Achteruitrijcamera achteraf laten inbouwen

Maroi1977

Nieuw lid
Een scherpe prijs is ook een non-argument....
‘Scherpe prijs’-argument was teken van zwakte omdat hij geen gegronde argumenten had. Heb ik echt geen boodschap aan, haha!

Junior verkoper was ziek bij aflevering en Senior heeft de aflevering voor hem gedaan.
Constateerde bij aflevering dat ik 1 van 20 plastic dopjes miste bij de velgen.
Zei dat tegen Senior, zijn reactie : “Oh, die kun je voor een prikkie kopen op internet!”
Ik was echt verbaasd!
Gelukkig sprak ik Junior paar dagen later en krijg uiteraard kosteloos een dopje.

Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Ja hij is helemaal in zijn nopje(s)....met zijn dopje.
Tsjonge jonge wat een toko met zo'n opmerking....
Maar goed ik zou meteen voor de toekomst genoeg weten over die TOKO (no-go)

Antera

Donateur
de camera’s worden idd nogal eens gemonteerd met een sproeikopje maar lang niet altijd aangesloten. Dit kan de volgende redenen hebben:

- Geen sproeier in de achterklep aanwezig en dus niet te koppelen.
- Niet alle auto’s hebben een (werkende) sproeier.

ik monteer vaak camera’s en deze word vaak niet meegeleverd als dit niet direct toepasbaar is is mijn ervaring. En monteer originele camera’s

Laatst bewerkt:

Maroi1977

Nieuw lid
@Antera bedankt voor je reactie en duidelijkheid.
Ik heb nog geen reactie van Century en ga komende week weer heen voor een reactie en evt. mogelijkheden.

ruud076

Actief lid
ik ga vanavond mijn camera in laten bouwen bij antera , hier zit wel een sproeikopje op maar helaas heb ik geen achterruit wisser dus dat zal niet aangesloten kunnen worden, ach shit happens.
ik zal ook maar gelijk de lane assist laten activeren , hij is er dan toch aan bezig :)
word dan gelijk ook de verkeersbord herkenning aangezet ? (heb er de ballen verstand van)
en moet ik nog iets doen aan de telefoon instelling zodat ik mijn telefoon kan koppelen en maximaal kan gebruiken of zit ik dan vast aan betalende skoda app?
en evt de navi vrijzetten zodat er grotere kaarten in kunnen, hoewel ik het nu op een kleine kaart kon zetten en alleen de extra languages heb weggelaten , dan past het wel op een origineel klein kaartje
ik weet niet of antera meeleest voor het geval ik het weer vergeet vanavond :)

EdK

Forumguru
Als je @ voor antera had gezet dan is de kans groter dat hij dit nog leest dus @Antera
Maar een whatssapp sturen naar hem en je hebt met een uur in algemeen wel antwoord van hem is het snelst.....

ruud076

Actief lid
bij mij is de camera intussen ingebouwd en werkt goed , ook gelijk lane assist even laten coderen..
voor mij was het een thuiswedstrijd , bijna om de hoek hier :)

Maroi1977

Nieuw lid
Het heeft een poosje geduurd (drukte & ziekte) maar ik heb eindelijk definitief antwoord van de sales manager van Century Emmen :

Goedemiddag Mario,

Inmiddels zijn we een weekje verder maar heb ik wel het volgende uit kunnen zoeken;

De camera betreft een after-market model van een ander merk dan Skoda. Volgens onze verkoopadviseur Colin is dit vermeld bij de aanschaf.
Desondanks heb ik nog even uitgezocht wat voor types er leverbaar zijn, maar origineel is achteraf niet leverbaar of überhaupt bestelbaar voor het huidige model Octavia.

Ter vergelijk heb ik nog de originele camera's uitgezocht welke voor andere modellen leverbaar zijn via Skoda zelf. Achteraf worden deze niet voorzien van sproeisystemen. Wellicht dat dit after-market mogelijk is, maar zal het voertuig wel voorzien moeten zijn van voorbereiding. Via onze kanalen zijn hier geen opties voor, dus ook niet om dit alsnog in te bouwen.

Zoals telefonisch aangegeven spijt het mij dat het in communicatie richting u niet volledig helder is verlopen, waarvoor excuses namens Century.

Verder wil ik u alvast een heel fijn paasweekend wensen!

Met vriendelijke groet

Wat betreft informeren van de verkoper tijdens verkoop, dat is echte lariekoek maar de rest het verhaal, twijfels.

@Antera, mag ik jouw mening horen over dit mailtje?

Ik neig nu ook gewoon de situatie te laten rusten en de camera te accepteren zoals ik hem nu heb. Hij werkt goed en Century heeft ‘technisch’ geleverd waarom ik vroeg.
Ik weet immers niet of mijn O4 voorbereid is voor camera met sproeier en het wordt een gehannes om eruit te komen met Century.

