Accessoires Fabia facelift

GJS

Senior Member
Ja, al heb ik zeker dat sleepoog liever niet nodig, aan de achterkant zit gewoon een vast sleepoog, die losse is alleen voor de voorkant.

wim-ned

Actief lid
als het past bestel ik alleen nog de borgmoer en leg de rest wel goed ingepakt in het wiel.

De schuimvorm in het wiel steekt idd. iets boven het wiel uit en dient dan ook als ondersteuning voor de bodemplaat. Als je deze weg laat bestaat de kans dat de vloer doorgaat zakken. Voor €5,60 lijkt het mij niet dat je hier zelf iets voor moet gaan maken.

GJS

Senior Member
Voor die € 5.60 zeker niet, je bent al meer kwijt aan een bus schuim.
Maar dan vraag ik mij toch af hoe die dealer van FiatGP aan € 200 komt.

ik heb hier geen specificatie van omdat ik deze optie niet genomen heb. Maar volgens hem betrof dit een volwaardige band met velg, krik en aanpassing van de opbergruimte. Ik vond dit toen te prijzig en ben er verder niet meer op ingegaan. Bij Fiat betaalde ik destijds € 55,- voor een volwaardig reserve wiel, incl. krik etc.
Ik kan over een tijdje nog wel navraag hierna doen, ik heb namelijk afgesproken met de dealer dat ik in oktober contact met hem opneem voor een setje velgen met winterbanden. Zit nog wel te twijfelen over stalen velgen of lm velgen.

FabiaGL

Actief lid
Bij Fiat betaalde ik destijds € 55,- voor een volwaardig reserve wiel, incl. krik etc.
die 55 euro is voor het verschil tussen een thuiskomer en een volwaardig wiel (je heb dan al een krik en wielsleutel). die 200 euro is het verschil tussen niets en een volwaardig wiel met sleutel en krik.

Newbee

Actief lid
Voor diegene die graag een paar recente foto's van de (veel omstreden?) zonnebrilhouder in de GL willen zien, bij deze. :-)

Bijlagen

• IMG_0156.jpg
    IMG_0156.jpg
    8,3 KB · Weergaven: 202
  • IMG_0157.jpg
    IMG_0157.jpg
    8,8 KB · Weergaven: 203

Bert0408

Nieuw lid
Ik heb deze gevonden zijn van RVS en worden bevestigd met een plakstrip.
Voor en achter 4 stuks in de maten 50x6,7cm en 22.2x5,7cm.
Thuis gestuurd komen ze op 35$ ongeveer 28 euro voor de vier (op Ebay).
Ik vind ze best wel mooi kan niemand nog even na meten of ze wel in de GL passen,
dan ga ik ze alvast bestellen.

Fabia-2.jpg

stradje

Actief lid
an.neuman: Inderdaad! Ik moest per email bestellen, via de site lukte niet. Er kwamen 12 Euro verzendkosten bij. De afhandeling na de betaling was precies zoals je van Duitsers verwacht: pünktlich und gründlich.

Even opnieuw... ik kon niet posten vanwege inactiviteit...

Waar het ongeveer op neerkwam is het volgende:
Ik wilde net mijn bestelling bij superskoda bevestigen voor de volgende achterbumperbeschermer:
http://www.superskoda.com/Skoda/FAB...stic-rear-bumper-upper-skirt-protection-panel maar kwam erachter dat de verzendkosten hoger zijn dan dat ding zelf is.

Ik wil wel wat gegevens gaan verzamelen van allerlei gebruikers die al dingen besteld hebben ( wel voor de nieuwe Greenline natuurlijk ), waar ze dat besteld hebben en wat ongeveer de kosten waren. Zodoende kunnen nieuwe en huidige eigenaren wellicht samen dingen gaan bestellen om de verzendkosten een beetje te drukken. Ik woon zelf bijvoorbeeld in Rijswijk en het kan dus interessant zijn om dat samen te doen.

Dus: stuur eventueel linkjes op via een persoonlijk bericht, of laat ze achter bij mijn account. Dan zal ik proberen zoveel mogelijk te verzamelen en daar een nieuw topic voor te maken.

Denk dat de volgende items wel interessant zijn (als ze te bestellen zijn via internet):
- schotjes voor de kofferbak
- achterbumper beschermstrip
- instap beschermstrips voor bij de portieren
- netten voor in kofferbak
- kortere antenne ( kan via eBay natuurlijk )
- zonnebril houden midden boven, of eventueel bij bestuurder links boven hoofd ( waar greep zou kunnen )
- ...?

Toen ik maandag mijn auto op ging halen en ik aangaf wel interesse te hebben in schotjes voor de kofferbak gaf hij doodleuk aan dat ik dat ook wel gewoon onderin de kofferbak kon leggen. Eeuh, ja dat klopt. Maar ik geef gewoon aan: Ik wil eventueel meer betalen, en dan gaat ie daar niet op in!

Ik denk dat het gewoon handig is als er een soort topic komt waar in de openingspost allemaal linkjes staan naar dingen die men kan kopen. Dan kan men in het topic zelf wel even met een paar mensen afspreken om gezamelijk iets op poten te zetten voor het op laten sturen van bijvoorbeeld 3 bumperstrips om de verzendkosten te drukken.

Ben beniewd!

Ik had geluk dit weekend ging naar de sloop om te kijken of er een knap reservewiel aanwezig was. Er lag een ongebruikt reservewiel uit een 2008 fabia, de auto zelf stond er ook nog dus schotjes zonnebrilhouder krik wielmoersleutel en foam inlegbak alles zat er nog in. Dus alles gelijk maar meegenomen.

Dat is wel mazzel hebben zeg :) En was het de sloop van een bekende, of moest je er ook nog het een en ander voor neerleggen?

Bovenaan Onderaan