Ik heb mijn Skoda Octavia Combi uiteindelijk na bijna twee jaar wachten kunnen ophalen in Feb 2023.
Helaas zonder camera. Stond overigens wel op de afleverbon.
Dealer had mij en de lease niet geïnformeerd dat deze er niet op zit. Dit was de enigste optie die ik gekozen had op het Plus model.
Achteraf inbouwen kon Niet volgens de dealer. Na veel zeuren uiteindelijk toch mogelijk. Dealer deed niet zelf maar liet inbouwbedrijf uit Ede dit uitvoeren. Kosten dealer gezien zij niet gemeld hadden dat de optie er niet af-fabriek op zat.
Uiteindelijk resultaat: een losse camera NAAST de handgreep en niet geïntegreerd in multimedia systeem. Dit kan niet gezien dit problemen gaat geven met de updates op het systeem. Dit jaar komen de eerste updates on the air. Nu kan met updaten een dongel geplaatst worden zodat de camera “veiliggesteld” wordt met updaten en deze nog werkt na de update.
Straks zou iedereen met een camera die een update van het systeem krijgt bij de dealer staan om camera weer in te leren.
Aldus de dealer!
Nu dus een chinees ogende camera met slecht beeld. Fisheye beeld met gedeeltelijk kentekenplaat in beeld.
De dealer blijft volhouden dat dit de enigste optie is. Ik twijfel. Een camera blijft toch een edge component.
Dan hadden ze toch de originele camera kunnen plaatsen en deze dan uit het multimedia systeem kunnen houden? Of denk ik nu te simpel?
Mijn werkgever en ik gaan in ieder geval niet akkoord met deze oplossing (was ws de goedkoopste oplossing voor de dealer, gezien de dealer dit moet bekostigen omdat zijn in gebreke zijn geweest met melden.
Onderstaand twee foto’s van de inbouw.
Camera is qua beeld gewoon niet geschikt voor deze auto. En hebben ook nog moeten boren in de achterklep voor montage. En geen sproeier ook helaas.
Tevens foto’s van een maat van mij. Deze heeft twee weken later zijn skoda gekregen. Zelfde verhaal, andere dealer.
Bij deze dealer ook achteraf ingebouwd. Maar dan wel met originele camera én gewoon ingeleerd op multimedia systeem.
Helaas kan ik zelf niet beslissen om naar deze dealer te gaan, gezien ik afhankelijk ben van de lease maatschappij..
Er zit dus zekerverachil in de dealers en hun oplossingen, kennis en informatiebronnen kennelijk…
Benieuwd wat jullie visie is hierop.
Ik zal een update geven zodra ik bericht terug heb van de dealer.
Hun slogan is dat ze er achter staan, dus ben benieuwd