Accessoires Fabia facelift

FredV

Banned
meer smaken heb ik niet...

Bijlagen

• IMG_0758.jpg
    IMG_0758.jpg
    23,6 KB · Weergaven: 107
  • IMG_0763.jpg
    IMG_0763.jpg
    23,1 KB · Weergaven: 102

josk

Lid
Ik vind het echt boeven die nederlandse Skoda dealers.
Ik heb een prijsopgaaf gevraagd voor de volgende onderdelen (prijs komt uit Duitse prijslijst alles incl MwSt (BTW)):

KDA 700 001: Dorpellijsten zwart (27 euro)
KDA 720 001: Kunststof beschermstrip voor de achterbumper (35 euro)
KEA 700 001: Spatlappen voor (11,90 euro)
KEA 720 001: Spatlappen achter (11,90 euro)

In totaal zo'n 86 euro en ze durven hier dan 225 euro voor te vragen.
De dorpellijsten kosten al 80 euro volgens de dealer.
Dan kan het best zijn dat er kosten bijkomen om het te installeren, maar meer dan 140 euro in totaal?!?

Een uur voor montage is wel veel als je het mij vraagt :)
Maarja, ze moeten ook ergens geld aan verdienen natuurlijk. Je kan altijd vragen om gewoon de onderdelen, doe je het zelf erop plakken...

Even aan een vriend die bij een grote distributeur van motorolie werkt wat een liter 507.00 olie kost 5.20 per liter dat scheelt nogal met de dealer.

wanderer

Senior Member
@josk
kun je me een link geven naar die duitse site, eventueel pm en wat waren de verzendkosten?

FredV

Banned
Ik vind het echt boeven die nederlandse Skoda dealers.
Ik heb een prijsopgaaf gevraagd voor de volgende onderdelen (prijs komt uit Duitse prijslijst alles incl MwSt (BTW)):
KDA 700 001: Dorpellijsten zwart (27 euro)
KDA 720 001: Kunststof beschermstrip voor de achterbumper (35 euro)
KEA 700 001: Spatlappen voor (11,90 euro)
KEA 720 001: Spatlappen achter (11,90 euro)
Ik heb ze gewoon bij mn Skoda dealer laten monteren.
Actieprijs via Verrassend Skoda 60 euro voor de dorpellijsten, incl montage!

Op mn factuur de volgende prijzen:
De dorpellijst KDA 700 001 kost bij de dealer 23,30 (19,58 ex)
de achterstrip KDA 720 001 kost 36,50 ( 30,67 ex)

Ze zijn voor de 4 dorpels en de achterbumper ruim een uur bezig geweest, dus zeg 60 euro, dan kom je op 110 euro laten monteren.

Dus boeven? Nagenoeg dezelfde prijzen!

Ik heb de dorpelbescherming ook besteld via de aanbieiding van verrassend skoda voor 60 euro inclusief montage.
Maar zitten daar ook de beschermers bij voor de achterportieren?
Ook de achterbumper bescherming en de schotjes heb ik bijbesteld.
Ook heb ik een extra 12V aansluiting in het linker voorvakje (links van het stuur) laten monteren zodat mijn navigatiekabel niet dwars door de auto hoeft te liggen.
Wel ben ik nog steeds op zoek naar een betaalbare oplossing voor mijn reservewiel met band.
Heeft iemand hier nog tips voor?

FredV

Banned
Ik heb de dorpelbescherming ook besteld via de aanbieiding van verrassend skoda voor 60 euro inclusief montage.
Maar zitten daar ook de beschermers bij voor de achterportieren?
Ja, voor 4 portieren! Zie de foto's in mn album.

En reservewiel? Misschien bij een sloper? Las eerder in een ander draadje dat iemand daar heel wat moois had weggehaald.

Ja, voor 4 portieren! Zie de foto's in mn album.

Omdat ik in jouw berichtje die foto's had gezien was ik benieuwd of het voor en achter in die prijs zat maar dat klopte dus.

En reservewiel? Misschien bij een sloper? Las eerder in een ander draadje dat iemand daar heel wat moois had weggehaald.

En om zo aan een reservewiel te komen moet je wel heel veel geluk hebben.
Bij de garage kost een gelijke velg (LM) met band die er origineel onder de greenline liggen kompleet met bakje krik en sleutel etc. 257 euro.
Als het een stalen reservewiel met band mag zijn die je bij de benzineversie wel bij kan bestellen kost deze 60 euro geheel kompleet.
Maar dan moet je wachten tot er een benzineauto verkocht wordt en die nieuwe eigenaar deze optie niet wil.
Waarom is het nu zo moeilijk om voor een redelijke prijs aan een normaal kompleet reservewiel te komen?

Op zich moet het niet zo moeilijk zijn om op een fatsoenlijke sloop een reservewiel te scoren. Er zijn aardig wat vag modellen die een passende maat hebben. Dan moet je natuurlijk wel met een tweedehandsje tevreden zijn.

corsaar

Senior Member
bij de benzineversie wel bij kan bestellen kost deze 60 euro geheel kompleet.
Waarom is het nu zo moeilijk om voor een redelijke prijs aan een normaal kompleet reservewiel te komen?

Waarom moet het een gekoppelde verkoop zijn met een beetje medewerking
van de dealer moet het ook voor een diesel mogelijk zijn.

Waarom moet het een gekoppelde verkoop zijn met een beetje medewerking
van de dealer moet het ook voor een diesel mogelijk zijn.

Bij de diesel-uitvoering van de greenline is deze optie niet mogelijk, alleen bij de benzine is deze optie aanwezig en anders betaal je de normale prijs en die is niet zo interessant.

Bij het demo model in de showroom zaten van die handige platen in de achterbank om vakken te maken. In de greenline zitten ze niet standaard :mad:

Kan je die ergens op internet bestellen, of bij de dealer? Zo ja hoor ik t graag.

Bovenaan Onderaan