Achteruitrijcamera achteraf laten inbouwen

EdK

Forumguru
Je kunt ook nog een prijs excl BTW incl montage vragen aan @Antera.
Dit is dan inclusief inleren.
Kun je een vergelijk met zijn prijs maken en hem dan zelfs aanbieden Antera het te laten doen voor hun.
Hun misschien goedkoper uit en jij orgineel, maw win win situatie voor beide

Maroi1977

Nieuw lid
Goed gedaan!
Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je de hoofdprijs betaald bij een dealer als je een origineel onderdeel koopt (vaak gewoon idem als in de handel maar in VAG doos) en als ze het zelf voordeliger uitkomt je een onderdeel slijten dat niet uit die VAG doos komt of minder is dan de VAG equivalent.
Idd! Als je als bedrijf niet de vakkennis en/of onderdelen hebt, geef dan aan wat de opties zijn. Dan kan ik altijd akkoord gaan of niet. Tijdens onderhandeling is gesproken over 2 externe partijen die het eventueel konden ivm drukte van hun planning maar bedrijfsnamen zijn nooit gevallen.
Als ik toen Dregema & Blauwgeers had gehoord, had ik direct geweigerd.
Zijn prima bedrijven en mijn camera is netjes geïnstalleerd alleen geen VAG onderdeel… daarom wou ik het bij de dealer gedaan hebben!!

Maar bedankt voor jullie reacties!!!!
Had de camera bijna zo geaccepteerd. ;)

@Antera ken jij het merk/type van Navinc uit Eindhoven?

@EdK
Dat is een goede!
Ik zal eerst een reactie van de sales afwachten en wanneer nodig, deze optie aanbieden!

Dank je!!

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Antera

Donateur
@Maroi1977 ik ken dat bedrijf niet.

Ik kan het wel doen voor je. Van het weekend ook 1 ingebouwd en klaar terwijl je wacht. 2 uurtje voor de inbouw. Diverse dealers komen tegenwoordig langs om het te laten doen Aangezien ze het zelf niet meer kunnen of anders.

Kosten kan ik je sturen als je even op onderstaande nummer whatsappje stuurt.

Heb er zelfs nog 1 klaar liggen voor diegene die het wenst ook en voor een fabia /Octavia voor de liefhebber

tevens kan ik je vertellen dat er op de sedan een optie is om hem aan te sluiten op de sproeier in de klep is me opgevallen. Moet er wel een leiding mee besteld worden. Bij de Combi weet ik het niet aangezien ik deze nog niet open heb gehad/ nog niet gehad heb voor camera inbouw.

Maroi1977

Nieuw lid
Update achteruitrijcamera!

Ben vandaag door de Sales Manager van Century gebeld.
Of ik mijn auto vanaf 08 mei voor een poosje kan missen. Century gaat dan kijken naar alle mogelijkheden (voorbereiding of aanpassing incl. software) om mijn Octavia te voorzien met een officiële VW camera met sproeier. Tussentijds krijg ik kostenloos gelijkwaardig vervangend vervoer.

Manager zei verder dat hij geen zin heeft in welles-nietes tussen verkoop + klant maar hij wil dat de klant tevreden is en dat het probleem opgelost wordt.
Aangegeven dat ik heel blij was met deze oplossing, niks meer dan respect.
Ik had dit namelijk niet (zo snel) verwacht, vooral gezien de geschiedenis van deze vestiging in Emmen. Was echt aangenaam verrast!

Nu nog ff afwachten wat het eindresultaat is maar ben positief gestemd.
En dankzij foto’s van @Antera weet ik hoe het moet zijn… ;)
Ik houd jullie op de hoogte!

Ik heb mijn Skoda Octavia Combi uiteindelijk na bijna twee jaar wachten kunnen ophalen in Feb 2023.
Helaas zonder camera. Stond overigens wel op de afleverbon.
Dealer had mij en de lease niet geïnformeerd dat deze er niet op zit. Dit was de enigste optie die ik gekozen had op het Plus model.

Achteraf inbouwen kon Niet volgens de dealer. Na veel zeuren uiteindelijk toch mogelijk. Dealer deed niet zelf maar liet inbouwbedrijf uit Ede dit uitvoeren. Kosten dealer gezien zij niet gemeld hadden dat de optie er niet af-fabriek op zat.

Uiteindelijk resultaat: een losse camera NAAST de handgreep en niet geïntegreerd in multimedia systeem. Dit kan niet gezien dit problemen gaat geven met de updates op het systeem. Dit jaar komen de eerste updates on the air. Nu kan met updaten een dongel geplaatst worden zodat de camera “veiliggesteld” wordt met updaten en deze nog werkt na de update.
Straks zou iedereen met een camera die een update van het systeem krijgt bij de dealer staan om camera weer in te leren.
Aldus de dealer!
Nu dus een chinees ogende camera met slecht beeld. Fisheye beeld met gedeeltelijk kentekenplaat in beeld.
De dealer blijft volhouden dat dit de enigste optie is. Ik twijfel. Een camera blijft toch een edge component.

Dan hadden ze toch de originele camera kunnen plaatsen en deze dan uit het multimedia systeem kunnen houden? Of denk ik nu te simpel?

Mijn werkgever en ik gaan in ieder geval niet akkoord met deze oplossing (was ws de goedkoopste oplossing voor de dealer, gezien de dealer dit moet bekostigen omdat zijn in gebreke zijn geweest met melden.

