Accessoires Fabia facelift

NielsW

Lid
Tipmaster,

Stel je eerst even voor in het daarvoor bedoelde onderdeel.
Wat je er hier net neerzet hoort onder "mijn auto" en niet in dit onderdeel.

wel veel succes met je aankoop natuurlijk :)

Hetzer

Forumguru
Mensen die op zoek zijn naar handigheidjes voor in de F-2 kunnen misschien ook eens hier kijken bij Milotec, zitten ook een aantal handige opbergzaakjes bij.

www.milotec.de

corsaar

Senior Member
FredV@

Je heb een verhoogd frame voor de bijrijdersstoel besteld,
wat moet ik me daar bij voorstellen? Dit staat nergens wat is de meerprijs ?

FredV

Banned
@corsaar, dit is idd geen optie, en een in hoogte verstelbare bijrijdersstoel ook niet. De garage bood de mogelijkheid om het frame van de bijrijdersstoel te verhogen dmv een vulstuk onder het frame. Dit is een voor mijn vrouw een belangrijke noodzaak, hogere instap. Aan de verhoging zijn voor mij geen kosten verbonden (onderhandeld).

corsaar

Senior Member
Sommige dingen zijn onbegrijpelijk, het kan behoorlijk lastig
zijn als de bijrijdersstoel niet in hoogte verstelbaar is, en niet als optie
verkrijgbaar is. In ieder geval heb je dit slim opgelost.

stradje

Actief lid
Beschermstrips

In dit draadje kunnen we elkaar wellicht informeren over de verschillende opties m.b.t. beschermstrips.

Ik heb die van mij als set gekocht voor 100 Euro incl. verzendkosten via www.bsbmetall.de. De zending vanuit Duitsland was 2 dagen na betaling binnen.

In dit album vind je foto's met het bijbehorende commentaar.

Het was de eerste keer dat ik een album maakte. Het verbaasde mij dat hij de volgorde omkeert. Dus de laatste ge-uploade foto wordt als eerste in het album weergegeven. Is dat normaal en kun je dat naderhand nog aanpassen?

Newbee

Actief lid
Mooie strips. Ziet er keurig uit. En dat fotoverslag erbij maakt het wel compleet. Thx! :-)
Hoelang ben je ermee bezig geweest?

corsaar

Senior Member
De orginele instapstrips
Foto-ZHHHSXEQ-D.jpg
van de yeti zijn ook niet verkeerd. 4 stuks 98 euro

Captain Hook

Forumguru
Die site is een goeie tip!
Alleen jammer dat er niet bij staat of een setje strips bestemd is voor achter of voor-portieren c.q. kofferbak.
Zo zie ik bij de Roomster 3 sets staan, maar verder geen nadere specificatie...:(

stradje

Actief lid
Bij BSB is de set zowel achterklep als voor- en achterportieren. Zeg maar alles wat je in mijn album gefotografeerd ziet.

Er zijn 2 opvallende puntjes aan die set, waaruit blijkt dat erover is nagedacht: (a) de rillen op de beschermstrip bij de achterklep, omdat die anders wel heel snel krassen zou krijgen bij laden/lossen en (b) het feit dat de portierstrips net om de dorpelrand heen lopen, omdat je dorpelrand het snelste zult raken, niet het vlak bovenop.

stradje

Actief lid
Hetzer: die is ook erg mooi. Heb jij al een idee over de krasbestendigheid van die nokken/rillen? Dat was namelijk voor mij een punt van zorg bij de Milotec-strip. Als dat gaat slijten slijt het waarschijnlijk op een lelijkere manier dan bij een edelstaalstrip.

Captain Hook

Forumguru
Het ziet er idd mooi uit, die RVS strips.
Alleen jammer dat bij de kofferbak de strip niet over de rand doorloopt, dat is m.i. nou net het stukje waar je als eerste tegen aan stoot (weet ik nog van de O2 combi)

Nadeeltje: glimmen die strips niet erg bij bepaald zonlicht? De portierdorpels zijn afgedekt als de deuren dicht zijn, maar de kofferbakstrip steekt in de buitenlucht.
Zo heb ik mijn Roomster expliciet besteld zonder tekst op de achterzijde, omdat ik het zo glad mogelijk wil hebben ivm schoonmaken en poetsen. Maar met het plaatsen van zo'n strip, plak je weer iets bovenop de lak, wat uitsteekt en waarin in de randjes vuil en/of schoonmaakborstels blijven hangen. Dus tja... :disc:

Newbee

Actief lid
Voor diegene die naar info omtrent een dakdrager zoekt; ik heb net 2 dakdragers voor de Fabia GL bij de dealer gekocht. Betreft merk Jetbag Complete No. 6501 voor €75,-

Even googelen en je vindt ze ook voor €65,-

op marktplaats staan ook dorpel strips met fabia er in
4 stuks voor 20 euro , ook voor andere skoda types volgens mij:722:

Ik heb gewoon de zwarte van skoda zelf genomen voor de achterklep en de deuren. Was niet veel geld kwijt imho.
Staat mooi vind ik bij onze witte auto en tegen beschadigingen.

Bovenaan Onderaan