2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

Rosinfield

† In Memoriam
Tuurlijk wel, want ik houd er rekening mee dat crimineel gedrag een gegeven is. De vergelijking klopt dus niet. Een meer adequate en op de context toegesneden vergelijking zou zijn dat ik andere voorrangsregels ga volgen omdat die in andere landen wel gelden.

En ik heb ook nooit beweerd dat je geen rekening hoeft te houden met mensen die veel te hard rijden. Sterker nog, ik heb gezegd dat wel te doen met het oog op de verkeersveiligheid. Maar het blijft illegaal gedrag dat op zijn zachtst gezegd storend is voor anderen en de verkeersveiligheid aantast
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield ,over wat liggen we dan te discussieren :pieker:
Ik vind dat als weggebruiker rekening dient te houden met andere die het niet al te nauw nemen met de regels en nu geef je zelf aan dit ook doet, in tegenstelling tot je andere berichten.:pieker:

En natuurlijk, +200 rijden is steeds gevaarlijk, ZELFS IN DUITSLAND.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Geef maar aan dan waar ik anders heb beweerd. Men is uiteraard niet verplicht rekening te houden met snelheidsovertreders. Dat is een risico op zich. Maar het is natuurlijk wel zo verstandig het wel te doen . Ik heb ook bij herhaling aangegeven dat ik het eigen rechter spelen van "fatsoensrakkers" net zozeer afkeur. Maar dat niet goed te praten gedrag is een gevolg van het feit dat anderen de regels ernstig overtreden
 

HarrieSkoda

Forumguru
het mag in NLD mss anders bekeken worden, maar in BE zal de snelheid een losstaand feit zijn. Ik als overdreven snelheid rijder, ben gewoon op mijn baanvak gebleven en jij bent veranderd van baanvak, dus jij zal in fout gesteld worden.

Meen je dit nou serieus? Vreemde beredenering...

Ik weet zeker, dat de 'hardrijder' eerder gestraft zal worden, als degene die een rijstrook opgeschoven is.
Waarom? Omdat men niet kan verwachten dat iemand met mach 3 voorbij komt.

Aha, dus daarom woon je in België... grapje natuurlijk :D.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Meen je dit nou serieus? Vreemde beredenering...

Ik weet zeker, dat de 'hardrijder' eerder gestraft zal worden, als degene die een rijstrook opgeschoven is.
Waarom? Omdat men niet kan verwachten dat iemand met mach 3 voorbij komt.

Aha, dus daarom woon je in België... grapje natuurlijk :D.
is toch niet zo heel vreemd. Als jij tegen 80 je voorrang neemt waar je maar 50 mag, dan wilt het dan zeggen dat je zowiezo in je onrecht bent omdat je te hard reed? Neen toch want die andere had je voorrang moeten verlenen. Zie oo" het voorbeeld van de kennis van mijn ouders.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dit is echt te bizar voor woorden. Evident schijt hebben aan de regels, maar aan de andere kant die regels wel totaal rigide en letterlijk nemen als dat goed uitkomt om een punt te maken. Dat kan natuurlijk niet.
 

CDK

Forumguru
Met verbazing heb ik voorgaande pagina's gelezen :lezen: :pieker: :sterretjes:
ja ik rij graag sportief, ja ik passeer graag de 200km/h, nog liever de 250km/h, daarbij wil ik wel een kanttekening maken zonder een moraal ridder te willen zijn, onderstaande is mijn persoonlijke opvatting.

Vlot rijden is in NL/B geen probleem, hard (200+) rijden is vrijwel onmogelijk veilig te doen, de wegen zijn daar simpelweg niet goed genoeg voor en de medeweggebruikers zijn er niet op berekend.
Je kan en mag er gewoon niet vanuit gaan dat op een 120/130km weg medeweggebruikers rekening houden met inhalers die 50km/h sneller rijden, jij als sportieve rijder of jij als hardrijder zal zich terdege bewust moeten zijn van bovenstaande. Als je meerdere personen en of vrachtwagens op rechts achter elkaar ziet rijden, dan rest er maar 1 juiste en verstandige beslissing: SNELHEID AANPASSEN!!

