Accessoires Fabia facelift

Yuco

Lid
Uit een ander topic op dit forum wordt gesproken over een nieuwe versie van het Amundsen systeem (= gelijk van VW RNS315) Eén van de nieuwe functies is dat het navi gekoppeld kan worden aan een achteruitrijcamera (zie: http://www.hetautonieuws.nu/blog/2010/04/touran-bij-de-tijd/).

Wat denken jullie, is deze camera binnenkort te vinden als optie op de Greenline prijslijst of wordt deze functie genegeerd?

Als het dezelfde is dan moet ookal wordt het geen optie het vrij makkelijk zijn om het Zelf aan te leggen. Een camera kost bijna niets va een euro of 30

Ericpeeke

Actief lid
Ik heb vandaag bij de dealer een brillenvak opgehaald. Kostte eur 36,40 en drie dagen levertijd, maar nu kan ik mijn bril weer kwijt op dezelfde plek als in mijn Octavia. Monteren was twee minuten werk: (voorzichtig) het plastic kapje waarvoor in de plaats het brillenvak moet komen recht naar beneden lostrekken, en vervolgens de brillendoos in de vrijgekomen ruimte vastklikken.

Ik heb er deze week 1 in Tsjechië besteld voor € 32,80 en ook binnengekregen via TNT. Montage lijkt me inderdaad vrij simpel, plaatsen en vastklikken d.m.v. 2 veertjes.

Newbee

Actief lid
Heeft iemand foto's van de montage gemaakt? Welke 2 veertjes zijn dit? Hoe trek je de huidige afdekkap recht naar beneden (vanaf welke rand)?

Trucker

Actief lid
Op de eerste pagina van dit draadje staat een hele foto serie over het plaatsen van de brilhouder antw nr 5 door stradje

accesoires greenline

Goeiedag,

Ik heb diversen ideeén over de accesoires gezien en sommige mensen/klanten kunnen via de dealer bestellen, maar ik merk ook dat het niet bij alle dealers mogelijk is.De ene dealer doet meer voor de klant dan de ander.Ik wil graag bijbestellen zonnenbril/opbergvak onder de stoelen en chromen strip kofferbakklep,mijn dealer zegt niet mogelijk??????:mad:

NielsW

Lid
Robbert,

Ook niet als je je dealer confronteert met dit forum en hem laat weten dat anderen het wel doen?

Anders eens je dealer onder verkooppunten opzoeken en deze info daarbij zetten zodat anderen ook weten hoe "meewerkend"deze dealer is.

wim-ned

Actief lid
Van de week de schotjes achterin laten monteren bij de dealer, 9 Euro per stuk.
En vandaag zelf stopcontact achterin geplaatst. Stopcontact gehaald bij Halfords 4,95, past perfect in de opening. De bedrading voor het stopcontact is helaas niet voorbereid. Dus zelf iets maken.
Zit een aardpunt achter de bekleding, net boven het achterlicht. De + komt van het lampje achterin (Rood met een streepje = constante +).

En vandaag zelf stopcontact achterin geplaatst. De bedrading voor het stopcontact is helaas niet voorbereid. Dus zelf iets maken. Zit een aardpunt achter de bekleding, net boven het achterlicht. De + komt van het lampje achterin (Rood met een streepje = constante +).

Moet er veel van de binnenbekleding losgemaakt worden?? Zoals je het beschrijft lijkt het simpel...

wim-ned

Actief lid
Het is niet moeilijk, maar er moet idd. het één en ander losgehaald worden.
De plastic afdekking aan de binnenzijde van de drempel, de achterste raamsteilafdekking, deze zit met klipjes vast. Voorzichtig lostrekken en uitkijken dat de klipjes niet blijven hangen. Verder alle schroeven uit de linker zijwand. Bij de achterbank blijft de bekleding vast zitten, je kan de bekleding dan voldoende wegbuigen.
Alles bij elkaar een uurtje werk.
De ruimte achter de bekleding zit trouwens goed gevuld met isolerend materiaal.

FvElswijk

Nieuw lid
Wim-Ned,

Bedankt voor de tip! Hier kan ik wat mee.

Misschien een rare vraag, maar je geeft aan de + van de kofferbak verlichting te gebruiken. Is de - draad van de verlichting dan de draad die aan de kofferbaksensor aangesloten zit? Met andere woorden; doet het stopcontact het ook, als de kofferbak gesloten is?

Ferdi

wim-ned

Actief lid
Wim-Ned,

Bedankt voor de tip! Hier kan ik wat mee.

Misschien een rare vraag, maar je geeft aan de + van de kofferbak verlichting te gebruiken. Is de - draad van de verlichting dan de draad die aan de kofferbaksensor aangesloten zit? Met andere woorden; doet het stopcontact het ook, als de kofferbak gesloten is?

Ferdi

Het is een constante + en de - wordt geschakeld, dus ja het stopcontact werkt ook als de klep gesloten is.
Ik weet niet hoe de kofferbakverlichting afgezekerd is, maar het is wel een dun draadje. De belasting zal dus niet al te hoog mogen zijn. Ik gebruik het stopcontact eigenlijk alleen voor een oplaadbare werklamp. Als je zwaardere belastingen op zet, koelbox b.v. dan lijkt het mij beter om een wat dikkere draad vanaf de zekeringkast ofzo te leggen.
Dat is dan wel veel meer werk natuurlijk..

NielsW

Lid
Heeft iemand toevallig een lakstift erbij besteld en weet wat deze zo kost?
Ik verwacht dat deze erbij zit bij mij (aangezien mijn afleverpakket 300,- bedraagt) maar zou het toch graag weten mocht dat niet zo zijn.

Ik heb me bij de Lidl een 12 volt verloop stekker gekocht voor €4,95.
Heb hem onder de vloerbedekking onder de achterbank naar de kofferbak
gelegd. Werkt perfekt en bespaart je ook nog eens extra werk en kosten.

Bijlagen

• 12 volt.jpg
    12 volt.jpg
    11,6 KB · Weergaven: 93
Bovenaan Onderaan