Accessoires Fabia facelift

Bij het demo model in de showroom zaten van die handige platen in de achterbank om vakken te maken. In de greenline zitten ze niet standaard :mad:

Kan je die ergens op internet bestellen, of bij de dealer? Zo ja hoor ik t graag.

Ik neem aan dat je in de kofferbak bedoeld?
Die schotjes heb ik ook besteld en deze kosten iets van €9.50 /st en 4 bevestigingsbeugels waar de schotjes in vallen van ca €1,00 /st.
Totaal kost het inderdaad rond de 23 euro.

Ook de onderdelenlijn geeft nog geen reactie.
Vandaag naar een sloper geweest en als ik een stalen velg bij de dealer koop ( ca 65 euro ) en dan bij hun een band (185-60(65)-15) op laat leggen(25 euro) en een krik (5 euro) ben ik totaal voor 95 euro klaar. Eventueel een lm velg kost ca 95 euro en dan alleen nog een bout om het reservewiel mee vast te zetten en eventueel een bakje voor de krik.

EdK

Forumguru
Neem de stalen velg leg die met dichte kant nar beneden, zodat je de binnenkant van velg blijft zien.
Dan een Bout van juiste lengte en diameter met grote Carrosorie ring zodat je het wiel borgt aan je auto !

Dan kun je de Krik in de binnenkant van wiel leggen samen met de wielmoersleutel.
Vul de overgebleven ruimte op met oude lappen , die komen altijd van pas om de handen schoon te maken bij een wissel.
En de boel kan ook niet gaan rammelen , zodat we weer een topic krijgen "ik heb een rammel uit me kofferbak en weet niet waar het vandaan komt "herkennen jullie dit ?

@EdK: Hehehe, sterk dat over dat nieuwe topic :tongue: Ik had pas een rammel trouwens toen mijn mams en vriendin achterin zaten en ik met mijn pa voorin zat. Bleek dat toen mijn moeder en vriendin uitgestapt waren het probleem weg was. Mijn mams weegt best wel wat opzich, dus daar begon de bank een beetje van te kraken in de bochten zo leek het :) Dan is dat probleem ook vast opgelost :)

Even ontopic: moet over een tijdje ook eens kijken naar winterbanden. Denk dat het gewoon stalen velgen gaan worden en via mijn broertje kan ik dan wel aan winterbanden komen. Vorig jaar voor de andere auto ook gedaan. Had toen stalen velgen gekocht voor 50 euro of iets dergelijks via marktplaats, en daar zaten ook nog goede zomerbanden omheen, en wat geld betaald ovor winterbandjes ( geen nieuwe maar nog meer dan genoeg profiel ) en daar kwam dan het omtrappen nog bij.

Nu heb ik alleen in ons bescheiden kelderboxje een stapel banden staan ( 4 losse banden + 4 winterbanden met stalen velg ) en ik denk niet dat ik blij wordt van nog een stapel :) Dus mag wel een bandenrek gaan kopen ofzo voor tegen de muur haha :)

FredV

Banned
Nu heb ik alleen in ons bescheiden kelderboxje een stapel banden staan ( 4 losse banden + 4 winterbanden met stalen velg ) en ik denk niet dat ik blij wordt van nog een stapel :) Dus mag wel een bandenrek gaan kopen ofzo voor tegen de muur haha :)
Straks met kerst op t strand bij Rue de Magneet, op de brandstapel?

EdK

Forumguru
Orange.X: Wees blij dat je schoonmoeder niet achterin zat !

Maar Ontopic: hou je er rekening mee dat je voor losse en banden met velg een verschillende stapelmethode hebt !
Losse banden zet je op profiel gestapeld naast elkaar.
En behoor je om de zoveel tijd even te draaien zodat een ander stuk van profiel op de beugels rust.

En met velg stapel je met de wangen van de band op elkaar !

FabiaGL

Actief lid
Ook de onderdelenlijn geeft nog geen reactie.
Vandaag naar een sloper geweest en als ik een stalen velg bij de dealer koop ( ca 65 euro ) en dan bij hun een band (185-60(65)-15) op laat leggen(25 euro) en een krik (5 euro) ben ik totaal voor 95 euro klaar. Eventueel een lm velg kost ca 95 euro en dan alleen nog een bout om het reservewiel mee vast te zetten en eventueel een bakje voor de krik.
Als oude onderdelen 95 euro moeten kosten vind ik persoonlijk de €150 die skoda rekent voor een nieuwe krik + stalen velg met band + bak waar alles netjes inpast een hele mooie prijs.

