Pfff wat heeft mijn vRS met platte banden
Deze middag op weg naar mijn schoonmoeder om te gaan eten. Ineens melding van bandenspanningscontrole. Dacht weer zo een valse melding, effe gestopt en maar neen hoor ... Effectief een platte band, een joekel van een vijs erin
stond helemaal plat, dus voorzichtig de wagen op een veilige plaats gezet paar meters verder. Het 80km/u reserveband eronder gezet en dan nu maar eens zien naar nieuwe bandjes. Was weer de band die overlaatst nog maar hersteld was van een nagel
Ben nu aan het zien naar nieuwe bandjes. Voorste band moest toch vervangen worden door verkeerde slijtage. Andere voorband gaat dan naar achter ipv de band met de vele nagels. Ben nu aan het twijfelen. Niet zo tevreden van de pzero's. Onlangs bij bandenboer al eens gaan horen. Stelde de michelin pss voor en als alternatief een sportcontact 6. Als je dan het net erop naleest, hoor je van de sportcontact veel meer negatieve reacties dan van de pss. Aangezien het al een redelijke dure band is (190euro bij bandenboer), ben ik dan toch geneigder om naar de michelin band te gaan, die volgens vele reviews het summum van de sportband zou zijn (220 euro bij bandenboer, op het net wel stukken goedkoper te vinden). Je hebt dan ook de pilot sport 4, die iets goedkoper is dan de pss, maar blijkbaar niet in mijn bandenmaat te verkrijgen. Nu is er ook de nieuwe pilot sport 4 S, de opvolger van de pss. Prijs van de 4S is maar een paar euro duurder.