Aanschaf Octavia 3 combi met hogere km-stand

Jessedew

Senior Member
Bij mijn Octivia (ook ex lease) is in 200.000 km ook niets bijzonders gebeurd, 1x xenonlamp vervangen en de stabilisatorstang kraakt kennelijk al 11 jaar. onderhoud werd om de 30.000 gedaan . Zelf laat ik het nu ieder jaar doen. Weet niet of de gebruikte benzine nog een issue is? Ik tank altijd 98.
Aan de stand van het interieur, velgranden etc kan je vaak wel inschatten of de vorige rijder er zuinig mee geweest is, en dat zegt vaak ook genoeg of de auto mishandeld is of netjes bereden.
 

MarkvdD

Forumguru
Ik kreeg gisteren het schadeverleden van de garage doorgestuurd. Er staan 3 schades op met bedragen van €360 , €1170 en €4900. Bij allen staan spuitkosten en onderdelen vermeld. Die duurste zal dan de schade zijn waarbij de koplamp en mistlicht vervangen zijn, dus dat is al een flink stuk van de kosten. Dit lijken me geen grote schades geweest voor die bedragen en als er ook nog onderdelen bij staan.

Ik ben wel erg tevreden met hoe open de garage is met het verstrekken van alle informatie en uitleg erbij. Dit geeft vooraf al een redelijk goed beeld van de staat van de auto, nu nog in het echt bekijken, voelen en rijden :giggle: Dat gaat morgen gebeuren :cool:

Ik wil kijken of ik een deal kan maken zodat we de auto gelijk mee kunnen nemen morgen want we hebben niet zoveel zin om later nog eens 5 uur te moeten rijden, zit nog even te dubben wat m'n voorstel zal worden :giggle:
 

Bakkertje

Forumguru
€4900 is toch wel een behoorlijk bedrag lijkt me?

Laatst schade gehad aan een deur van mijn auto, waarbij de heel deur gespoten moest worden, die schade was 406 euro, voor 4900 euro lijkt me er toch wat meer aan de hand. Op zich hoeft dat natuurlijk niet erg te zijn, als het allemaal netje gerepareerd is..

Je hebt zeker je huiswerk goed gedaan en weet nu waar je goed op moet letten!
Heel veel wijsheid en plezier alvast
 

MarkvdD

Forumguru
€4900 is wel een behoorlijk bedrag maar waarschijnlijk zit in die schade het vervangen van de koplamp en mislichtunit dus dat is al een flink stuk van dat bedrag. Ik ga wel de bumper goed bekijken en onder de motorkap zien of daar sporen van de schade zijn.

Bedankt Bakkertje, ik ben erg benieuwd morgen en heb er zin in :giggle:
 

1983jeroen

Forumguru
Weet je alleen de bedragen van de schade of ook waar de schades geweest zijn?
Ik heb dit jaar voor ruim € 7000,- schade gehad waarbij er een heel stuk zijscherm vervangen is. Dit is er helemaal uitgeslepen en een nieuw stuk in gelast. Daarnaast ook nog een nieuwe bumper en achterlicht en natuurlijk flink wat spuitwerk.

Die € 4900 zal dus echt wel veel meer zijn dan een paar lampen en alleen spuiten.

Kijk daarnaast ook echt heel kritisch naar het lakwerk enzo, want bij mij hadden ze heel veel fouten gemaakt bij het herstel. Nu is dat allemaal keurig opgelost, maar zullen er genoeg zijn die minder kritisch zijn dan ik, zeker als het niet hun eigen auto is.

Ik heb niet vergeleken wat de prijs van deze Octavia doet t.o.v. ander aanbod, maar gezien dit verleden zou hij voor mij toch wel heel scherp geprijsd moeten zijn wil ik er zo ver voor rijden om hem te gaan bekijken.
 

Slider

Forumguru
5 uur, damn :LOL: Zeker fijn dat de garage zo fijn meewerkt, daar mogen meer dealers een voorbeeld aan nemen lijkt het.

Hopelijk heb je morgen een fijn bezoek en bevalt vooral de auto goed! Met zoveel mensen die je nu "volgen", kan je beter een vlog maken morgen hahaha. Kunnen we meeleven:ROFLMAO:
 

MarkvdD

Forumguru
@1983jeroen , als je het zo bekijkt is €4900 wel een flink bedrag. Ik heb nog even gekeken en in die €4900 zit €3900 aan onderdelen en oa €840 aan arbeidsloon, geen spuitkosten. Ik zal het wel kritisch gaan hebben over met name die schade en wat dat geweest is. Op de opgave die ik heb gekregen staat helaas niet wat voor schades het waren. Ik heb dit nog even nagevraagd en wacht nog op antwoord.
 

JeSko

Forumguru
5k aan kosten haal je niet met een spatbordje en één Xenon/led koplamp, dat zijn max 1000-1500 aan totale kosten. Tenzij je de exacte schade's kan achterhalen, zou ik deze gwn laten voor wat het is, de auto is dan ook nog eens normaal geprijsd, dus daar win je ook niets.
 

Jessedew

Senior Member
Het hangt er ook vanaf wanneer de schade geweest is lijkt me. Als die al tijdje terug geweest is, zal de auto prima functioneren en is het wel zaak om goed te kijken of het herstel goed gepleegd is. Ik weet niet of ik 2.5 uur verderop een auto zou kopen met deze Km stand. Ik heb overigens weleens op bestelling een geheel nieuwe motor uit Groningen gehaald. en ook voor deze Octavia stuk gereden, maar kon de garantie bij een garage in de buurt. Voor mijn potentieel andere aan te schaffen occasion, zal ik ook gerust een stuk gaan rijden, maar dat zal dan een auto worden die pak m beet 50k gereden heeft is het idee. Maargoed het is niet aan ons om jou te overtuigen of je het wel of niet moet doen. Je merkt vanzelf wel of je er een goed gevoel bij krijgt. Enige nadeel is dan dat je 5 uur kwijt bent als het niets is. Blijkt het later gewoon een fijne auto te zijn, dan was het de moeite waard. Af en toe moet je een risicootje pakken.
 

1983jeroen

Forumguru
de auto is dan ook nog eens normaal geprijsd, dus daar win je ook niets.
Dan zou ik hem lekker laten staan.

Pas op dat je niet te verliefd bent geworden op deze auto!
Als je weet dat de auto schade gehad heeft zul je altijd blijven afvragen of bepaalde rammeltjes / bijgeluiden wellicht met de oude schade te maken hebben.
Ik hoorde bijvoorbeeld afgelopen vakantie wat windgeruis achter en ging er meteen vanuit dat het met het schadeherstel te maken had, wetende dat ze een heel stuk plaatwerk hebben vervangen en de achterklep gespoten en gesteld hebben.
Wat het is weet ik overigens nog niet.

Succes met de overweging!
 

Bakkertje

Forumguru
Ik ben ook wel benieuwd @MarkvdD staat er een rode glimmende Octavia voor je huis of ben je toch verder aan het zoeken?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: gjhu

Slider

Forumguru
Zal oude administratie zijn, gewoon website nog niet aangepast. Want de RDW meldt:
Datum laatste tenaamstelling 06-07-2024
Aantal eigenaren privé / zakelijk 1 / 1

Iemand heeft hem zaterdag op naam gekregen.
 
  • Leuk
Waarderingen: gjhu
Bovenaan Onderaan