2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

leon-cupra

Forumguru
Heeft er hier iemand ervaringen met de Mazda MX5 1.5 (ND-versie)?
Vandaag eens weesten gaan zien naar de Mazda dealer. Prachtig lijnenspel, interieur lekker sportief, mooie materialen, motor zou een juweeltje zijn net als het weggedrag lekker sportief (wel nog niet mee gereden, zien we eventueel later wel), ...

Ook even gevraagd naar de waarde van de RS. Rekening houdend met wat ik ervoor betaald heb, valt het goed mee (aanvaardbare afschrijving - wagen zou dan eventueel naar NL gaan), als je het tov de nieuwprijs bekijkt is het een ferme afschrijving (net om die reden koop ik niet meer nieuw, maar eentje met juist de kop af)

Mazda-Mx5-Skycruise-Ceramic-White-tweedehands-directiewagen-130pk-kopen-bij-Garage-Dochy-Izegem-0140.jpg

:dankje::dankje::dankje:

Rallye

Forumguru
Ik heb een middagje gestuurd in net zo een. Leuke auto, gaat voor je gevoel erg vlot. Wel voor erbij.....

leon-cupra

Forumguru
@Rallye , is wat me ook zo aanspreekt in de MX5, buiten het design. Alles voelt een beetje sneller bij lagere snelheden (bij de RS zie je het pas wanneer je naar de snelheidsmeter kijkt), plus het cabrio rijden. Staat hoog op de wishlist voor de volgende.
Vandaag voor de eerste keer in zo een MX5 gezeten ... nice. Hele sportieve "cockpit". Zeer leuk inzitten. Wel wennen aan de compacte ruimte (kap was dan nog open) en de kleine voorruit.

leon-cupra

Forumguru
@Corné de Kluijver , het is mij blijkbaar niet gegund. Eerste net vanonder mijn neus verkocht, bij de volgende wagen gingen ze net op verlof toen ik wou gaan kijken. Verkoper is vroeger uit verlof gekomen door omstandigheden, bleek bij terugkomst dat duivenpoep gezorgd had voor plekken op de motorkap, heel de motorkap en bumpers herspoten. Na het herspuiten afgesproken om te gaan zien (en eigenlijk was het beslist), dus bel de handelaar die het beste bod had dat hij de wagen mocht komen halen, en waar ik mij perfect in kon vinden, keert die wel zijn kar ... "heb eigenlijk niet zoveel interesse meer .. we zullen de prijs moeten herbekijken ... " Mag dan mss een Nederlandse onderhandelingstechniek zijn maar daar doe ik niet aan mee :mad::mad:

leon-cupra

Forumguru
Vandaag toevallig bij beide wagens het lampje van "tanken" aan. De RS 270km met een tank gereden, de Superb 1005km :pieker::pieker:
:D

leon-cupra

Forumguru
Ja jong hoe rijdt gij ! Ik rij ook hard en haal toch altijd 400 se
Tegenwoordig een stuk rustiger dan vroeger en toen was het ook maar max 270km. Komt , zoals ik al 1000keer gezegd hebt, door mijn woon-werkverkeer.
Heb het overlaatst speciaal getest, net voor ik met de mazda ging rijden: woon-werkverkeer is 15L/100km. Begint bij 25L, gedurende de rit zakt en stijgt dat verbruik continue zeer sterk om te eindigen bij 15L. Het is onvoorstelbaar hoe snel het verbruik stijgt bij korte ritten en stoppen/vertrekken. En als je op 4km 10 keer moet stoppen en vertrekken .... dan is het heel "normaal" dat ik maar aan 270km kom.
Ik doe met de RS ook tegenwoordig alleen maar woon-werkverkeer ... dus tja ...
Moest ik wat meer gewone baan doen en langere afstanden (zoals voor de Superb), kwam ik ook aan +-380km.

Nu indien ik mijn prijs krijg van de RS, gaat hij niet weg omwille van het verbruik, ook al stoort het mij enorm, maar gewoon omdat ik zin heb in iets anders en de MX5 ... dat rijdt zo zaaaaalig :cheers:

Tuner111

Forumguru
een tip voor de verkoop ;)

zet hem zeker op facebook en in de groepen daar als ook op 2dehands.be

en zet hem ook op mobile.de (waar ik de mijne verkocht heb)

Veel geluk en hop naar die MX-5 !

