Accessoires Fabia facelift

Je hebt me dus goed begrepen, dat heb ik inderdaad gedaan. Maar wat volgensm ij dus ook zo is is het volgende. Als ik die stekker er nu in zou steken, en er zou altijd stroom op staan, dan moeten de indicatorlampjes ook gaan branden. Want dat zou betekenen dat als er stroom op staat je dus je accu leeg kan trekken door er een tomtom in te steken of een ander apparaat. Wat inderdaad het geval is, maar de indicator lampjes moeten dan ook aangeven dat er verbruik is toch?

Anders gezegd: het lijkt mij sterk dat dat LEDje wel brandt, de blauwe, als het contact van de auto af is en de indicatorlampjes NIET branden. Maar ik zal morgen ff een check in de auto doen voordat ik de sleutel in het contact steek om te kijken hoe en wat. Maar ik weet dus ook niet 100% zeker of het klopt dat er stroom op blijft staan...
 
Heb nog even gekeken hoe en wat. Maar als ik hem in mijn auto, nu Mazda 323, steek in de 12V aansluiting, dan brandt er niets, zonder contact dus. Ook als ik mijn tomtom aansluit zie ik geen oplaadlichtje branden op de TomTom. Zover ik weet heeft de Mazda dus het probleem niet dat de accu leeggetrokken wordt op het moment dat deze helemaal uitstaat. De Skoda kan weer een ander verhaal zijn, maar die heb ik nog niet, helaas :)

Wat wel heel wijs is, vond ik :tongue: Dat ik vanochtend DE auto zag rijden met het kenteken dat een hoger is dan het mijne :tongue: Als het dus klopt dat de 1e 2 cijfers eerst opgehoogd worden en dan pas het laatste cijfer.
 

corsaar

Senior Member
In ieder geval staat er bij de skoda Yeti gewoon spanning op de 12 volt pluggen als het contact uit is .
Dus ik moet allert blijven.
 

EdK

Forumguru
Kort samengevat is het heel simpel met die asbak splitter.
Men nemen een universeelmeter en stapt de auto in en meet of er spanning op 12V stopcontact staat de ja of de nee.
Is het dus neen en komt het er pas op te staan als het contact wordt aangezet dan is dus de 12V geschakeld.

Heb je zonder ingeschakeld contact spanning op 12V punt staan dan is het een niet geschakeld voedingspunt.

Dan hoeven julie je geheel niet druk te maken over de Ledjes dat die een accu leegtrekken want het verbruik hiervan is te verwaarlozen !

Maar ik zie ook een USB aansluiting zitten, en USB geeft zover ik weet een spanning van 5 volt af.
En omdat de accu spanning 12 Volt is zul je moeten transformeren, dus zit er ongetwijfeld een transformator in de spanningsbeker.
Wel als er dan al een verbruiker is die de accu zou kunnen leegtrekken dan is dat die transformator die erin zit (of elektronica)

Maar je praat over zulk kleine vermogens , dat als je een goede accu hebt dan moet je wel erggg lang wachten eer die accu is leeggetrokken.
 
Ha die Ed, moet je wel zo'n ding hebben :-) Ik kan mijn Skoda morgen weer ophalen, dus ik kan het morgen gaan testen. Had al bedacht dat als ik het krulsnoer niets vind ik daar anders wel een nieuwe tussenzet die niet krult, en dan kan ik altijd nog een schakelaartje ertussen zetten haha :D
 

FredV

Banned
Bij contact af, branden de aansluitngen en de ledjes.

Dus zoals ik al eerder heb vermeld,bij contact af blijft er spanning op de 12volt aansluing staan.

Dat is de reden dat ik de lampjes wil blijven zien als ik m heb aangesloten, dan vergeet ik het niet...
 

FredV

Banned
Ja, ik had ook liever gehad dat er geen permanente spanning op staat. Want als je nu een verbruiker aangesloten laat, dan blijft die verbruiken. Daarom vind ik deze extra aansluiting met lampjes wel handig.
 
Een simpele oplossing. Maak zelf een nieuwe aansluiting.
In de zekeringkast is de bovenste compleet rechtse lege zekeringhouder een geschakelde. Je koopt een losse aansluiting en sluit hem daar op aan en klaar.
Ik weet dit want ik heb zelf mijn Parrot in gebouwd en deze moest een geschakelde voeding hebben en dat wordt bij de radio dmv van een bus geregeld (digitaal)
 
Heb vandaag verlichte rvs led SKODA instaplijsten besteld.
Had ze al bij de dealer zien liggen. Heel cool
Zodra ik ze heb zal ik eens een mooi fototje ervan maken....
 
Gisteren de zwarte dorpellijsten, 2 verticale netten voor de kofferruimte en beschermstrip achterbumper besteld, weet het niet precies maar de kosten zitten rond de €75,-
 
Bedoel je de opbergvakken achter de wielkasten in de bagageruimte (die verwijderbare schotjes)? Of die van de linker en rechter achterdeur? In laatste ben ik ook geinteresseerd.

Helaas voor jou, maar ik bedoelde de schotjes in de kofferbak dus bij de wielkasten.
Die jij bedoeld zullen wel duurder zijn.
 

Newbee

Actief lid
Da's idd erg :biggthumpdown:. Maar niettemin, de schotjes zijn erg handig. Zou ze zelf niet meer willen missen.
 

Bart_G

Lid
Opbergvakken: €28,27 li en re
Ik heb ze ook. Heerlijk functionele dingen :-)
Voor €26,- heb ik ze gehaald bij een dealer waar ik de auto niet weg heb (maar waar ik wel heen ga voor service, i.v.m. verhuizing). Binnen exact 42 seconden had ik ze gemonteerd :aangenaam:
 

Combiron

Actief lid
Dacht eerst dat ze standaard in de GL zaten, maar las hier dat het niet het geval was. Dus meteen maar even besteld vorige week.
 

Newbee

Actief lid
Ja die schotjes zijn super en kost geen dr*l.
Ik ga van het weekend weer bij de dealer langs. Met deze donkere dagen mis ik een interieurlampje boven de achterbank. Begint me nu te storen. Kijken wat de mogelijkheden zijn.
Wat ik ook mis is de handgreep aan het plafond achter de bestuurdersstoel. Ondanks het kleine kleerhaakje en de extra hanger aan de hoofdsteun mis ik de handgreep als kapstok voor mijn jassen en blouses. Kijken wat ze daar aan kunnen doen.

Vraagje: heeft iemand opbergbakken onder zijn voorstoelen laten monteren? Bevalt dat? Zijn ze ruim genoeg om bijvoorbeeld het onderhoudsboekje in op te bergen?
 
Bovenaan Onderaan