Ik heb alleen wat twijfels over resolutie van de camera maar ik ga ff naar Automat om daar te informeren. Beeld is wat korrelig maar kan zijn omdat het beeld uitgetrokken wordt over gehele media-scherm.

EdK

Forumguru
Laten rusten ?
Laat meneer vriendelijke groet eens op deze site kijken !

Zal hij zien dat er gewoon OEM verkrijgbaar is als hij wat moeite doet !
Zou zeker geen ander merk/systeem accepteren die alleen maar meer kans op storingen kan geven !
Maar stel eens voor aan meneer vriendelijke groet om het te laten leveren en monteren door @Antera (oem) en dat hij de rekening betaald !!
Weet je 100% zeker dat het netjes is gemonteerd en dat het 100% goed is ingeleerd en dus werkt......

Maar laten rusten zou ik zeker niet doen, helemaal niet na zo'n bull S mail.... :pieker:

Ohja alvast fijne paasdagen heren en dames van het forum......:koffie:
:cheers:

Eltjo

Forumguru
Via hun kanalen @EdK is het e.a. niet verkrijgbaar... en ze zijn kennelijk ook niet bereid geweest om uit hun kanaal te komen.
Dat ze denken steek die maar in je kanaal is weer wat anders.
En ...
Hij werkt goed en Century heeft ‘technisch’ geleverd waarom ik vroeg.

Tja, tijdens de proefrit van mijn eerste auto merkte ik dat de uitlaat lek was en vroeg of er een nieuwe uitlaat onder kwam.
Uiteindelijk hadden ze even dichtgelast voor de APK waarna die minder dan een week later weer lek was.
Tja, ze hadden bij mij lekker de suggestie van een nieuwe uitlaat gewekt... bij een Bovag bedrijf. Maar ja, geen garantie..

Eltjo

Forumguru
Die goot is dan kennelijk een kanaal van hun.
Dat het beeld slecht is zou ik idd niet accepteren. Mijn Chinese €23 sh.. camera geeft een prima beeld!

Laatst bewerkt:

Maroi1977

Nieuw lid
Ik ben vandaag ff bij Automat geweest om te vragen naar merk & type ban geïnstalleerde camera. Zij schijnen altijd zaken te doen met een bedrijf uit Enschede ofzo…
Automat moest ff factuur opzoeken en komt er dinsdag op terug.

Maroi1977

Nieuw lid
Vandaag bericht gehad met Automat Klazienaveen. Onderstaand onderdeel heb ik..

Bedrijf zit in Eindhoven en Automat Emmen + Klazienaveen zijn dealers in mijn regio.
Ken het merk niet en weet kwaliteit/duurzaamheid ook niet. Maar het voelt/ziet er minder goed uit als origineel VW.

Heb weer ff gereageerd naar de Sales Manager van Century Emmen…laatste 2 alinea’s uit mijn mail :

Zoals ik eerder aangaf in deze mail en in ons telefoongesprek, ik kocht bij een officiële dealer, bij een officiële verkoper een Skoda en zocht uit een officiële Skoda catalogus een achteruitcamera.
Dan mag ik er toch vanuit gaan dat zonder wederhoor dat ik een origineel onderdeel koop? En dan hebben wij het even niet over of er wel of geen sproeier op de achteruitrijcamera zit.
Als tijdens de verkoop door Colin was aangegeven dat de camera geleverd en gemonteerd werd door Automat Dregema of Blauwgeers, dan had ik nog een keuze kunnen maken om het wel of niet te doen.
Nu heb ik de keuze niet gehad en nu heb ik het gevoel dat ik opgezadeld ben met een minder kwaliteit camera.

Via skoda-forum heb ik vernomen dat er originele Volkswagen camera incl. sproeier gewoon te verkrijgen zijn (Bijvoorbeeld : https://www.cars-equipment.com/en/shop/cameras-parts/oem-5e3827566a-rvc-rear-view-parking/).
Graag wil ik een originele Volskwagen AG camera geplaatst hebben, met voorkeur een camera met sproeier, zoals gekocht bij aanschaf van mijn Skoda Octavia.
In afwachting van jouw reactie.

Met vriendelijke groet,

Mario

Ben benieuwd naar reactie! Ik houd jullie op de hoogte!

Eltjo

Forumguru
Goed gedaan!
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je de hoofdprijs betaald bij een dealer als je een origineel onderdeel koopt (vaak gewoon idem als in de handel maar in VAG doos) en als ze het zelf voordeliger uitkomt je een onderdeel slijten dat niet uit die VAG doos komt of minder is dan de VAG equivalent.

Bovenaan Onderaan