Accessoires Fabia facelift

Noord26

Forumguru
Die mening deel ik ook, maar daar gaat het niet om. Wat de een mooi vind of niet doet er niet toe. Het gaat hier over accesoires.

Als we allemaal hetzelfde mooi zouden vinden, dat zou pas iets zijn..

op een mooie skoda fabia greenline ga je toch niet van die lelijke zwarte strips plakken. of gebruik jij je auto als botsauto.?????

Het is wel een persoonlijke vraag natuurlijk!
En lelijk, tja wat mij betreft heb je nog gelijk ook!
En je zit ook nog zeer dicht bij de waarheid... ben je telepatisch of zo?
C. gebruikt de auto echt als vervoermiddel en ziet bumpers om mee te bumperen.
Dat betekent, geen "close contact" bij parkeren van de auto, maar contact.

Dus dacht ik, misschien in mijn naïviteit..." dat houdt de ergste beschadigingen een klein beetje tegen.
Maar ik ga nog een keer kijken naar de bumper, want op de plaatjes lijkt het erop, dat de onderzijde van de voorbumper het meest "naar voren" steekt.
Dan heeft zo'n bescherm-rubber die 20 cm hoger zit natuurlijk geen enkele functie!

cvegreen

Forumguru
Zou mijn auto niet graag in z'n buurt staan hebben dan als hij contact wilt . Ik ben beroepshalve heftruck bestuurder en wij rijden dagelijks op een paar cm , dus verwacht ik dat er op de baan (waar meer plaats is dan op het bedrijf) dat de bestuurders toch de lengte en breedte van hun auto's kennen en niet tegen die van mij moeten gaan rijden . Ik ben voorzichtig met mijn auto , moet er niet iemand anders tegen mijnen auto gaan bumperen ook hoor . Respect voor andermans gerief heb ik en verwacht dit ook van anderen .

FredV

Banned
@sgl49, heb je dan geen pdc genomen?
Helaas heeft de Fabi geen pdc in de voorbumpers, anders zou dat ook helpen.
En wat de bumperbeschermstrips beteeft, mijn auto is zwart, dus zouden ze minder opvallen

peperskoda

Forumguru
Je kunt PDC aan de voorzijde ook nog altijd achteraf laten monteren, zelfs met in de kleur gespoten sensoren(dus niet van die lelijke zwarte dopjes) Kost uiteraard wel een paar centen maar dan heb je ook wat. Ff googlen en je weet het...

Ik heb bij de bestelling gekozen voor een trekhaak en de optie PDC.
De electra werd geleverd in een 7 polige uitvoering ipv afgesproken 13 polige omdat deze (destijds) niet te bestellen was.
Aangezien de PDC niet uitgschakeld wordt als je iets aangesloten hebt op de contactdoos bij de trekhaak had ik daar een draadje voor geraadpleegd omdat dan de PDC blijft piepen als je iets aangesloten hebt.
Deze is intussen gesloten en heb toch hetzelfde probleem nadat de 13 polige gemonteerd is blijft de PDC nog steeds piepen.
Het zou fijn zijn als er een oplossing komt voor mijn probleem.

icecube

Actief lid
trafficleader, zowel de 7 als 13 polige trekhaak zou er voor moeten zorgen dat PDC uitgeschakeld wordt zodra er iets aangesloten is. Als dit niet het geval is dan is de trekhaak niet goed/volledig aangesloten. Hier is een apart kabeltje voor bijgeleverd bij de trekhaak. Terug naar de dealer zou ik zeggen.

@ icecube, de dealer kreeg te horen dat het niet met het kabeltje aangesloten moest worden maar via de computer in te stellen.
Moet komende week toch terug naar de dealer en hoor dan de oplossing wel.

l1800

Nieuw lid
Ik heb een aansluiting op mijn radio die het mogelijk maakt om een usb stick met muziek ect af te spelen, maar onder het dashboard bij de bijrijder zit wel een aansluiting, maar het is geen usb. Waar kan ik een verloopstukje halen anders dan bij de dealer? weet iemand ook waarom ze er niet gewoon een usb ingang va
n gemaakt hebben?

henm

Lid
kun je zeggen wat er voor aansluiting in zit? (foto?) en zit die aansluiting er dan standaard in, want ik meen me te herinneren dat dat een uitbreiding was om je iPhone oid aan te sluiten.

FredV

Banned
@H&M, als je bedoelt de aux aansluiting?
Die zit bij mn Fabia Combi GL tussen de voorstoelen, onder de handrem.

Ik sluit er mn MP3-speler op aan en dat werkt prima.

Zie mn foto-album voor de plaats.

van_der_P

Senior Member
Graag zou ik een folie willen om over de achterbumper te plakken, ter verkomen van beschadigingen. Op ebay had ik zo'n folie gevonden 5,90 euro plus 20 euro verzendekosten. Moet uit Duitsland komen.
Zijn er collega Fabiarijders die een adres weten in Nederland ? Het gaat om een transparante folie.

Wellicht heb ik er overheen gekeken maar ik kan nergens vinden hoe het zit met de krik en moersleutels.

Deze kan ik namelijk nergens vinden in mijn 2e handse!!! Fabibia Greenline. Klopt het dat deze alleen geleverd worden als er als extra een reserve wiel bij aanschaf erbij wordt besteld?

