. Klaar voor de volgende stap ? :D

is trouwens de nieuwe pilot sport 4 S die er bij mij opligt.

leon-cupra

Forumguru
Gisteren even mijn madam kunnen meesleuren naar de dealer om eens te gaan zien naar de S3 :yeah:
Had vrijdag met HR-manager het voorstel van de firmawagen kunnen bespreken. Het rijden van een firmawagen komt ons net iets voordeliger uit dan onze privé-wagen. Dus het licht voor een S3 staat momenteel op oranje :D
(Ze wilt het nog niet toegeven, maar stiekem is ze zot van de S3:deuk:)

philippe bakker

Forumguru
Gisteren even mijn madam kunnen meesleuren naar de dealer om eens te gaan zien naar de S3 :yeah:
Had vrijdag met HR-manager het voorstel van de firmawagen kunnen bespreken. Het rijden van een firmawagen komt ons net iets voordeliger uit dan onze privé-wagen. Dus het licht voor een S3 staat momenteel op oranje :D
(Ze wilt het nog niet toegeven, maar stiekem is ze zot van de S3:deuk:)
De 280 versie ?

leon-cupra

Forumguru
De 280 versie ?
firmawagen voor een wkn hé, geen wagen van een rijke zelfstandige bakker :tongue:
Zal een 1.6tdi combi ambition greenline worden. Spijtig geen style, maar als je ziet wat er al op ambition zit, is een ambition eigenlijk wel heel compleet. Het "hedendaagse" comfort zit allemaal reeds in de ambition uitvoering.

philippe bakker

Forumguru
firmawagen voor een wkn hé, geen wagen van een rijke zelfstandige bakker :tongue:
Zal een 1.6tdi combi ambition greenline worden. Spijtig geen style, maar als je ziet wat er al op ambition zit, is een ambition eigenlijk wel heel compleet. Het "hedendaagse" comfort zit allemaal reeds in de ambition uitvoering.
Er zijn geen rijke bakkers die met een Skoda rijden se. Enkel de sukkel bakkers :)

leon-cupra

Forumguru
heb ze ondertussen redelijk goed opgevoed op vlak van auto's :D
Zat gisteren nog bij schoonfamilie, waren aan het praten over de firmawagen en ze was al niet meer verbaasd over mijn "plannen". :D
Als de Superb er zou komen zijn er reeds volgende plannen:D:
Plan 1: de 1.2 van vriendin eruit. Meest logische plan.
Plan 2: de vRS eruit en met de 1.2 zelf rijden. Voor mijn woon werkverkeer voldoet de 1.2 absoluut, de vRs is eigenlijk zelfs overkill. De gezinsuitstappen zullen dan toch met de Superb (naar alle waarschijnlijkheid een 1.6 diesel) gedaan worden. Zou ons maandelijks serieus wat kosten besparen en wordt de de spaarpot nog wat extra aangevet. Meest rationele plan (aangezien de vRS verschrikkelijk veel geld kost aan verbruik:mad:)
Plan 3: beide 03's verkopen en met opbrengst iets leuks kopen voor mezelf. Eventueel leuke coupé (of cabrio)kopen. Altijd al gek geweest van een audi TT. Zou juist dan eens moeten testen of er een kleuter op de achterbank kan :D De nieuwe c-klasse coupé is ook wel zalig, zal dan wel serieus moeten terugschroeven qua vermogen :arghh:
de kogel is door de kerk: plan 1 wordt binnekort uitgevoerd. De O3 van vriendin gaat plaats maken voor een S3 :yeah:

@philippe bakker , vRS blijft gewoon. Zou het niet gewoon worden in de O3 van vriendin en bij plan 3 zullen mijn valiezen anders klaar staan. :pardon:

Bovenaan Onderaan