Ik heb een Octavia 3 1.4 uit 2013 met 200k op de teller, gekocht bij 135.000. Elegance bussiness, gekocht ivm alle opties destijds. Kijk nu wel naar het nieuwe model eigenlijk. (dat zegt wel genoeg, ben wel tevreden over Skoda, ruime betrouwbare auto's) Mijne kraakt hier en daar wat. Weet niet hoelang de (handbak) koppeling het nog doet. (Heb caravan) Kunnen nu wat duurdere reparaties aankomen heb ik het idee vandaar dat ik met een schuin oog naar een nieuwe kijk. Ophanging kraakt standaard. Ruitenwisser achter staakt het met koud weer. (kabelbreuk denk ik of kapot motortje) tot op heden heeft die tot 200.000 km echter nooit grote mankementen gehad. regulier onderhoud, en heb zelf pas de start knop vervangen en hier en daar een sensor die het liet afweten.
Kijk dus naar het nieuwe model, maar die zijn prijzig en moet je dan een hybride nemen of niet... hybrides vaak geen geregistreerd trekgewicht ivm import auto's, 1.5 tsi is helemaal dun bezaaid qua aanbod. En heb nu een 1.4 tsi met alle opties, muv stuurwielverwarming en achteruitrij camera, dus dat moet dan ook op de nieuwe zitten en dat aanbod is karig.
Maar de octavia die TS op het oog heeft is denk ik een mooie auto. vraag is ook hoeveel km ga je rijden,wij rijden 10.000 per jaar, dus ik acht de kans dat onze octavia nog 2 jaar blijft, ook nog aanwezig. DSG is al uitgebreid aangegeven wat er eventueel mis kan gaan. Schuifdak heb ik in mijn audi a3 gehad, dat was wel leuk, maar 2 x mee naar garage geweest ivm lekkage en komt vaak voor bij schuif daken. maargoed je leeft maar 1 x dus als dit de auto is die je graag wil, why not. Kleur rood vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar smaken verschillen
schuifdak lekkage zat bij ons bij de hemelbekleding aan de voorzijde. (kan je checken of dat droog is bij proefrit) als die lekt zijn het vaak verstopte slangetjes van de afvoeren.