2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

philippe bakker

Forumguru
@dirkie996 , heb dit ook zo gedaan bij mijn superb. Was wel verbaasd dat de koper hier toen mee akkoord ging.(moest wel allemaal heel snel gaan, geen tijd voor cheques aan te vragen) Tenslotte stort je daar wel een klein fortuin op een vreemde zijn rekening. Zelf ik nooit zo een wagen betalen. Als verkoper geen cheques aanvaard dan maar cash. Zou het nu ook zo gedaan hebben: cheque of cash en overdracht bij de bank. Ben je zeker van je geld.
Vreemde ... je gaat bij hem thuis je weet zijn naam adres en rek nr ....

philippe bakker

Forumguru
en wat als dat allemaal vals is?

Daarnaast, als ik ooit de vRS zou verkopen, zou ik nooit thuis afspreken.
Ik wou mijn qasqai verkopen en de enigste reactie waren van die charlatans van wij kopen uw auto. Uiteindelijk ne pool en die is bij mij thuis gekomen en hup op de trailer en mee. Alles goed afgehandeld

leon-cupra

Forumguru
Ik wou mijn qasqai verkopen en de enigste reactie waren van die charlatans van wij kopen uw auto. Uiteindelijk ne pool en die is bij mij thuis gekomen en hup op de trailer en mee. Alles goed afgehandeld
dat is als je zelf verkoopt, maar als jij een wagen koopt, zou je dan ook gewoon eerst overschrijven en dan de wagen gaan ophalen? Kzou dat nooit vertrouwen.

leon-cupra

Forumguru
Ik heb dat gedaan met dutry ja
heb je veel vertrouwen.
Hebben onze O3 ook moeten achterlaten bij DEX en dag erna heeft boekhoudster de betaling uitgevoerd. Toch wel eerst effe de cijfers van DEX gecontroleerd of ze wel in goede papieren zitten. Mijn slaap niet voor gelaten maar toch ... niet echt gerust in. Stel dat je miserie hebt met dergelijke constructie, sla je toch wel effe je hoofd ferm tegen de muur. Je laat daar toch wel voor velen meer dan een jaar sparen achter.

dirkie996

Forumguru
@dirkie996 , heb dit ook zo gedaan bij mijn superb. Was wel verbaasd dat de koper hier toen mee akkoord ging.(moest wel allemaal heel snel gaan, geen tijd voor cheques aan te vragen) Tenslotte stort je daar wel een klein fortuin op een vreemde zijn rekening. Zelf ik nooit zo een wagen betalen. Als verkoper geen cheques aanvaard dan maar cash. Zou het nu ook zo gedaan hebben: cheque of cash en overdracht bij de bank. Ben je zeker van je geld.
Cash mag zelfs niet meer voor dergelijke bedragen. Ik zou het zelfs verdacht vinden, om nog maar te zwijgen over vals geld. Overschrijving of gecertificeerde bankcheque is best en meest gebruikelijke. Als verkoper ben je zeker van je geld, en als koper, heb je 'n wettelijk bewijs dat je de aankoop betaald hebt.

leon-cupra

Forumguru
Vandaag eens naar de bandenboer geweest voor winterbanden.
Knap setje gezien: brock B32 mat zwart 18" icm michelin alpins
https://brock.de/felgen-konfigurator/#44837407!265E942
(Link werkt niet perfect, ietsje onderaan staan de velgen)
alleen het kostenplaatje .... redelijk boven het budget dat ik in gedachte had(en dus moeilijker te verkopen thuis ) :nono:
Natuurlijk redelijk dure smaak, topbandje en 18" velg .... En tja .... Met de Superb die er nu is bijgekomen komt de vRS nog amper buiten (schat komende jaar max 5000km) ... Is het dan de moeite om er een "bom" geld tegenaan te gooien? aan de andere kant is het nu geen plezier om met de vRS te rijdens door het continue gripverlies en het vast staan in de sneeuw was ook even balen.

Bandenman had ook voorgesteld om op de 19" velgen winterbanden te leggen. Kost dan eventueel evenveel als het goedkoper alternatief (17" + michelin). Echter hier geen voorstander van. Snel wisselen of zelf wisselen is dan niet mogelijk en telkens de band van de velg halen verhoogt de kans op schade.

