Accessoires Fabia facelift

Heb vandaag ook mijn dimlichten vervangen door Philips X-treme vision lampen.
Morgenvroeg kan ik het resultaat bekijken als het nog donker is.
Wat is het een vervelende klus om de lamp aan de kant van de accu te verwisselen en nog vervelender aan de rechterzijde.
Daar zit zo weinig ruimte dat ik daar met mijn handen niet tussen kan en de buurman heb gevraagd om het lampje er uit- en een nieuwe er weer in te draaien.
En ook daarvoor heb ik de rechterkoplamp een stukje losgedraaid en hadden we ca 1 cm meer ruimte.

Newbee

Actief lid
@Captain Hook:
Dank voor de tip. Ik heb het niet goed kunnen terug vinden maar leveren deze ledlampjes geen probleem op met het Canbus systeem?

Bertm

Actief lid
@trafficleader

Ik heb geen gordijnairbags. Maar wel leeslampjes, spiegeltjes en handgrepen. Vertel jij maar hoe het zit dan. En in de folder die ik heb staat het dus niet.
picture.php

Dit is een stukje uit de folder die ik heb.

piair1982

Forumguru
...Wat is het een vervelende klus om de lamp aan de kant van de accu te verwisselen en nog vervelender aan de rechterzijde.
....

Ik heb net geprobeerd de lamp te wisselen, maar kreeg de lamp niet uit de behuizing. Je moet hem een kwartslag naar rechts draaien, maar dat gaf zoveel weerstend dat ik niet verder heb gedurfd te draaien. Hoe ging dat bij jou?

Captain Hook

Forumguru
@piair1982:
Draai je wel de goede kant op?
De fitting met lamp en al zit vak in een soort van rubberen afdichting. En volgens het boekje van mijn Roomster moet je 'm naar links draaien om los te krijgen en naar rechts om weer vast te zetten.
(vaak staat er ook een pijl op het kunststof)

piair1982

Forumguru
Ik heb het instructieboekje ernaast gehouden. Met de klok meedraaien... ben bang dat ik wat breken zou.
Zal van de week ff bij de dealer langs.

In het instructieboekje staat op pagina 208, de steker met de gloeilamp tot aan de aanslag naar links draaien, dat is dus net de andere kant op.

In het Engels om te onthouden: Righty Tighty and Lefty Loosy

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK].

Deze lampen zitten niet middels een bajonetfitting in de koplamp bevestigd.
Wel zoiets dergelijks, maar met 2 pinnetjes die op gelijke hoogte liggen en je hoeft de lamp daardoor niet in te drukken om te bevestigen.

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK].

Klopt, dat heb je al eerder geschreven (zie bericht 235 op 29-10-2010 om 22:31) en heb ik ook mijn antwoord gegeven.
Ik reageer hier op omdat jij doorgeeft dat het niet in de folder staat die jij hebt en ik geef alleen maar aan dat het wel in de folder staat die ik heb, meer niet.
De reden waarom jij de optie wel hebt is mij uiteraard onbekend maar ben er wel benieuwd naar:aangenaam:

[MODERATORBREAK]Vriendelijk verzoek aan om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.
En beschouw dit als de laatst waarschuwing, 3x is scheepsrecht[/MODERATORBREAK].

Newbee

Actief lid
Voor diegene die geinteresseerd is, ik heb een handleiding geschreven voor het plaatsen van een opbergbox onder de voorstoel van de Fab GL. Zie draadje:
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=13255

Als iemand nog een leuk project aan de auto weet, hoor ik het graag.
Ben zelf nog bezig om de interieurverlichting te verbeteren. Wellicht met het Superskoda LED systeem oid. Eerst maar eens kijken wat een interieur-unit met leeslampjes kost ....

ik ben opzoek naar een goedkope trekhaak wie weet een leuk en goed adres. heb ergens gelezen voor 350 euro maar kan het niet terug vinden

Vergeet niet om ook een kabelaansluitset erbij te nemen, want anders zit je in de problemen! Die trekhaken moeten ook "inleren" als ze aangesloten zijn!
Tenminste, dat werd mij verteld.

Asbak

Ergens in dit draadje is gesproken over een aftermarkt asbak, ikzelf was ook opzoek naar zoiets. Niet dat ik rook, maar voor de snoeppapiertjes e.d. Het is nogal lastig om hier iets voor te vinden op internet of een automaterialen zaak. Teminste als je iets simpels wilt, zonder glitters, zonnecellen, verlichting, weet ik veel wat....
Na de korte antenne, moet je nu dus ook voor een asbak, bij de Peugeot dealer zijn! Deze kunnen een goede asbak leveren die in de bekerhouder past. Onderdeelnummer is 7589.05, kost 11,83 euro.

Helaas heb ik nog geen foto vanuit mijn fabia, wel eentje van peugeot.

Bijlagen

• peugeot asbak.jpg
    peugeot asbak.jpg
    10,8 KB · Weergaven: 85
Vergeet niet om ook een kabelaansluitset erbij te nemen, want anders zit je in de problemen! Die trekhaken moeten ook "inleren" als ze aangesloten zijn!
Tenminste, dat werd mij verteld.
Bij Skoda dealer in Hapert origineel Skoda trekhaak met 13 polige stekker inclusief montage 360 euro.

EdK

Forumguru
Amplfier wat is de diameter en de hoogte van deze asbak/prullenbeker ?
Dan kan ik namelijk eens kijken of ik hem in de Yeti ook kwijt kan

Bovenaan Onderaan