2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je nu op een zo onaangename manier door blijft gaan, beste leon-cupra. Ik heb me nergens tot een dergelijke toon verlaagd. Het voegt inhoudelijk ook niets toe.
Ik voel me zeer vereerd, want met EdK verkeer ik in goed gezelschap. We zullen ons nog nader beraden over de aard van het rijtje.
Geloof me, ik heb echt het beste met je voor. Het is je misschien ontgaan of je kunt het niet waarderen, maar mijn reacties hebben veelal een humoristisch bedoelde ondertoon die helaas niet door een ieder op waarde wordt geschat. Dat neemt niet weg dat ik volledig achter mijn beweringen blijf staan.
Ik zou zeggen genoeg voor nu, zand erover en lekker slapen ;)

leon-cupra

Forumguru
De gotspe van de week... :deuk::maakmegek:

(oeps... en ik had me nog zó voorgenomen om in deze discussie niet meer te reageren :nailbiting:)
ik reageer gewoon op de manier dat er op mij wordt gereageerd. Niet meer, niet minder.
En als Rosinfield zijn eigen ondertoon niet snapt en het feit dat hij het wel persoonlijk speelt, dan kan ik er ook niet aan doen.

leon-cupra

Forumguru
Niets zo goed als een getunede 2016 vRS :tongue:
Vandaag wel iets raars tegengekomen met de DSG. Rij op de parking van mijn werk tegen een snelheid van 20 (+200 ging net niet :tongue:), ineens gaat hij vol in toeren (was nog beetje gas aan het geven), zie dat de bak in neutraal staat, boordcomputer geeft aan om te remmen, rem dan maar en gaat terug naar de eerste versnelling. :sterretjes:

Als ik dit nog eens tegenkom, toch eens contact opnemen met dvx.

Gisteren ook eerste ritje autostrade gedaan met de Superb. Supercruiser, relaxed rijden tot je even wilt inhalen. In de 6de tegen 120 heeft de wagen absoluut geen versnelling in petto. Ben je al verplicht om even terug te schakelen, maja , op momenten dat je in nood moet versnellen, is het toch lastig. Als je dan mijn andere wagens gewoon bent, is het met 120pk toch behelpen.
Wel SUPERZUINIG, rustig ritje van 80km (20km 70km/u banen en 60km autostrade), verbruik van 4,4L :D beetje anders dan het verbruik van de vRS.

leon-cupra

Forumguru
Gisteren de O3 105pk van partner ingeleverd bij DEX. Had het gehad met particuliere verkoop. Wagen stond te koop voor 14.300euro, wat een schappelijke prijs is aangezien de kilometers en de leeftijd. Viel mij al tegen dat er zo weinig interesse in was. 1 serieuze interesse, handelaar die wagen zocht voor klant van hem. Alles in kannen en kruiken, ging komen, dag ervoor doodleuk mailtje dat zijn klant een andere wagen had gekocht. Daarnaast stuk of twee die 11000euro boden. Heb mij ferm moeten inhouden om niet terug te antwoorden met de vraag of ze hem niet gratis moesten hebben :mad:
En vandaag sloeg alles, nen dwaze met een bod van 9.000euro. Heb maar geantwoord dat hij maar naar dex moest gaan en daar proberen met zijn belachelijk bod.
Pfff particuliere verkoop ... :mad::mad::mad:

dirkie996

Forumguru
Gisteren de O3 105pk van partner ingeleverd bij DEX. Had het gehad met particuliere verkoop. Wagen stond te koop voor 14.300euro, wat een schappelijke prijs is aangezien de kilometers en de leeftijd. Viel mij al tegen dat er zo weinig interesse in was. 1 serieuze interesse, handelaar die wagen zocht voor klant van hem. Alles in kannen en kruiken, ging komen, dag ervoor doodleuk mailtje dat zijn klant een andere wagen had gekocht. Daarnaast stuk of twee die 11000euro boden. Heb mij ferm moeten inhouden om niet terug te antwoorden met de vraag of ze hem niet gratis moesten hebben :mad:
En vandaag sloeg alles, nen dwaze met een bod van 9.000euro. Heb maar geantwoord dat hij maar naar dex moest gaan en daar proberen met zijn belachelijk bod.
Ja, komt me bekend voor, maar wat wil je, met de ultimate edition van de O3 pre facelift. Ik heb mijn O2 fl van 2012 ( ambition 1.6 crtdi met 70000km)verkocht voor 11500€ In nov'16. Uw prijs was niet slecht, maar de laatste nieuwe O3's worden aan dumpingprijzen verkocht en zijn supercompleet uitgerust.

Tuner111

Forumguru

je moet geluk hebben, en de juiste koper vinden :)

leon-cupra

Forumguru
Ja, komt me bekend voor, maar wat wil je, met de ultimate edition van de O3 pre facelift. Ik heb mijn O2 fl van 2012 ( ambition 1.6 crtdi met 70000km)verkocht voor 11500€ In nov'16. Uw prijs was niet slecht, maar de laatste nieuwe O3's worden aan dumpingprijzen verkocht en zijn supercompleet uitgerust.
dan heb je ne schone prijs gekregen van ouwe O2.
Is nu verkocht aan DEX. 12600euro. Geen gezever met keuring, geen zever over betaling, geen gezever over krasje hier en daar. Zeer correcte overnameprijs. En DEX mag er nu meer leuren.

dirkie996

Forumguru
idd, mijne superb was zo op 1 week verkocht. Geen gezaag over prijs, testrijden, betalen en meegepakt.
Dat was van m'n O2 fl ook zo, eerste reactie, eerste bezichtiger en direct verkocht.
Bij de verkoop van m'n Ducati, was het andere koek, enorm veel reacties: voor testritten en funbiedingen. Enfin, toch verkocht geraakt aan 'n echte liefhebber, voor 'n correcte prijs.
Sommigen denken met hun laag bod, dat we hopeloos geld nodig hebben.
Veel kandidaat kopers met veel goesting , maar geen nagel om hun gat te krabben! Eén dacht bij mij, om met 'n belachelijke som, cash, te staan zwaaien, dat ik ging ingaan op z'n onnozel bod. Je had z'n gezicht moeten zien, toen ik hem kordaat de deur wees.
Ik denk dat het bij motorfietsen, nog moeilijker is, dan bij auto's, aangezien die nog meer op emotie gekocht worden.

EdK

Forumguru
Ik denk dat het bij motorfietsen, nog moeilijker is, dan bij auto's, aangezien die nog meer op emotie gekocht worden
Dat is wel zeker en als je bij dealer gaat kopen en hij merkt aan je dat je al verkocht bent aan een fiets van hem, dan gaat er nog 0 eurie van de prijs af...
Dus altijd lekker onnozel doen , en er achter komen of hij wil verkopen en dan je slag slaan.
Zo met me motorfietsen altijd goede prijzen gemaakt..

leon-cupra

Forumguru
Dat was van m'n O2 fl ook zo, eerste reactie, eerste bezichtiger en direct verkocht.
Bij de verkoop van m'n Ducati, was het andere koek, enorm veel reacties: voor testritten en funbiedingen. Enfin, toch verkocht geraakt aan 'n echte liefhebber, voor 'n correcte prijs.
Sommigen denken met hun laag bod, dat we hopeloos geld nodig hebben.
Veel kandidaat kopers met veel goesting , maar geen nagel om hun gat te krabben! Eén dacht bij mij, om met 'n belachelijke som, cash, te staan zwaaien, dat ik ging ingaan op z'n onnozel bod. Je had z'n gezicht moeten zien, toen ik hem kordaat de deur wees.
Ik denk dat het bij motorfietsen, nog moeilijker is, dan bij auto's, aangezien die nog meer op emotie gekocht worden.
moest hier eigenlijk ook niet onmiddellijk weg maar je merkt onmiddellijk hoe gewild een waen wel is en bij onze O3 viel dit dik tegen. Dus maar verkopen aan handelaar. Kon goed zijn dat er morgen wel een "echte" koper komt maja bod van DEX was ook niet eeuwig geldig dus tja ... En tegenwoordig ook de betalingen. Pfff, je moet zo oppassen. Al gehoord van valse bankcheques, valse apps, ...

dirkie996

Forumguru
@leon-cupra : Toen ik m'n O2 fl verkocht, kreeg de koper de wagen en papieren pas mee, toen het bedrag op m'n rekening gestort was. Ik was niet geïnteresseerd in cheque's ( zelfs met bankcheque's moet je voorzichtig zijn).

• Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
@dirkie996 , heb dit ook zo gedaan bij mijn superb. Was wel verbaasd dat de koper hier toen mee akkoord ging.(moest wel allemaal heel snel gaan, geen tijd voor cheques aan te vragen) Tenslotte stort je daar wel een klein fortuin op een vreemde zijn rekening. Zelf ik nooit zo een wagen betalen. Als verkoper geen cheques aanvaard dan maar cash. Zou het nu ook zo gedaan hebben: cheque of cash en overdracht bij de bank. Ben je zeker van je geld.

Bovenaan Onderaan