Accessoires Fabia facelift

NielsW

Lid
Kabeltje ziet er wel erg dun uit.
Vraag me af hoeveel hitte dit produceerd wanneer je er 2 apparaten op aansluit in de kofferbak.

piair1982

Forumguru
Als je een koelbox in je kofferbak aansluit zou ik eerder een draad vanaf de zekeringkast trekken met genoeg weerstand voor hoger verbruik. Beter op safe spelen dan een afgebrande auto...

Met genoeg weerstand?? Lijkt me niet verstandig, weet je zeker dat ie afbrand... :tongue: word lekker warm dan :grin:
Denk dat je bedoeld, een dikke kabel, met zo min mogelijk weerstand. En inderdaad, vanaf de zekeriningkast is altijd de beste optie, wel niet vergeten om deze kabel te zekeren, met bijv. een zwevende zekering.

Newbee

Actief lid
Vraagje: Als er een trekhaak met 13-polige aansluiting wordt gemonteerd (dus met een constante spanning voor caravan, enz.) dan gaat de kabelboom toch ook niet door de hele auto naar de accu? Dan wordt toch een ISO stekker bij het linker of rechter achterlicht afgesplitst? Ik weet niet of dit bij de F2 ook zo is, maar bij mijn Touran en Golf Variant geldt dit wel.
Dus, een 12V aansluiting in de kofferbak moet je dan toch ook kunnen aftappen zonder een kabel (met veel en/of weinig weerstand :-) ) rechtstreeks van de accu af te halen?

Ronnie

Forumguru
12 Volt in de kofferruimte is een 1,5mm2 (rood/geel) draad/aansluiting, kun je tot 15A belasten. dit is redelijk zwaar......

Newbee

Actief lid
Even iets anders: in het draadje over "kleuren interieurverlichting" verwijst FredV (Fred, thanx!) naar een duitse F2 GL folder. Zie hier: http://www.3d-zeitschrift.de/p/rc9ISU0iGoOZ7/Fabia_Greenline_07/10.html

Op de laatste bladzijde staat echter een optie vermeld die ik in Nld niet ben tegen gekomen: Function Paket a €55,-
Als je dan de kleine lettertjes bij Noot 8 bekijkt, zou dit pakket inhouden een zonnebrilhouder in de dakhemel, opbergvakken onder voorstoelen en in achterdeuren, leeslampjes achter, haken in de bagageruimte, 12V in koferbak, schotjes in bagageruimte, etc.

Lijkt me een interessant pakket om bij te bestellen? Maar vooral die prijs is erg leuk!

Hetzer

Forumguru
functie-pakket bestaat in Nederland ook, ik had het in mijn vorige auto, ik weet niet of het nu nog word aangeboden.

FredV

Banned
t leuke is dat t de oostenrijkse folder is, maar blijkbaar ook voor duitsland geldt (zie xxxx.de ipv xxx.at).Maar de vraag is of deze optie ook in NL wordt aangeboden, ik ben 'm in ieder geval nog niet tegengekomen. Bovendien, er kunnen aan deze folder geen rechten worden ontleend. De Greenline is een aparte versie die niet de opties kent van de 'normale' combi met versies als ambiente enz. En deze opties zijn toch 'af fabriek'? Accessoires is wat anders, die kunnen later worden besteld. Of heb ik het mis? Wellcht komt dat ook vanwege de typegoedkeuring RDW die bepaalde uitvoeringen vanwege t gewicht niet toelaat?

NielsW

Lid
Als ze af fabriek zijn zal je ze niet kunnen bestellen.
Iemand al eens bij zijn dealer navraag gedaan hierover?

FredV

Banned
Jammer dat de handleiding nooit enige duidelijkheid hierover geeft. Teveel staat bij de verschillende mogelijkheden een * hetgeen betekent: "afhankelijk van land en uitvoering".
Ik heb hierover een idee aan Pon gestuurd en dit idee is doorgestuurd naar Volkswagen AG. Vanuit Duitsland heb ik daarover bericht gekregen dat men over e.e.a. in overleg is met Pon. Dus ik ben benieuwd. Kreeg dus iig wel antwoord.

accesoires

Ik blijf van mening dat Pon dit zsm moet toevoegen aan de Greenline. Heeft mijn inziens niet te maken met uit het A-label vallen. Volgens mij zijn ze dat gewoon vergeten. Heb mijn dealer, Pols in Waalwijk, zelfs opdracht gegeven om dit door te spreken met PON. Zelf krijg ik behalve een reply van we hebben uw mail ontvangen en komen erop terug toch geen reactie van die club.
Ik ben erg ontstemd dat dit niet in de Greenline zit, omdat de auto ook door mij met wat karige informatie besteld is met als referentie het is allemaal gebaseerd op de Ambition.
Overigens ook in Belgie staat het gewoon als accesoire te boek voor 70 euro.
Daarbij vind ik het dan ook nog schadalig dat de dealer 50 euro vraagt voor de brillenhouder,50 euro voor de schotjes achter in de kofferbak, 100 euro voor een opbergvak onder de stoel, 150 euro voor stroom in de kofferbak ( alles incusief montage) en terugkoppeld via Pon dat voor opbergvakken in de achterportieren ik dan compleet nieuwe deurpanelen zou moeten betsellen ad circa 700 euro. Dus 1050 euro zou moeten betalen voor een optie die in andere landen 70 euro kost.
Belachelijk dus.

wim-ned

Actief lid
Lijkt me dat je toch eens bij een andere dealer moet gaan kijken, de schotjes achterin koste mij € 9,- per stuk incl. montage.
Maar idd. het getuigt van weinig inzicht van PON dat ze dergelijke practische zaken voor peanuts aan meerkosten weglaten.

