Erg gaaf hoor!! Alleen wel jammer dat we te vaak op de link hebben geklikt. Hij kost nu ineens 160€ ofzo ... lang leve metadata![]()
Ben er nu wel achter dat de originele bluetooth module van de auto (blijkbaar ook losse module en zit niet ingebouwd in de Amundsen?) nog steeds wil verbinden met mijn smartphone. Mega irritant, elke keer koppelingsverzoeken op mijn telefoon, en "No paired phone found" op de maxidot. Als de radio eruit gaat voor de extra stekkers en adapters de oude radio maar even aansluiten om de bluetooth telefoon koppelingen eruit te knallen. Dit gaat niet via de maxidot zelf helaas.
Ik heb ook een achteraf ingebouwde bluetooth module, bij mij zit die achter het climatronic paneeltje, een andere populaire plek is onder de bestuurder of passagiersstoel. Bij mij kan ik overigens wel via de maxidot de gepairde telefoons verwijderen in het telefoon menu. Je kunt ook die module verwijderen en evt verkopen
Ja dat was bij mij ook een reden. Van de zomer willen we naar Kroatië op vakantie en dan is een up-to-date navi toch wel fijn, en ik prefereer navi in de auto zelf nog steeds boven een telefoon die in je gezichtsveld zit te etteren. Vind het nog extra leuk dat heel deze ombouw goedkoper is dan kaart-updates (via de officiële kanalen).
Ik werd ook helemaal gek van die Belg die in de Amundsen+ zat. Ik heb niets tegen Belgen hoor, maar die stem was uitermate irritant, en stond ook altijd uit waardoor ik wel eens een afslag miste..
Heb nu Spotify en Flitsmeister geïnstalleerd op de radio zelf. Muziek afspelen gaat soepel, en actuele flitsinfo is ook fijn. Ik moet nog even kijken hoe actueel de Sygic navi is. Ik heb via het programma 'automate' een z.g.n. flow aangemaakt die automatisch mijn telefoon hotspot aanzet als ik verbonden ben met de navi, waardoor deze altijd verbonden is met het internet voor Spotify, Flitsmeister e.d.
Ik ben - tot nu toe - zeer content!![]()
Hi Marco,Heb je het programma 'automate' op je telefoon of je radio gezet?
Ik heb deze https://s.click.aliexpress.com/e/dKkwLDr in mijn golf 6 cabrio geplaatst.
Hij is wel wat duurder maar bevalt prima hij heeft een zeer krachtige audio en klinkt prima.
Ik navigeer nu met de tomtom app dat werkt prima.
Alleen inderdaad is het jammer dat je de telefoon zelf moet koppelen als hotspot voor internet.
Maar ik denk dat dit alleen kan met software op je telefoon.
Ik heb een ipone en daar is zo app niet voor.
Marco
Ik denk dat het zoiets als dit moet wordenGoeie tip Rob, heb hem maar meteen besteld...moest mijn navi nog updaten en de camera optie stond ook nog ergens op een wensenlijstje. Beide zijn per stuk een stuk duurder dan deze radio dus eigenlijk verdien ik er geld mee
![]()
@greenlinediesel welke camera heb je er bij besteld?
Oh die launcher ziet er heel dik uit! Zo ook maar even proberen, thanks!@greenlinediesel alles werkt perfect met het stuur.
Ik heb wel deze app op de radio geïnstalleerd https://play.google.com/store/apps/details?id=altergames.carlauncher
Hij kost dan wel €1,99 maar is zelf in te stellen naar wens en werkt erg goed.
En voor de mensen met vragen bij geen enkele niet originele radio werkt met display tussen je tellers.
Je zal ook je originele carkit moeten uitschakelen omdat deze alleen werkt met een originele radio.
De radio werkt perfect met je stuur bediening.
Marco
Heb je het programma 'automate' op je telefoon of je radio gezet?
Ik heb deze https://s.click.aliexpress.com/e/dKkwLDr in mijn golf 6 cabrio geplaatst.
Hij is wel wat duurder maar bevalt prima hij heeft een zeer krachtige audio en klinkt prima.
Ik navigeer nu met de tomtom app dat werkt prima.
Alleen inderdaad is het jammer dat je de telefoon zelf moet koppelen als hotspot voor internet.
Maar ik denk dat dit alleen kan met software op je telefoon.
Ik heb een ipone en daar is zo app niet voor.
Marco
https://s.click.aliexpress.com/e/t0XtdGc
Deze is niet voor een Fabia, maar ik denk dat dit de netste optie is om een camera weg te werken! Ik wacht eerst op de radio en dan ga ik verder kijken :-)