leon-cupra

Forumguru
En de eerste handelaars hebben zich reeds aangeboden. Eigenlijk triestig wat je na 2jaar en 9 maanden verliest aan kapitaal :nono:
Moest ik hem overlaten aan handelaars verlies je 8-9.000euro :sterretjes:
Gelukkig zou ik zelf niet zoveel verliezen aangezien ik hem tweedehands heb gekocht. Maja voor dat geld gaat hij ook niet weg.

dirkie996

Forumguru
En de eerste handelaars hebben zich reeds aangeboden. Eigenlijk triestig wat je na 2jaar en 9 maanden verliest aan kapitaal :nono:
Gelukkig zou ik zelf niet zoveel verliezen aangezien ik hem tweedehands heb gekocht. Maja voor dat geld gaat hij ook niet weg.
Welkom in de wereld van autohandel. De handelaar moet er ook nog op verdienen en garantie geven aan zijn klanten. En Ja, voor 'n gelijkwaardige VW Golf GTI zou je meer krijgen. Maar dat weet je op voorhand als je 'n Skoda koopt, het is op de 2dehandsmarkt geen Audi of VW.
Succes met de verkoop

Mettes

Forumguru
Tegenwoordig een stuk rustiger dan vroeger en toen was het ook maar max 270km. Komt , zoals ik al 1000keer gezegd hebt, door mijn woon-werkverkeer.
Heb het overlaatst speciaal getest, net voor ik met de mazda ging rijden: woon-werkverkeer is 15L/100km. Begint bij 25L, gedurende de rit zakt en stijgt dat verbruik continue zeer sterk om te eindigen bij 15L. Het is onvoorstelbaar hoe snel het verbruik stijgt bij korte ritten en stoppen/vertrekken. En als je op 4km 10 keer moet stoppen en vertrekken .... dan is het heel "normaal" dat ik maar aan 270km kom.
Ik doe met de RS ook tegenwoordig alleen maar woon-werkverkeer ... dus tja ...
Moest ik wat meer gewone baan doen en langere afstanden (zoals voor de Superb), kwam ik ook aan +-380km.

Nu indien ik mijn prijs krijg van de RS, gaat hij niet weg omwille van het verbruik, ook al stoort het mij enorm, maar gewoon omdat ik zin heb in iets anders en de MX5 ... dat rijdt zo zaaaaalig :cheers:

Ik stel mij de vraag of een fiets niet handiger is voor uw woon-werkgebruik.
4 km en 10 keer stoppen :itwasntme::itwasntme:

leon-cupra

Forumguru
Welkom in de wereld van autohandel. De handelaar moet er ook nog op verdienen en garantie geven aan zijn klanten. En Ja, voor 'n gelijkwaardige VW Golf GTI zou je meer krijgen. Maar dat weet je op voorhand als je 'n Skoda koopt, het is op de 2dehandsmarkt geen Audi of VW.
Succes met de verkoop
Denk je dat ik nog nooit een wagen heb verkocht misschien? Ben niet aan mijn eerste toe hoor ;)
Zelf ook in de autoverkoop gezeten, dus je gaat mij niets nieuws bijbrengen ;)

VW Gti, Golf R, audi RS-modellen, ... is overal dezelfde miserie ze ;)

leon-cupra

Forumguru
Ik stel mij de vraag of een fiets niet handiger is voor uw woon-werkgebruik.
4 km en 10 keer stoppen :itwasntme::itwasntme:
Natuurlijk is een fiets veel handiger voor mijn woon-werkverkeer maar kom niet goed overeen met een fiets ;)
En met 1 wagen komen we hier niet verder: 2 kinderen met hobby's, partner die 's avonds regelmatig weg moet voor het werk en dan moet ik de kinderen gaan halen, ... dus 2de wagen is nodig en dan zou het gewoon spijtig zijn dat de wagen 90% van de tijd stil staat. En nu kan ik door met de auto te rijden mijn kids over de middag ook nog zien en dat is voor mij goud waard ;)

philippe bakker

Forumguru
Natuurlijk is een fiets veel handiger voor mijn woon-werkverkeer maar kom niet goed overeen met een fiets ;)
En met 1 wagen komen we hier niet verder: 2 kinderen met hobby's, partner die 's avonds regelmatig weg moet voor het werk en dan moet ik de kinderen gaan halen, ... dus 2de wagen is nodig en dan zou het gewoon spijtig zijn dat de wagen 90% van de tijd stil staat. En nu kan ik door met de auto te rijden mijn kids over de middag ook nog zien en dat is voor mij goud waard ;)
Een collega bakker heeft juist zijn Audi te koop want hoho hij is 1,5 jaar oud en er staat toch al ... 2500 km op ....

Bovenaan Onderaan