Accessoires Fabia facelift

Newbee

Actief lid
@FredV: stom, had ik ook kunnen zien... bedankt.
@Hengelst: heb jij ze zelf geplaatst? Kun je dit kort beschrijven want dan doe ik het zelf ook even. Thx.

Haakje eraf afschroeven (achterdeur) de handgreep op de juiste plaats houden
je hebt al een 1 gaatje zichtbaar omdat daar het kledinghaakje zat,
de handgrepen hebben aan de achterkant 2 plastic pinnetjes die tegen de hemel drukt dan heb je een afdruk in je hemel. Met priem even gaatjes maken, handgreep plaatsen de schroef waar het gat al van in de hemel zat erin dan kan je het laatste gat met de priem afteken.
Nog even eraf halen de handgreep en laatste gat goed doorprikken.
nu handgreep terug plaatsen schroeven erin afdekplaatjes terugklappen en de eerste 2 zitten vast. Voorste is even meer werk. De deurrubber terugtrekken nu kan de hemel wat terug trekken doe dit voorzichtig zodat hij niet knikt.
Metalen plaatje plaatsen 2 bovenste schroeven zijn makkelijk aan te draaien onderste i wat vervelender. Schroevendraaier plat onder de hemel schuiven dan kan je laatste schroef haaks erin draaien. hemel terug drukken rubbers ook weer netjes aandrukken.
Nu de handgreep plaatsen. Even kijken wat de juiste plek is aan de bijrijders kant.
Komt niet op de mm. Nu weer de handgreep er tegen aan drukken zodat je afdrukken krijgt van de plastic pinnen. Verder gewoon Oals je aan de achterkant gedaan hebt.
Klaar. Klinkt ingewikkelder dan het was.
Succes!

NielsW

Lid
Vindt het ontbreken van verlichting achterin echt schandalig.
Wanneer het donker is zie je niets meer achter je stoel of op de achterbank.
Beetje overdreven saneren op zo'n auto. Maar ja.....

Misschien binnenkort toch maar die bak onder mijn stoel laten plaatsen. Merk toch dat ik ruimte tekort heb voorin de auto :(

EdK

Forumguru
Schandalig ? ach het is hoe je het bekijkt !
Tijdens het rijden heb je als bestuurder er niets aan, je moet je blik op de weg gericht hebben.
En ik heb het in de roomster dan toevallig erin zitten maar zie het echt niet als een groots pluspunt.
Wordt door passagiers achter ramper gebruikt omdat ze toch vaak de ogen sávonds dicht hebben (oud en jong )
En als we geparkeerd staan is de verlichting voor meer dan genoeg om ook de spullen op de achterbank te vinden !

Dus het is weer geheel persoonlijk

Wik

Lid
Weet iemand of de spatlappen voor de Combi Greenline
makkelijk zelf te monteren zijn?
Of moet de werkplaats dat doen?

Ik wil namelijk (denk ik) spatlappen op mijn Combi zetten.

En ik zag ergens dat er een ander soort binnen verlichting mogelijk is in de Fabia,
Standaart zit er 1 lampje bij de spiegel, maar ik zag ook ergens dat er 2 lampjes zijn? 1 voor lnks en 1 voor rechts die je dan apart kunt aanzetten?

dank
Wik

Captain Hook

Forumguru
Als je binnenverlichting er zo uit ziet:
led-dome7.jpg

en je meer licht binnenin wil en klik-klak-klaar wilt zijn, dan is dit wellicht een oplossing:
http://www.superskoda.com/skoda/fabia/skoda-fabia-i-interior-led-dome-light
past voor vele modellen Skoda's.

Captain Hook

Forumguru
Weet iemand of de spatlappen voor de Combi Greenline makkelijk zelf te monteren zijn?
Als je weet hoe je een schroevendraaier moet hanteren; geen enkel probleem.

Uiteraard! Anders verdient die arme garage niet genoeg... :grin:

ps: sommige, heel sommige garages, hanteren nog het begrip 'service' en schroeven ze er voor nop op. Maar als je niet uitkijkt, kost het monteren meer dan de aanschaf van de spatlappen.

piair1982

Forumguru
Spatlappen zijn zelf te plaatsen, ik heb ze ook geplaatst
Weet iemand of de spatlappen voor de Combi Greenline
makkelijk zelf te monteren zijn?

Ik wil namelijk (denk ik) spatlappen op mijn Combi zetten

dank
Wik

NielsW

Lid
I s dat zoveel goedkoper dan?

Je moet de spatlappen toch bij de dealer bestellen of heb ik iets gemist?

Schandalig ? ach het is hoe je het bekijkt !
Tijdens het rijden heb je als bestuurder er niets aan, je moet je blik op de weg gericht hebben.

Dus het is weer geheel persoonlijk

Ik mis het persoonlijk wel erg. Ben sinds 4 maandjes pappa en vind het erg vervelend om haar in het donker in de maxi-cosi te krijgen.
Op een standaard zo rijk uitgedoste auto vind ik dit wel een beetje een sof. :biggthumpdown:

namleop

Actief lid
Ik mis het persoonlijk wel erg. Ben sinds 4 maandjes pappa en vind het erg vervelend om haar in het donker in de maxi-cosi te krijgen.

Volledig mee eens. Ik heb naast een kleine van 3 mnd ook nog eentje van 2 jaar en probeer de onderweg verloren speelgoedjes maar eens op te zoeken in het donker!

Als iemand een idee heeft voor een lampje achterin houd ik me aanbevolen. Het ging hier over de canbus, maar zou er niet gewoon een aftakking te maken zijn van het lampje voor? Of denk ik dan te simpel?

Bart_G

Lid
dat zou kunnen, maar dan gaat er wel meer stroom lopen, waardoor misschien de Canbus van slag kan raken?
Het is mij inderdaad ook opgevallen dat de binnenverlichting wat aan de magere kant is. De achterbank blijft redelijk donker en ook in de kofferbak is het zeker geen zee van licht.

Bart_G

Lid
en dan met hete lijm aan je dakbekleding plakken ;)
Met alle respect, maar dat is ook maar een halve oplossing. Jammer dat dat soort kleine handigheidjes niet overdacht zijn door Skoda.

vandaag een setje rvs dorpellijsten in de greenline gemonteerd.
10 minuten werk, even de dorpels ontvetten uitmeten en vastplakken.
bij de dealer euro 145 ik heb ze via ebay voor ongeveer euro 25 incl verzenden en binnen 2 weken in huis.

wil je ze ook stuur me dan even een berichtje dan stuur ik de link van de verkoper waar ik ze gekocht heb.

Foto-7LGJ3VPB-D.jpg

Foto-MEZXSGZ8-D.jpg

Foto-C6P8WMMM-D.jpg

Bovenaan Onderaan