Hetzer

Forumguru
Al aangegeven het functie/pakket was destijds ook een EXTRA optie op bijvoorbeeld de Ambiente, kosten detijds zon 68 euro dacht ik, inderdaad geen geld.
Volgens mij zit dit complete pakket ook niet standaard op de Ambition, het zal wel meer kosten besparing zijn waarom het niet op de GL zit.
ik heb de schotjes wel `gekregen` na overleg net zoals het felxibele opbergvak, de overige zaken mis ik persoonlijk niet.

I
Ik ben erg ontstemd dat dit niet in de Greenline zit, omdat de auto ook door mij met wat karige informatie besteld is met als referentie het is allemaal gebaseerd op de Ambition.

Jocayeya, er staat op geen 1 officieel Pon document dat de GL alles heeft wat de Ambition ook heeft, dat er bepaalde zaken niet opzitten die jij wel graag gehad zal hebben kan de importeur denk ik niets aan doen.
Misschien dat jouw dealer je verkeerd geinformeerd hebt.
Aan de ander kant zitten er ook een aantal duurdere zaken op de GL, die weer niet op de Ambition zitten , en daar hoor ik weinig mensen over.

p.s vanaf het begin heeft Pon nooit gezegd dat de GL een aangeklede Ambition zou worden.

http://skoda.nl/home/over_skoda/nieuws/0,5035,22013_D0Lnl,00.html

Overigens nog welkom hier op het forum Jocayeya!, en het is hier een goed gebruik op dit forum ,dat we ons eerst voorstellen, http://www.skodaforum.nl/board/forumdisplay.php?f=29 ,voor dat we ons in een discussies mengen :aangenaam:

piair1982

Forumguru
Dat er niet zoveel toeters en bellen op de greenline zitten heeft alles te maken met de co2 uitstoot. Ze hebben ervoor gezorgd dat de greenline goed binnen de norm valt. Waarschijnlijk dat die extra opties voor meer uitstoot zouden zorgen en dus de auto geen belastingvoordeel had.

Dus moet je die dingen maar voor lief nemen...

Lijkt me dat je toch eens bij een andere dealer moet gaan kijken, de schotjes achterin koste mij € 9,- per stuk incl. montage.
Maar idd. het getuigt van weinig inzicht van PON dat ze dergelijke practische zaken voor peanuts aan meerkosten weglaten.

Bij welke dealer heb je deze gehaald ?

uitstoot

Daar geloof ik dus helemaal niets van de uitstoot zit nu op 89 en mag oplopen tot 95 om nog steeds A-label te zijn. Daar werkt een schotje of opbergvak volgens mij niet aan mee om de uitstoot omhoog te jagen.
Zal wel een prijspolitieke beslissing zijn. Maakt mij ook verder niet uit, maar biedt het dan in godsnaam wel aan als optie en niet dat je het nu in een onderhandelingscircus moet bij bestellen.

Yuco

Lid
Even iets anders: in het draadje over "kleuren interieurverlichting" verwijst FredV (Fred, thanx!) naar een duitse F2 GL folder. Zie hier: http://www.3d-zeitschrift.de/p/rc9ISU0iGoOZ7/Fabia_Greenline_07/10.html

Op de laatste bladzijde staat echter een optie vermeld die ik in Nld niet ben tegen gekomen: Function Paket a €55,-
Als je dan de kleine lettertjes bij Noot 8 bekijkt, zou dit pakket inhouden een zonnebrilhouder in de dakhemel, opbergvakken onder voorstoelen en in achterdeuren, leeslampjes achter, haken in de bagageruimte, 12V in koferbak, schotjes in bagageruimte, etc.

Lijkt me een interessant pakket om bij te bestellen? Maar vooral die prijs is erg leuk!

Net mijn dealer gemaild, dit is zijn reactie:

Heb er een belletje aan gewaagd; maar uitbreidingen buiten de standaard importeursfolder om, zijn helaas niet mogelijk, ook niet tegen bijbetaling.

Mijn Fabia greenline 1.2 tdi

Op 15 mei de Fabia greenline gekocht in Hapert bij auto Goossens, wordt hopelijk geleverd in week 35, kleur aqua blue metallic, opties trekhaak, spatlappen, armsteun, dakrailing, later toegevoegd schotjes in kofferbak en zonnebril houder, Mijn Mitsubishi Pajero pinin ingeruild, zal aanzienlijk goedkoper gaan rijden uitgerekend ongeveer minimaal € 200,000 per maand
rijden 2200 km per maand, inclusief €58,00 wegenbelasting voor de pinin.
Ben zeer benieuwd of het uitkomt.

Bovenaan Onderaan