Wellicht heb ik er overheen gekeken maar ik kan nergens vinden hoe het zit met de krik en moersleutels.
Deze kan ik namelijk nergens vinden in mijn 2e handse!!! Fabibia Greenline. Klopt het dat deze alleen geleverd worden als er als extra een reserve wiel bij aanschaf erbij wordt besteld?
Ik rijd nu op winterbanden en had er een zomer band + velg ingelegd aangezien ik lange rit naar Hongarije moest maken. Echter heb maar even oude krik van andere auto erin gelegd. Het leek mij namelijk niet zo erg handig om een gat te vullen met dat schuim/vulbusje, is het niet dat als je dit gebruikt de band/velg ook van d egrond moet zijn (dus toch krik nodig hebt)?
Ik heb wel de gavarendriehoek gevonden maar nergens een krik + dop sleutel. Wellicht dat ik gewoon even naar dealer moet gaan of kan een 2e handse van sloop vorige Fabia ook goed werken. Wat zijn de kosten eigenlijk voor zoiets?
Verder heb ik nog vraag over het omzetten van verbruik per 100km naar 1 liter op aantal km. Kan dit alleen bij Fabia met als extra maxidot? Dit krijg ik namelijk niet voor elkaar in de boordcomputer, heb dan ook geen Maxidot. Wat kun je verder nog meer met Maxidot, aan te bevelen naderhand erin te laten zetten, prijs??
Hoor graag nog even de reacties.
p.s
heb er nu al zelf 5000km mee gereden en nog geen grote problemen ondervonden. Wel een keer nadat vriendin op trok in 3 dat het lampje van roetfilter begon te branden, na opnieuwe starten was dit weer weg. Ik kocht de auto met 4500km en ben er direct mee naar Hongarije geweest, dacht eerst rustig aan te gaan doen maar vooral op terugweg lekker doorgereden. Max snelheid aantal keren kort kunnen halen en gemiddeld verbruik van 1:22/23.
Eerder getypt verslagje:
Het was weer leuk een stukje te rijden zeg maar, hebben er dan ook +/- 4000 mogen maken die 2 weken. Wat beetje tegen viel was de dieselprijzen in buitenland, in Hongarije gewoon zelfde als NL en Oostenrijk ook geen 1 euro meer zoals voorheen, nu zelfde als duitsland van snelweg af. Heb er gelukkig in NL bij vertrek 48 liter mogen tanken bij Tango Maarsbergen voor 1:18 euro Had de ontluchtingsnippel in tankopening ook al ontdekt dus ik ging met 12 liter extra (totaal 57liter) die kant op. Kwam dus net niet bij geplande Hongaarse grens maar bij Wenen, 1220 km verder. Gemiddeld 1: 22,5, maar heb dan wel meestal gewoon 130 en iets harder gereden.
Terug vanuit Oostenrijk waar de wintersport niet echt geweldig was ivm hoge temp hebben we volgens boordcomputer 4,3 op 100 km gereden, zou 1: 23,3 zijn. Heb al gelezen dat die iets afwijkt, heb ook aantal stukjes ff topsnelheid willen halen, niet over 165 km/u gekomen en volgens navigatie was dat nog geen 155km/u. Dan rijd die dus +/- 1: 10, in bergen heb ik met cruise control aan op boordcomputer 13 l op 100 km gezien!! Hij trekt het allemaal wel maar verbruik schiet dan flink omhoog, gemiddeld allemaal wel erg mooi natuurlijk.
Naar mijn werk 1: 25 en net buiten beverwijk na 4 km meestal al warm wat me echt mee valt. Wat ik ook vreemd vindt, zoals me al verteld was dat bij het indrukken van de knop naar ingestelde cruise snelheid , na remmen dit niet echt geleidelijk gaat maar meer vol gas. Voel je wel lekker de turbo druk in je stoel zeg maar, maar zeker niet het idee van lekker groen rijden!! Verder wel erg lange 1 en 3e versnelling, maar bij 130 km uur 2500 rpm en bij topsnelheid pas over 3500 rpm gezien, wel al max koppel bij 1800 toeren geloof ik.
Al met al erg lekkere, zuinige en stille auto zeker voor in NL met nog dat belasting voordeel zolang het nog mag duren!