In sommige gebieden in Duitsland is het zelfs overdag prima mogelijk om 250+ te rijden, maar ook daar kan het fout gaan uiteraard, alleen anticiperen Duitsers veel beter, de reden daarvan is dat er daar op bepaalde plekken geen snelheidslimiet is.

Het verkeer is een samenspel en dat moeten we met elkaar niet vergeten :jaja:
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Prima samenvatting van wat ik maar vergeefs tracht duidelijk te maken, @ Corné de Kluijver, jouw persoonlijke opvatting
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Vlot rijden is in NL/B geen probleem, hard (200+) rijden is vrijwel onmogelijk veilig te doen, de wegen zijn daar simpelweg niet goed genoeg voor en de medeweggebruikers zijn er niet op berekend.
Je kan en mag er gewoon niet vanuit gaan dat op een 120/130km weg medeweggebruikers rekening houden met inhalers die 50km/h sneller rijden, jij als sportieve rijder of jij als hardrijder zal zich terdege bewust moeten zijn van bovenstaande. Als je meerdere personen en of vrachtwagens op rechts achter elkaar ziet rijden, dan rest er maar 1 juiste en verstandige beslissing: SNELHEID AANPASSEN!!

In sommige gebieden in Duitsland is het zelfs overdag prima mogelijk om 250+ te rijden, maar ook daar kan het fout gaan uiteraard, alleen anticiperen Duitsers veel beter, de reden daarvan is dat er daar op bepaalde plekken geen snelheidslimiet is.
Corné, waarom vindt iedereen, zelfs onze moraalridders hier, dat het in DE wel kan maar ABSOLUUT niet in NLD en BE?? Als ik de filmpjes zie passeren van topsnelheid in DE, zie ik ook regelmatig maar twee baanvakken met vrachtwagens en wagens achter elkaar. Maar daar is het wettelijk toegelaten dus daar ben je dan plots niet meer asociaal en gaat men wel rekening houden met hardrijders. Die DE rijder gaat 50+ verschil ook minder goed kunnen inschatten maar toch laat de wetgeving het toe.
Heb ook redelijk op wat verschillende autostrades jarenlang gereden. De wetgeving zou hier ook perfect onbeperkte snelheid kunnen toestaan OP BEPAALDE DELEN EN OP BEPAALDE TIJDSTIPPEN, maar kan er perfect inkomen dat ze het niet zouden toelaten omdat, zoals hier blijkt, onze medeweggebruiker hier niet voor klaar is.

En voor de goede orde, ben niet het type rijder dat continue mijn topsnelheid gedurende 100km wil kunnen rijden, heb trouwens nog nooit van al mijn wagens de topsnelheid gereden en ik ben een type rijder dat steeds rekening houdt met zijn medeweggebruiker. En heb ALTIJD mijn snelheid aangepast aan de omstandigheden. En het is waar, regelmatig neem ik een loopje met de regels, maar nooit wanneer ik een medeweggebruiker in gevaar zou brengen.
 

CDK

Forumguru
De wetgeving zou hier ook perfect onbeperkte snelheid kunnen toestaan OP BEPAALDE DELEN EN OP BEPAALDE TIJDSTIPPEN, maar kan er perfect inkomen dat ze het niet zouden toelaten omdat, zoals hier blijkt, onze medeweggebruiker hier niet voor klaar is.
De wetgeving wel ja, maar vooral de wegen zijn de beperkende factor. De kwaliteit van de Duitse wegen waar geen snelheids limiet van toepassing is die is vele malen beter dan de beste weg in Nederland, laten we het over de Belgische wegen dan maar helemaal niet hebben.
 

leon-cupra

Forumguru
Dit is echt te bizar voor woorden. Evident schijt hebben aan de regels, maar aan de andere kant die regels wel totaal rigide en letterlijk nemen als dat goed uitkomt om een punt te maken. Dat kan natuurlijk niet.
evident schijt hebben aan regels? Dus naast asociaal, ben ik dus nu ook een dief, een fraudeur, een moordenaar, een verkrachter, ... want ik heb dus blijkbaar evident schijt aan regels?
 

HarrieSkoda

Forumguru
Corné, waarom vindt iedereen, zelfs onze moraalridders hier, dat het in DE wel kan maar ABSOLUUT niet in NLD en BE??

Is maar één simpel antwoord op te geven; omdat ze er in Duitsland rekening mee houden, omdat het (op sommige stukken) toegestaan is om ongelimiteerd te rijden, en hier in Nederland dus niet.
 
Laatst bewerkt:

Rosinfield

† In Memoriam
Wat jij wil natuurlijk. Wat je verder allemaal doet of laat, weet ik natuurlijk niet en is in het kader van deze discussie ook niet relevant. Iemand die verklaart zo nu en dan ook op vaderlandse bodem "de paardjes los te laten, heeft evident schijt aan de regels rond de toegestane snelheid. Die specifieke regels had ik uiteraard op het oog.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Is maar één simpel antwoord op te geven; omdat ze er in Duitsland rekening mee houden, omdat het (op sommige stukken) toegestaan is om ongelimiteerd te rijden, en hier in Nederland dus niet.
als ik op de autostrade rij, hou ik zowiezo rekening mee dat er iemand achter mij sneller kan rijden dan mezelf. Is toch de logica zelfe?
 

leon-cupra

Forumguru
Wat jij wil natuurlijk. Wat je verder allemaal doet of laat, weet ik natuurlijk niet en is in het kader van deze discussie ook niet relevant. Iemand die verklaart zo nu en dan ook op vaderlandse bodem "de paardjes los te laten, heeft evident schijt aan de regels rond de toegestane snelheid. Die specifieke regels had ik uiteraard op het oog.
ik ga een brief schrijven aan de paus om jij heilig te verklaren. Blijkbaar ben je een heilig beeldeken. Ik kan ook van jou zeggen met je 3 boetes dat je schijt aan de regels hebt, ook al was het maar een paar kilometers meer dan de toegestane snelheid.

Je hebt gewoon enorm veel vooroordelen klaar omdat ik durf toe te geven af en toe eens harder te rijden dan de toegestane snelheid. Onder welke omstandigheden maakt jou blijkbaar niet uit (ondanks ik al meermaals heb toegelicht), hoe frequent ik dit doe heb je helemaal geen weet van en wat je verstaat "onder paardjes los laten laten" is dus duidelijk voor jou "de hooligan uithangen op de baan".
 

Rosinfield

† In Memoriam
Het wordt steeds gekker. Wat betreft de snelheidsregels neem je de vrijheid om daar een geheel eigen invulling aan te geven. Maar omwille van deze discussie ga je ze ineens op een uiterst rigide en ireele wijze toepassen. Want je stelt nu iemand die 3 x in 45 jaar een boete heeft gekregen voor een paar km te hard op een stuk waar hij niet realiseerde zich nog binnen de bebouwde kom te bevinden, gelijk aan iemand die bewust lak heeft aan de maximum snelheid en deze fors overschrijdt.
Een goede raad tenslotte, want de toon van je laatste reactie vind ik bepaald onprettig. Je zou er goed aan doen eea niet persoonlijk op te vatten. Dat is geen goede basis voor een zinvolle discussie en er was wat mij betreft ook geen enkele aanleiding voor.
Wil je tenslotte Zijne Heiligheid namens mij de hartelijke groeten doen?
 

leon-cupra

Forumguru
@Rosinfield , ik mag het niet persoonlijk opvatten maar je gaat mij wel veroordelen op basis van 1 zinnetje helemaal in het begin van de discussie. "Het schijt hebben aan" moet ik dan maar ook niet persoonlijk nemen? Dacht wel dat je duidelijk zei dat IK blijkbaar evident schijt heb aan regels.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Van veroordelen is geen sprake en ook niet van schijt hebben aan regels in het algemeen. Schijt aan de maximum snelheid in ieder geval wel en daarover ging het. En je mag het uiteraard opvatten hoe je wilt, ik gaf slechts de welgemeende raad het niet persoonlijk op te vatten
 
Bovenaan Onderaan