Ik rijd nu op winterbanden en had er een zomer band + velg ingelegd aangezien ik lange rit naar Hongarije moest maken. Echter heb maar even oude krik van andere auto erin gelegd. Het leek mij namelijk niet zo erg handig om een gat te vullen met dat schuim/vulbusje, is het niet dat als je dit gebruikt de band/velg ook van d egrond moet zijn (dus toch krik nodig hebt)?
Ik heb wel de gavarendriehoek gevonden maar nergens een krik + dop sleutel. Wellicht dat ik gewoon even naar dealer moet gaan of kan een 2e handse van sloop vorige Fabia ook goed werken. Wat zijn de kosten eigenlijk voor zoiets?
Verder heb ik nog vraag over het omzetten van verbruik per 100km naar 1 liter op aantal km. Kan dit alleen bij Fabia met als extra maxidot? Dit krijg ik namelijk niet voor elkaar in de boordcomputer, heb dan ook geen Maxidot. Wat kun je verder nog meer met Maxidot, aan te bevelen naderhand erin te laten zetten, prijs??

Hoor graag nog even de reacties.

p.s
heb er nu al zelf 5000km mee gereden en nog geen grote problemen ondervonden. Wel een keer nadat vriendin op trok in 3 dat het lampje van roetfilter begon te branden, na opnieuwe starten was dit weer weg. Ik kocht de auto met 4500km en ben er direct mee naar Hongarije geweest, dacht eerst rustig aan te gaan doen maar vooral op terugweg lekker doorgereden. Max snelheid aantal keren kort kunnen halen en gemiddeld verbruik van 1:22/23.

Eerder getypt verslagje:
Het was weer leuk een stukje te rijden zeg maar, hebben er dan ook +/- 4000 mogen maken die 2 weken. Wat beetje tegen viel was de dieselprijzen in buitenland, in Hongarije gewoon zelfde als NL en Oostenrijk ook geen 1 euro meer zoals voorheen, nu zelfde als duitsland van snelweg af. Heb er gelukkig in NL bij vertrek 48 liter mogen tanken bij Tango Maarsbergen voor 1:18 euro Had de ontluchtingsnippel in tankopening ook al ontdekt dus ik ging met 12 liter extra (totaal 57liter) die kant op. Kwam dus net niet bij geplande Hongaarse grens maar bij Wenen, 1220 km verder. Gemiddeld 1: 22,5, maar heb dan wel meestal gewoon 130 en iets harder gereden.
Terug vanuit Oostenrijk waar de wintersport niet echt geweldig was ivm hoge temp hebben we volgens boordcomputer 4,3 op 100 km gereden, zou 1: 23,3 zijn. Heb al gelezen dat die iets afwijkt, heb ook aantal stukjes ff topsnelheid willen halen, niet over 165 km/u gekomen en volgens navigatie was dat nog geen 155km/u. Dan rijd die dus +/- 1: 10, in bergen heb ik met cruise control aan op boordcomputer 13 l op 100 km gezien!! Hij trekt het allemaal wel maar verbruik schiet dan flink omhoog, gemiddeld allemaal wel erg mooi natuurlijk.
Naar mijn werk 1: 25 en net buiten beverwijk na 4 km meestal al warm wat me echt mee valt. Wat ik ook vreemd vindt, zoals me al verteld was dat bij het indrukken van de knop naar ingestelde cruise snelheid , na remmen dit niet echt geleidelijk gaat maar meer vol gas. Voel je wel lekker de turbo druk in je stoel zeg maar, maar zeker niet het idee van lekker groen rijden!! Verder wel erg lange 1 en 3e versnelling, maar bij 130 km uur 2500 rpm en bij topsnelheid pas over 3500 rpm gezien, wel al max koppel bij 1800 toeren geloof ik.

Al met al erg lekkere, zuinige en stille auto zeker voor in NL met nog dat belasting voordeel zolang het nog mag duren!

@jleeuw, Voor wat betreft het reservewiel en band kan deze volgens mijn dealer niet bij de greenline bijbesteld worden, alleen de benzine versie.
Ik heb 4 winterbanden gekocht en 1 zomerband gebruik ik nu als reserveband, voor de krik, moersleutel, kuststof inlay, spanband en de bout is er nu een 'aanbieding' van 45 euro voor dit gehele pakket.
Dus exclusief de band.

Dank voor je snelle reactie trafficleader!!
Ohhh, zal wel met gewichtsbesparingte maken hebben dan, maar er mocht bij mijn greenline wel een trekhaak op! Aangezien er wel ruimte voor is, heb ik er ook een zomerband in liggen. Nadeel bij mij is dat mijn velgen van de winterband R14 is en de zomer dus R15, weet niet of dit echt goed is, moet het maar zien als thuiskomer zeg maar.
Maar standaard zit er dus geen krik en moersleutel bij dit model, best wel vreemd. Wanneer heb je gebruik gemaakt van die aanbieding, neem aan dat jij deze er ook bij aangeschaft hebt, past die inlay mooi in het 15 inch wiel, zal dan niet passen bij mijn 14 inch wintervelg denk ik. Neem aan dat deze aanbieding bij de dealer te verkrijgen is, aanbieding tot?

van_der_P

Senior Member
Ben er zelf ook mee bezig geweest; maar deze folies zijn zeer duur!!
Bedankt voor de reactie
De prijs viel me wel mee alleen de verzendkosten (20 euro) vond ik erg hoog.
Misschien een Duitse vriendin van mijn vrouw eens lief aan kijken en vragen of het bij haar geleverd kan worden. Dan zijn de verzendkosten maar 4.90 euro.

Bovenaan Onderaan