FabiaGL

Actief lid
Waar kost dat maar 150 euro dan?

meestal is het eens tuk duurder (begreep zelfs soms rond de 300,-)
sorry, het was €195 dit is de normale prijs die skoda dealers rekenen voor een complete set. het is dus 100 euro verschil en dan word de afweging tussen nieuw en 2e hands ook anders.

Zow, ik zag van een gebruiker, volgens mij Fred, een 12V verdeelstekker van Conrad voorbij komen. Besteld en ziet er goed uit. Op 1 klein dingetje na perfect!

855671_AB_00_FB.EPS.jpg

zo is het plaatje bij conrad te zien: met blauwe gloed dus.

Deze heb ik mooi even onschadelijk gemaakt :)

IMG_0143.jpg

Et voila!

Nu alleen even wachten op de terugkomst van de Fabia, dan ga ik even kijken of ik blij ben met het kabeltje dat erbij zit. Anders gaan we daar ook nog een oplossing voor vinden.

Ik heb overigens gewoon het doosje open geschroeft, en de kabeltjes, rood en zwart, die naar het LEDje liepen doorgeknipt. Kabeltjes zijn lang zat, dus je kan ze altijd nog weer aan elkaar maken mocht dat nodig zijn. Ik zie alleen neit in waarom... want die LED heb je helemaal niet nodig. Ik heb van Philips een stekker, die heeft dan 1 USB poort en kan je dan kabeltjes voor kopen maar als daar niets inzit, dan knippert hij dus ook met zo'n blauwe gloed. Akelig onder het rijden vind ik, zeker als het wat donkerder is.

FredV

Banned
Zow, ik zag van een gebruiker, volgens mij Fred, een 12V verdeelstekker van Conrad voorbij komen. Besteld en ziet er goed uit. Op 1 klein dingetje na perfect!
zo is het plaatje bij conrad te zien: met blauwe gloed dus.

Deze heb ik mooi even onschadelijk gemaakt :)
Mooi gedaan Orange.
Alhoewel ik wel het lampje voor tenminste 1 aansluiting zou laten branden ipv helemaal niets.
Reden:
Als je er een verbruiker op laat zitten, zie je nog dat er spanning op zit, want de sigarenaansluiting is niet spanningsvrij na afzetten van t contact.

@FredV: Als ik me goed herinner blijven de lampjes van de spanning wel branden? Maargoed, als de spanning er wel op blijft staan en die lampjes branden niet, dan wordt er toch ook geen gebruik gemaakt van de spanning? Als de LED wel brandt, dan verbruikt hij wel... Of zie ik dat verkeerd...

Als je een losse eurostekker in een stopcontact steekt is er toch ook geen verbruik? Sorry als ik het compleet mis heb, heb opzich wel iets verstand, maar weet niet alles hoor ;) Ik leer graag bij :)

FredV

Banned
@FredV: Als ik me goed herinner blijven de lampjes van de spanning wel branden? Maargoed, als de spanning er wel op blijft staan en die lampjes branden niet, dan wordt er toch ook geen gebruik gemaakt van de spanning? Als de LED wel brandt, dan verbruikt hij wel... Of zie ik dat verkeerd...

Als je een losse eurostekker in een stopcontact steekt is er toch ook geen verbruik? Sorry als ik het compleet mis heb, heb opzich wel iets verstand, maar weet niet alles hoor ;) Ik leer graag bij :)
Waarschijnlijk heb ik je dan verkeerd begrepen.
Ik ging ervan uit dat je de draadjes van de leds hebt doorgeknipt waardoor ze niet meer branden en dus nergens meer te zien is of er een verbruiker aanstaat.
En die geven toch een verbruiker aan. Vandaar dat ik zeg, ik wil ZIEN dat er spanning op staat, want branden is verbruik. Dan kan ik de steker uit t contact halen en dus uitschakelen.

Bovenaan Onderaan