Achteruitrijlampje, te weinig licht : nut t.o.v. functies

andrehj

Forumguru
Wat ik totaal niet begrijp dat er word beweerd dat die achteruitrijlichten alleen maar een signaalfunctie hebben.
Gezien de veel te kleine lampjes is dit toch echt het geval. Let wel, ik vind het ook belachelijk, en heb, toen ik met mijn vorige auto nog dagelijks achteruit op een donkere parkeerplaats moest parkeren ook al een aantal malen overwogen om de achteruitrijverlichting aan te passen.
 

Vlaar032

Senior Member
Gisteravond staan kijken ik dacht idd dat ik 2 achteruit rij lichten heb, maar 't is 1 kleintje rechts... Zijn die twee grotere (ook wit glas) zeker de richtingaanwijzers?
Hmmm dan moet ik weer oranje lampjes in de auto leggen.
 

VWim

Forumguru
Dat begrijp ik, als de spoeling van geïnteresseerden dunner wordt zal dat echter zijn weerslag hebben op de te realiseren verkoopprijs.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik ga me nu natuurlijk niet druk maken over wat er 8 jaar later misschien wel zou kunnen gebeuren.
Inmiddels heb ik er dan wel al die tijd het gemak van gehad - en dat is ook wat waard.

't Is net als met verbouwen aan of een nieuwe keuken in je huis: dat haal je er bij verkoop vaak ook helemaal niet uit - maar zolang je er woont verhoogt het je woongenot.

Kortom: het gez... over de mogelijke minderopbrengst is wat mij betreft in het geheel niet terzake.
 

hpolie

Senior Member
@Canon-Eye Je heb volkomen gelijk, en de oplossing voor het parkeren heb je zelf wel radicaal goed opgelost maar zelf denk ik toch even verder er over na of het toch ook niet goed anders kan.
Misschien weet er iemand op het Forum hier nog een andere oplossing?.
Heb nu net nog even goed naar alle lampen gekeken en toen viel mij op dat de mistlamp en de achteruitrijlamp uiteindelijk daar het zelfde witte glas voor zit, waar ik nu aan zit te denken is of het ook mogelijk is om een lampje naast de mistlamp binnen in te maken en die dan op de rechter achteruitrijlamp aan te sluiten, en dan bij alle 2 er tegelijk 1 zwaardere lamp in zetten als dat nu in de achteruitrijlamp zit daar dat wel lijkt of het een roestige gloeiende spijker is momenteel. :cry:
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik had natuurlijk ook de optie "rokerspakket" erbij kunnen bestellen en dan de aansteker gebruiken als bijverlichting...
Maar bij nader inzien toch maar gekozen voor deze extra lampjes.:)
 

passatboy

Forumguru
zo in afwachting dat ik de lamp houders binne heb heb ik me maar eens geamuseerd met een ander projectje
de blikjes dienen als voeten , en de pvc plaat is afgeboord met alu u profieltjes ( en voorzien van groen verlichting 12 volt
 

Wesly

Senior Member
Ik heb net deze besteld..... Keep you informed ;)

http://www.immers.info/Webwinkel-Product-28786641/2x-BA15s-20w-CANBUS-600lumen-Wit-(12v).html

4ysu8a4u.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Is vermoedelijk één of andere aanval van bezuinigingsdrift geweest bij een ontwerper die bedacht dat je diezelfde ruimte in het andere achterlichthuis zou kunnen gebruiken voor het mistachterlicht. Jammer!

Er was trouwens ooit, toen de mistachterlichten voor het eerst in zwang kwamen (en meestal achteraf werden toegevoegd), een regel dat (van achteren gezien) een mistachterlicht tenminste 10cm vanaf het achterlicht/remlicht moest zitten zodat voor achteropkomers in de mist het verschil goed duidelijk zou zijn. Te oordelen naar de geïntegreerde ontwerpen van de laatste jaren is die regel zacht en kalm overleden...
 
Bovenaan Onderaan