Achteruitrijlampje, te weinig licht : nut t.o.v. functies

EdK

Forumguru
pfff 34 eurie..................gaat eens verder zoeken dan
lichtopbrengst is voldoende net als de prijs die meer dan voldoende is

daar heb ik me h4 lampen in cree uitvoering bijna voor.
 

EdK

Forumguru
Ja 30 watt en energiezuinig en in een achterlicht zie je ze ook zo mooi zitten door het rode glas heen...
Zie me gewone lampies niet eens zitten.
Maar denk doordat ze ook als mistlamp en dlr gebruikt kunnen worden ze veel te vel zijn en elke achterligger denkt dat je dan met mistampen aan rijd
 

Wesly

Senior Member
@EdK ?????? We hebben het hier toch over achteruit verlichting? Je weet wel, die gaan branden als je achteruit rijdt, met dat stukje helder glas in je achterlichtunit waar je het lampje gewoon kan zien zitten en waar het verdomde handig kan zijn dat je in een donker straatje gewoon goed zicht achteruit hebt met achteruit rijden door die 30 watt lampen. En nogmaals....... vergeet het verhaal energiezuinig toch eens bij een auto icm met zijn verlichting. Het maakt voor het verbruik van een auto echt NIETS uit of er gloeilampen of LED lampen in zitten, dit is echt verwaarloosbaar! Ik denk dat als je 1x bij een stoplicht een keertje langer doorhaalt in de versnelling daar de rest van de rit het verschil tussen gloeilamp en led uitgehaald kan worden.
 

Wesly

Senior Member
Eeeeh dit topic heet toch "achteruitRIJlampje te weinig licht : nut t.o.v. functies" ????
 

andrehj

Forumguru
In mijn Superb zitten gewoon 2 achteruitrijlampen hoor!
Helaas hebben die hetzelfde probleem als de enkele in een Fabia: veel te weinig licht om fatsoenlijk op achteruit te kunnen rijden. Gelukkig woon ik binnen de BBK, want ik heb geen zin om mijn bumper te verbouwen om er een fatsoenlijke achteruitrijlamp in te bouwen.
 

CDK

Forumguru
Helaas hebben die hetzelfde probleem als de enkele in een Fabia: veel te weinig licht om fatsoenlijk op achteruit te kunnen rijden. Gelukkig woon ik binnen de BBK, want ik heb geen zin om mijn bumper te verbouwen om er een fatsoenlijke achteruitrijlamp in te bouwen.
Daarom heb ik daar felle leds in laten zetten (Pilot) waren wel aan de prijs, maar ben er dik tevreden mee
 
Bovenaan Onderaan