2016 - octavia combi vRS DSG en wat daarna kwam.

CDK

Forumguru
Op beide Superb’s heb ik gemiddeld 6700,- per jaar afgeschreven, persoonlijk vind ik dat niet zo heel schokkend. Met een A merk van dat formaat zou het vast niet veel beter geweest zijn. Daarbij had ik er meer voor terug kunnen krijgen als ik ze niet beide had ingeruild, maar scheelt weer landlopers en klaplopers aan mijn deur ;)

270 km op een tank? Bij elke post daarover en in combinatie met je wheelspin verdenk ik de remap meer en meer, dit kan echt niet!
Zelfs met m’n 420pk 4x4 Superb reed ik minstens 400 en maximaal 500 km op een tank. Mocht de Mazda er komen ga je daar in beide opzichten enorm voordeel mee behalen.

leon-cupra

Forumguru
@Corné de Kluijver , jouw wagens waren wel een stuk duurder en nog iets minder goed in de markt liggend dan een 03 RS. Maar dan nog 6700 per jaar ... zou ik er toch niet voor over hebben. Dat is iets minder dan 600euro per maand dat in de vuikbak belandt en dan hou je nog geen rekening met de maandelijkse kosten ... het is dat je het kan betalen hé ;)
Heb dat sinds mijn Superb geleerd, jonge tweedehands bespaart je heel wat centjes. Koop ook liever nieuw maar het is het eigenlijk niet waard. Als ik al zie wat ik op twee wagens bespaard heb ... daarmee betaal ik mijn hobby ... af en toe een andere wagen kopen :D

Tja de 270km, voor de stage 1 was het niet veel beter hoor. Ligt hem gewoon aan de trajecten. Als ik met de 03 naar mijn ouders rij (80km autostrade) haal ik ook iets meer dan 400km(voor en na de chip) met 1 bak. Vorig jaar op reis met de wagen , stage 1, iets meer dan 650km. Heb er mij al een beetje bij neergelegd.
En de Mazda, zal idd beter zijn maar, ik verwacht er geen wonderen van. Schat deze ook rond de 10L te komen, ondanks dat de meeste ook 7L halen.

Vandaag bezig geweest met twee potentiele kopers voor de RS. Hopelijk komt het goed :dankje:

• Leuk
Waarderingen: CDK

dirkie996

Forumguru
Denk je dat ik nog nooit een wagen heb verkocht misschien? Ben niet aan mijn eerste toe hoor ;)
Zelf ook in de autoverkoop gezeten, dus je gaat mij niets nieuws bijbrengen ;)

VW Gti, Golf R, audi RS-modellen, ... is overal dezelfde miserie ze ;)
Ik heb toch niet beweerd dat je geen ervaring hebt? En als je in de autobranche gezeten hebt, zou je toch moeten weten dat de eerste 2 á 3 jaar de meeste afschrijving is.
Je prijs die je vraagt, zal je hier in Vlaanderen bij 'n handelaar niet krijgen. Daarom best particulier verkopen. Je wagen wordt bijna 3 jaar, ondanks de maagdelijke kilometerstand, en is 'n pre- faceliftmodel.
Maar in verband met uw verbruik, zou ik toch ook beginnen denken dat er iets fout is gelopen met uw tuning
In ieder geval, veel succes met de verkoop en met de nieuwe aankoop.
PS. U moet zich niet direct aangevallen voelen, wanneer iemand u probeert goede raad te geven, maar uw reactie kwam bij mij zo 'n beetje over.
No hard feelings.;):thumbsup:

leon-cupra

Forumguru
Ik heb toch niet beweerd dat je geen ervaring hebt? En als je in de autobranche gezeten hebt, zou je toch moeten weten dat de eerste 2 á 3 jaar de meeste afschrijving is.
Je prijs die je vraagt, zal je hier in Vlaanderen bij 'n handelaar niet krijgen. Daarom best particulier verkopen. Je wagen wordt bijna 3 jaar, ondanks de maagdelijke kilometerstand, en is 'n pre- faceliftmodel.
Maar in verband met uw verbruik, zou ik toch ook beginnen denken dat er iets fout is gelopen met uw tuning
In ieder geval, veel succes met de verkoop en met de nieuwe aankoop.
PS. U moet zich niet direct aangevallen voelen, wanneer iemand u probeert goede raad te geven, maar uw reactie kwam bij mij zo 'n beetje over.
No hard feelings.;):thumbsup:
Dirk, zie de smileys in mijn vorig bericht. ;)
Ben al een maand bezig met de verkoop, weet perfect wat de handelaren geven en wat ik er particulier van kan krijgen. Aangezien diene Hollander niet van zijn woord was en de andere te weinig geven (op zich correct bod hoor maar ga mijn portefeuille niet op straat gooien om toch maar iets anders te kunnen rijden), ben ik nu idd bezig hem particulier te verkopen. ;)
En weet perfect dat de grootste afschrijving in de eerste twee jaar zitten, daarmee dat ik geen enkele wagen meer nieuw koop. Als ik hem particulier kan verkopen schat ik 2500euro afschrijving te hebben op 2.5 jaar ipv 7.000euro ;)
En facelift - pre-facelift ... het is op dit moment een zeer goed moment om een prefacelift te verkopen. De facelift , en zeker de RS, is stukken duurder geworden.

Goofy@5E

Forumguru
Er klopt ergens iets niet met deze wagen, rij ook korte afstanden en af en toe iets meer, maar ik kom zelden of nooit boven de 10lt/100km,
Ofwel is de mijne (en vele andere hier) een toegenepen versie, zoeen verbruik...kan niet, zou de injectoren is laten nakijken moest ik da voor hemme,

leon-cupra

Forumguru
Mijn verbruik bij wreed pittig rijden
zegt helemaal niets. Rij eens 4km zoals je anders rijdt en toon dan eens het "verbruik sinds start".

@Goofy@5E , hoe verklaar je dan dat de RS bij langere afstanden wel het verbruik haalt dat iedereen haalt? Moest er iets schelen aan de wagen zou het verbruik bij langere ritten ook hoger moeten uitvallen.

Ik stel voor dat Bram de volgende meeting in Roeselare organiseert (wil dan nog meehelpen) en dan mogen jullie het allemaal eens uittesten. Jullie zullen allemaal rare ogen trekken.

philippe bakker

Forumguru
zegt helemaal niets. Rij eens 4km zoals je anders rijdt en toon dan eens het "verbruik sinds start".

@Goofy@5E , hoe verklaar je dan dat de RS bij langere afstanden wel het verbruik haalt dat iedereen haalt? Moest er iets schelen aan de wagen zou het verbruik bij langere ritten ook hoger moeten uitvallen.

Ik stel voor dat Bram de volgende meeting in Roeselare organiseert (wil dan nog meehelpen) en dan mogen jullie het allemaal eens uittesten. Jullie zullen allemaal rare ogen trekken.
We gaan met zijn allen met uwe auto heel de namiddag voorbij de vuilbak rijden :)

Goofy@5E

Forumguru
Ga nu niet in discutie gaan, maar mijn eerste 4km zijn zijde zacht met het gaspedaal, word pas op gedrukt als de olie temp boven de 80° is, eerder NOOIT,

philippe bakker

Forumguru

ja ok maar ik haal wel bijna het dubbel met een tankbeurt en geloof me met echt veel hard rijden

leon-cupra

Forumguru
Ga nu niet in discutie gaan, maar mijn eerste 4km zijn zijde zacht met het gaspedaal, word pas op gedrukt als de olie temp boven de 80° is, eerder NOOIT,
het was gewoon een vraag, niet meer dan dat ;)
En zijdezacht, mijn pedaal gaat tijdens die 4km niet verder dan 1/4 van de pedaalstand. Misbruiken doe ik de wagen zeker niet. En daarbij, de banen die ik doe, laten het ook niet toe om de hooligan uit te hangen. Zone 30 passeren tegen 100 (zou wel lukken als ik wil, maar uiteraard respecteer ik daar de verkeersregels) :nono::nono:

En vroeger deed ik wel 400km met een bak , maar dan zat er een ritje 2x 80km autostrade tussen. Dus moest ik dan zeggen "de mijne 400km", vindt iedereen het een normaal verbruik. Daarmee, er is niets verkeerd met mijn RS. Mijn RS is gewoon niet geschikt voor waar ik hem gebruik.

Heb het hier n0g aangehaald, mijn vader heeft een tiguan benzine 150pk. Hij geraakt ook niet onder de 10L. Sinds hij op pensioen is het ook niets anders dan zeer korte afstanden. Gemiddelde op spritmonitor is 7.8L. Dus zou mijn vader zijn wagen ook stuk zijn??:pieker:

leon-cupra

Forumguru
ja ok maar ik haal wel bijna het dubbel met een tankbeurt en geloof me met echt veel hard rijden
hard rijden op de autostrade is totaal anders dan 4km hard rijden binnendoor ;)
Heb ook nog 230 op de autostrade gereden met een gemiddeld verbruik van 8.5l.
;);)

Toon maar eens een foto van 4km rijden int stad van Lokeren en dan moet je van mij nog niet hard rijden ;)

philippe bakker

Forumguru
hard rijden op de autostrade is totaal anders dan 4km hard rijden binnendoor ;)
Heb ook nog 230 op de autostrade gereden met een gemiddeld verbruik van 8.5l.
;);)

Toon maar eens een foto van 4km rijden int stad van Lokeren en dan moet je van mij nog niet hard rijden ;)
Maar je gaat me nu toch niet wijsmaken dat jij enkel en alleen je rs gebruikt om 2 keer 4 km per dag af te leggen ? Je rijdt er nooit es ergens anders mee naartoe ?

leon-cupra

Forumguru
Maar je gaat me nu toch niet wijsmaken dat jij enkel en alleen je rs gebruikt om 2 keer 4 km per dag af te leggen ? Je rijdt er nooit es ergens anders mee naartoe ?
toch is het zo ;)
In de week enkel naar het werk, in het weekend is het meestal de superb. Zeer zelden komt de RS buiten in het weekend. En als hem buiten komt, is het ook voor naar de bakker te gaan 2km verderop.
Daarmee ook de keuze voor iets anders iets dat fun is bij lage snelheden ... maja ...eerst verkocht krijgen en het onredelijk doen van velen begint mij al redelijk tegen te steken ...

Bovenaan Onderaan