Aanschaf Skoda Octavia

Slider

Forumguru
Zoek maar een skoda octavia van 2014 of jonger onder een prijs van 11000 euro (km onder 150000)
Maar zit daar dan ook niet het pijnpunt dan? Zeker de Octavia is duur 2de hands, kan er nu maar 2 vinden voor die prijs met die km grens, Een aardgas 1.4 en een benzine 1.2. Geen automaten, maar lees ook niet dat dat een vereiste was in je zoektocht.

De prijs is dan dus te laag voor wat de specs zijn van deze auto, zonder garantie van de garage uit. En dat risico merk je nu, hij was dus te goedkoop om waar te zijn. Als geen enkele andere aanbieder dit matcht.
Ik zoek altijd wat meerdere aanbieders doen met soortgelijke auto's. Stel mijn auto wens zit bij de meeste garages rond de 14-15k en 1 garage valt op met 13k als enige, vertrouw ik dat meteen niet.
Die willen hem zo snel mogelijk verkopen, hoeven geen garantie kosten marge in te calculeren....dan is al het risico voor de koper.

Ik hoop voor je dat alles goed komt met de DSG en vooral dat er niet nog andere dingen naar voren komen. Dat je er een fijne auto aan over houdt.

@1983jeroen Was nog aan het typen, maar dat inderdaad.

Edit:
Enige die ik met zelfde specs kan vinden is deze zo snel: LINK van €14.400 en 130k gelopen.
Of een 2016 1.4 TSI DSG met 147k gelopen: LINK is ook al €13.000
 
Laatst bewerkt:
Het pijnpunt van de prijs snap ik wel. Ik wilde ook het liefst een recente O3 1.4, maar dat ging uiteindelijk te snel over mijn budget. Na vele goede ervaringen met de 1.0 te hebben gelezen ben ik toch uitgekomen op een volledige aangeklede O3 uit 2019 met garantie.
 
Met de verkoper afgesproken dat ik de auto terug naar Hillegom breng, en dat hij in zijn kring van garages en DSG specialisten alle problemen gaat oplossen. We hebben nog niet gepraat over eventueel kosten die daar mee gemoeid gaan.
Maar afgelopen weekend weer twee keer dat de bak naar neutraal ging ( 1 keer toen ik stil stond geparkeerd en 1 keer toen ik 30 km reed) beide keren bleef er een D in het dashboard staan en geen N (of iets anders)

Maar wat ik nog steeds raar vind is de hoeveelheid aan andere meldingen als ik de auto uitlees.
Als je steeds dezelfde fout krijg dan begrijp ik dat met die module iets aan de hand is. Maar wat heeft P219600 (Sensor signal stuck rich bank sensor 1 te maken met de DSG bak? Of gaat ergens totaal anders iets fout en is het neutral zetten van de DSG een gevolg daarvan.
En waar komt toch die U120200 (Data bus diagnostics faulty) een databus moet altijd perfect werken, want dat is de communicatie met alle modules en volgens mij bij verschillende modules daarom ook dubbel uitgevoerd.
 
Laatst bewerkt:

Arjan1985

Forumguru
Ik heb toen ik mijn vorige auto, een Opel Zafira kocht na 1 week stond ik stil. Hydrologische koppeling lek. Auto zelf weggesleept naar een garage. 50 euro waren de kosten.
Die factuur mocht ik 1 op 1 doorsturen naar de garage waar ik hem gekocht had.
 

Tees

Donateur
Zo, das een stevige dobber voor de verkoper. Maar als ie ook de koppelingen betaalt, een gunstige koop voor jou.
Overigens is een versleten koppeling bij een DSG7 niet ongewoon bij een wat hogere km-stand, dus je mag je wel een beetje in je handjes wrijven als de verkoper dat ook betaalt. Ik betwijfel of dat onder non-conformiteit valt.
 
Stop.
De verkoper betaald de mechatronic en ik de koppeling ( zonder btw) want die komt op de factuur voor de verkoper.
Dus een goede 1000 euro voor mij en 1000 euro voor verkoper.
Leek mij een goede deal, was het pas over 3 maanden naar boven gekomen had ik alles moeten betalen.
 

EdK

Forumguru
Zure voor de verkoper, die verdient niks meer aan deze auto zo
Heet dat niet ondernemers risico ?
En tsja sorry ik kan daar geen medelijden voor hebben hoor.
Volgende klant verdienen ze het weer dubbel en dwars terug..

Maar goed TS heeft al uitgelegd hoe het nu is verdeeld in het verhaal
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig heb ik geen file met ww verkeer.
Maar ik ga eens vragen voor andere software in de bak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Smeeuwis

Donateur
Ondanks dat je geen file hebt tijdens ww verkeer is het aanpassen van de DSG software sowieso een aanrader. Het hele schakelkarakter en gedrag van de bak knapt er enorm van op. Veel ervaring daarmee hier op dit forum. VAG Techniek in Nuenen kan dit feilloos voor je uitvoeren.
 

Slider

Forumguru
Leek mij een goede deal, was het pas over 3 maanden naar boven gekomen had ik alles moeten betalen.
Is het wellicht daarom slim nu meteen de APK te laten uitvoeren? Je zit nu net binnen de 2 maanden grens en behoud die APK datum als je hem nu al laat keuren.
Als er nu nog meer aan het licht komt, kan je met de verkoper meteen doorpakken en niet over 2 maanden achteraf weer over moeten beginnen.

Ik snap dat het doom denken is, maar ik blijf het verdacht vinden dat de auto zoveel goedkoper was dan andere aanbieders met dergelijk spec. En nu betaal je ook nog eens €1000 meer dan je had gedacht.
Alsof de verkoper van de problemen wist en nu toch wat extra inkomsten er uit heeft gesleept op deze manier....
 
Laatst bewerkt:
Ja, hij betaald nu meer, maar je kan er vergif op innemen dat andere autos met een dergelijke 1,5+ ton km stand ook een versleten koppeling hebben mits die niet recent is vernieuwd..
 
Ik heb de auto terug gehaald van de dsg service point. Hij rijdt en schakelt prima ( maar dat deed hij van tevoren ook)
Nu nog hopen dat de dsg niet meer in neutraal gaat tijdens het rijden.
En ja dit heeft mij 1400 euro gekost en de verkoper 1300 euro.
Maar volgens de specialist moet ik er zeker weer 90000 kilometer/6jaar mee kunnen rijden voordat er onderhoud nodig is.
Laten we het hopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan