waarom 2 verschillende merken op de auto met verschillende rij eigenschappen? Ik heb altijd 4 dezelfde onder de auto zodat het op alle vier de wielen gelijk is kwa grip, comfort enz. Ik ben namelijk geen voorstander van 2 soorten op een auto en ben daarom wel benieuwd naar jouw motivatie
Is eigenlijk met toeval ontstaan, de Fab was afgeleverd met de Bridgestone's. Deze banden hebben wel is waar voldoende grip, maar wanneer ik een bocht inzette met wat hogere snelheid dan voelde ik ze toch glijden. De achterzijde van de auto bleef/blijft altijd netjes in gareel, zelfs wanneer ik het probeerde te forceren (lift of).
Echter op één of andere wijze had ik twee voorbanden die lek waren. Aangezien mijn auto maar met één reservewiel was afgeleverd, moest ik direct opzoek naar een oplossing. De lokale bandenboer had in mijn bandenmaat 3 opties liggen, de Dunlops en twee chinese merken (goodride oid). Zodoende maar gekozen voor de Dunlops. Deze zijn zachter van compound en na het inrijden vond ik de Fab prettiger de bochten bedwingen op hogere snelheid.
Het is puur mijn gevoel, maar ik vind het prettig rijden.
Maar ik sluit niet uit dat ik bij het vervangen van de achterbanden volgende zomer (Net voor de winterwissel ontdekte ik een schroef in één van de banden) voor Dunlops rondom ga.