Onderstaand twee foto’s van de inbouw.
Camera is qua beeld gewoon niet geschikt voor deze auto. En hebben ook nog moeten boren in de achterklep voor montage. En geen sproeier ook helaas.

Tevens foto’s van een maat van mij. Deze heeft twee weken later zijn skoda gekregen. Zelfde verhaal, andere dealer.
Bij deze dealer ook achteraf ingebouwd. Maar dan wel met originele camera én gewoon ingeleerd op multimedia systeem.

Helaas kan ik zelf niet beslissen om naar deze dealer te gaan, gezien ik afhankelijk ben van de lease maatschappij..
Er zit dus zekerverachil in de dealers en hun oplossingen, kennis en informatiebronnen kennelijk…

Benieuwd wat jullie visie is hierop.
Ik zal een update geven zodra ik bericht terug heb van de dealer.
Hun slogan is dat ze er achter staan, dus ben benieuwd ;)

Bijlagen

• 621dceb9-bbf9-40c2-9124-f4fd96e4328d.jpeg
    621dceb9-bbf9-40c2-9124-f4fd96e4328d.jpeg
    103,6 KB · Weergaven: 78
  • IMG_1784.jpeg
    IMG_1784.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 78
  • IMG_1837.jpeg
    IMG_1837.jpeg
    159,8 KB · Weergaven: 79

Maroi1977

Nieuw lid
Hi Ydemelker, jammer om te horen.
En ook gewoon een extra gat in jouw kofferklep gemaakt voor de camera. :(

Mijn advies is niet accepteren en aanvechten!

Door adviezen hier op de forum en dialoog met dealer aan te gaan, heb ik nu ook eindelijk ook VAG camera incl sproeier op mijn O4. (Mijn Škoda-dealer had camera laten plaatsen bij Automat en ik kreeg ook imitatie camera > zie mijn eerdere berichten)

@Maroi1977
We blijven dan ook zeker doorgaan.
Vraag me enkel af in hoeverre de info klopt mbt de updates icm de camera?
Meer leden die bekend zijn met deze info vanuit de dealers?

Mag toch aannemen dat Skoda met een oplossing komt. De first editions van de Octavia en andere modellen van Skoda hebben toch ook een camera. Schijnt echt enkel met de Octavia te maken te hebben.

Ik zal de beste man van de dealer eens verwijzen naar de car-equipment site.
Blijkbaar is dit lastig te vinden voor de dealers ;)

Rallye

Forumguru
Met betrekking tot de updates heb ik inderdaad gelezen dat het wel eens voorkomt dat een grote update de auto “terugzet” naar de stand met enkel de bij de fabriek bekende opties. Maar dat was eigenlijk alleen bij de grote update voor de Enyaq, toch @Japanese Power ?

Japanese Power

Donateur
Klopt inderdaad. De MEB3 update is er zo eentje. Zie het als een volledig nieuwe versie van het besturingssysteem waarbij alles weer naar de basis gaat en de losse drivers weer moeten geïnstalleerd. De huidige updates zijn allemaal OTA en hebben geen impact op de achteraf geplaatste producten.

Dank @Rallye en @Japanese Power voor deze uitleg. Hier kan ik wat mee richting de dealer. De on the air updates zullen geen grote updates zijn dus zouden geen problemen moeten geven. Notitie maken in onderhoudssysteem bij de dealer en zou ook goed moeten gaan bij de grote updates..

Maroi1977

Nieuw lid
Even update van mijn kant!

Afgelopen week heb ik van de dealer een nieuwe camera gekregen, met sproeier!
Ziet er ‘VAG’ en degelijker uit dan de vorige.
Sproeier werkt samen met achterruit-sproeier.
IMG_7839.jpeg

Ben alleen nog niet tevreden over software.
Ik heb nog steeds fullscreen en geen PDC zichtbaar (wel akoestisch) bij achteruitrijden.

IMG_7837.jpeg

Na informeren bij Antera, de dealer weer benaderd en na lullen als brugman willen ze nog kijken naar de codering op 21 juni.
(Eerst zei de werkplaats dat het niet anders kon en na goed beargumenteren lag het toch ineens aan de codering, haha!)
Laat ze meteen ff kijken naar de camera/rijlijnen zelf want volgens mij is hij ietsie scheef… niet goed voor mijn OCD! :-P
Maar dat laatste ga ik niet op de spits drijven… als codering/scherm straks maar goed is, ben ik tevreden.

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
@Antera
Ben jij toevallig bekend met het door de dealer aangedragen probleem van de updates icm de achteraf ingebouwde camera’s op multimedia systeem?

Wat ze hier geleverd hebben is schandalig. Er kan zeker wel een camera gemonteerd worden. Omtrent de update kan dit voorkomen. Maar de updates komen ( als je nu minimaal 18xx hebt). Over air en zullen geen wijzigingen doen in de coderingen. Daarnaast is er niks zo mooi als een originele camera. Volgende week bouw ik er weer 1 in.

PS alles wat je naderhand retrofit zal met een update bij de dealer kunnen verdwijnen.

@Maroi1977 ze moeten anders eens alle fabrieks waardes enz terug zetten en dan handmatig coderen.

Laatst bewerkt:
Onnodig citaat, 't staat er direct boven.
Dank voor je reactie.
Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met deze inbouw die ze nu gedaan hebben.
Niet dealer waardig. Ben in afwachting van reactie vanuit de dealer en de lease.
Hoop dat ik spoedig de nette en professionele oplossing kan posten…

Bovenaan Onderaan