Alternatief is een 17" velg nemen met de michelin banden. Budgettair meer aanvaardbaar maar zit nu met die brock B32's in mijn hoofd. En als ik iets in gedachte heb ... :D

EdK

Forumguru
Kost dan eventueel evenveel als het goedkoper alternatief (17" + michelin).
Gatverrrrrrrrrrrrrrrdamme ............ ga je je wagen een beetje castreren ????
Mannnnn zo kun je je echt niet vertonen op de vlaamse wegen hoor, laat staan als je een bezoek aan dat mooie Olland wil doen.......
Laat hem maar veilig in de garage staan , want ja je hebt geen geld voor een mooi alternatief...........:deuk::deuk:

leon-cupra

Forumguru
@EdK , nooit gezegd dat een 17" een alternatief is waarmee je niet mee naar buiten kan komen. Moest er een 16" stalen velg op de vRS gekunnen, had het een dergelijk setje geweest.
Heb gewoon de mogelijkheden opgesomd die voorhande waren. De Brock B32 was gewoon een velg die ik knap vind op de vRS, echter minimaal 18" en de kostprijs van dat setje WIL ik er niet aan geven. Er is trouwens een groot verschil tussen financieel niet willen en niet kunnen. Je hoeft je geen zorgen te maken over mijn financiele toestand, die is best wel goed.

• Leuk
Waarderingen: EdK

Kurtje

Forumguru
Je kan ook gewoon een 17" stalen velg nemen?

Nu mijn ervaring is dat het griplevel bij wegrijden met een goede winterband (Continental Wintercontact TS850P) alleen goed is bij een nieuwe band, zodra er wat slijtage opzit zakt dit heel hard weg en ben je net even snel weg als met de zomerbanden.

Qua remafstand is er wel een groot verschil op sneeuw bvb Dat merkte ik heel hard, net als de zijwaartse grip...

Horkje

Forumguru
maar zit nu met die brock B32's in mijn hoofd. En als ik iets in gedachte heb ... :D

Dat hele mooie matzwarte setje gaat waarschijnlijk niet meer uit je hoofd. Behalve als je ze koopt, dan komt het nog goed :laugh:

Je (vrouw) moet het ook zien als een investering natuurlijk. Niet alleen heel waanzinnig mooi dus, maar veel meer dan dat!

:D :pardon: :D

leon-cupra

Forumguru
@Kurtje , 17" staal bestaat niet. Navraag gedaan bij famielid die bij bandencentrale werkt.
Hij zei wel dat voor een espace wel 17" staal bestaat maar dat ze daar zeer slechte ervaringen mee hebben. Staal zou durven meegeven waardoor je trillingen zou hebben. Blijkbaar niet sterk genoeg.

@Horkje , plan is om het net zot af te zoeken naar de goedkoopste aanbieder. Banden kan ik al 180euro voor de set goedkoper aanschaffen, nu de velg nog ;)

Kurtje

Forumguru
Heel raar @leon-cupra
Als je Google ingeeft 17" stalen velg krijg ik toch redelijk wat hits van de belgische en nederlandse verkopers?
Als het ideaal is durf ik niet zeggen. Ik zou persoonlijk ook altijd een velg aankopen, die makkelijk om te poetsen is :D

leon-cupra

Forumguru
@Kurtje , het feit dat je hits krijgt is omdat veel webshop dit ook online zetten om jou op hun webshop te krijgen(ook al kan het niet aangeboden worden). Het moet zijn dat er nog veel gezocht wordt op "17" stalen velg". Vermeld je dit niet op je webshop, zal je niet tevoorschijn komen in de google resultaten. Nu wel en mss koop je bij die webshop een 16" stalen velg of een LM. Is dus puur uit commerciele overweging ;)

leon-cupra

Forumguru
Vandaag na 21.500km de remblokken vanvoor vervangen. Garage vond het ook vroeg tot hij hoorde wat mijn woon-werktraject was. Redelijk "normaal".
Had de michelins PS4S ook nog even gecontroleerd op slijtage. Ze zitten er ver door :sterretjes: denk dat ze er een kleine 12.000km op liggen :sterretjes: hoop de zomer er nog mee door te geraken en in de winter gaan er toch winterbanden komen.
Hij had wel de opmerking : "gij zijt precies wel een sportieve rijder". :deuk::deuk: neen, helemaal niet :D

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan