bumper, motorkap, zijschermen, grille en koplampen zijn denk ik niet het grootste probleem. die kunnen idd van een donorauto relatief 'makkelijk' en 'goedkoop' geregeld worden. sterker nog, ik had nog maar net verse koplampen met xenon gemonteerd, voor nog geen 100 euro (koplampen van pkwteile.de, en xenonset uit china) (en voor 30 euro van dezelfde site gloednieuwe radiateur). waar ik een beetje tegenop zit te kijken is de frontbalk/frontplaat, en de behuizing zegmaar. immers, de voorschermen zitten gemonteerd op wat? het chassis?
die zijn dus ook 'vervormd', en dat is nou precies waar ik me druk om maak.
want persoonlijk denk ik dat je dat niet 'zomaar' ff overzet - ik verwacht daar toch wel wat 'kunde' voor nodig te hebben (naast de juiste gereedschappen).
en als ik dan ga denken aan termen als 'richten', een krom chassis, whatever, dan vind ik het het gewoon niet waard.
immers, de laatste tijd heb ik ook aardig wat kosten gehad aan het blokje met maar 145.000km op de teller. Motor geflushd, verse olie, versie oliesensor - en er 'verdwijnt' koelvloeistof ergens. een paar keer het motorlampje zelfs zien branden. oftewel, alhoewel mn faab me prima beviel, waren er toch wat kleine 'gebruikssporen' die opdoken.
wat me dus doet mee afwegen of het het wel waard is allemaal. in het gunstigste geval zeg ik; voor 300 euro ben ik klaar (doordat ik zelf de hele meuk overgooi). maar ik heb geen zin in 3 auto's voor de deur dus ik wil eigenlijk van deze gecrashde faab af voordat ik wat anders neem.