De anderen die onder de 10L zitten hebben een geheime opleiding van Bram genoten zeker
Neen toch niet. Maar je kan het hem altijd eens vragen, wie weet...
Als we het dan toch over verbruik hebben. Ik zit over lange tijd van 4890km op 9,2l, en daar zitten genoeg ritjes van +200km/h in. Ritje naar en van de Nürburgring zit daar ook nog tussen en dat ging met momenten alles behalve langzaam. Maar toegegeven er zitten ook genoeg stukken in waar ik toekom met 7l a 8l. Zelfs 6,6 op 95km maar dat was echt tam tam tam.
Afgelopen week op vakantie naar Billund. Ritje van 750km met vier personen, tent van 3x6x2,15m, gasvuur, gasfles, frigo van 65l, tafel, stoelen, oh ben aan het afdwalen...., Tot het dak gevuld en aardig wat gewicht mee te zeulen. 7,3l/100. Hoe ik dat doe? Aandrijving op eco, cc in sport en op 132 en mij voor een keer overal aan de snelheid gehouden. Volgens sommigen hier RS onwaardig, waarschijnlijk he. Verantwoord, dat wel. Wist niet hoe stabiel hij nog zou zijn met al dat gewicht. Dat op de terugweg maar even getest en kan er heel positief over zijn. Door de iets hogere snelheid en 4uur file ja
4uur, toegekomen met 8,2l.
Ik heb naar mijn werk (ca 5,5km) voor ik op een stuk van 2,5km 90/70 kom, tussen 13,5 en 15l op mijn display staan. Maar het is omdat ik de laatste 2,5km bijna constante snelheid kan rijden dat het verbruik drastisch daalt richting 8,5 a 9l.
Dus als je echt alleen maar korte stukken hebt met constant stoppen en amper boven de 50 dan kan ik daar echt wel inkomen. Het is nog hoog maar als ik dat constante stuk niet had zat ik toch ook al aardig in de buurt.
Laatste tijd laat ik de auto ook gewoon binnen staan en pak ik de fiets. Dat heeft ook een positieve invloed op het verbruik.