Dank voor de reacties, ik ben voor de radio via Autotek gegaan (
https://www.autotek.nl/product/skod...10-look-octavia-fabia-yeti-superb-breedbeeld/). Vooral het feit dat ie net uit was en op android 6 draaide maakte dat ik voor deze ben gegaan. Daarnaast goed contact vooraf en fijne inbouw service van Autotek.
Ondanks jullie tips en adviezen heb ik 'm dus laten inbouwen :-). Ik heb meegekeken en ik denk dat het mij ook wel gelukt zou zijn, maar voor het gemak gegaan en naast het gemak en de goede service is er ook gelijk een antenne versterker tussen gezet zonder extra kosten.
Het blijkt trouwens een Xtrons te zijn, vast uit China, maar wel vanuit UK geïmporteerd, engelse handleiding en 2 jaar garantie.
Het is nog te kort om echt uitgebreide review te plaatsen, maar tot nu toe ben ik er erg blij mee! Begin wat updates en apps geïnstalleerd. Daarnaast Tasker geïnstalleerd op mijn telefoon en zodra ik connect via bluetooth gaat mijn wifi hotspot aan en ben ik online. Navigatie nu via Google Maps, daarnaast Here WeGo ook geïnstalleerd.
Knoppen op stuur werken goed, info over verwarming, open deuren, etc. komt mooi op de display naar voren.
Apps die ik nu gebruik zijn Flitsmeister, Spotify, Google Maps en de standaard radio en EQ app.
Paar dingen die ik nog moet uitzoeken zijn:
- Split screen, 1 kant navigatie, 1 kant (bijvoorbeeld) spotify
- Ik heb geen achteruitrij camera, dus wil alleen de auto met parkeersensor info tonen in z'n achteruit. Nu krijg ik de melding dat er geen camera is gevonden en de parkeersensor info in het klein
- Ik heb een DAB+ antenne meegekregen (gratis), misschien wel interessant, maar even snel inbouwen zat er niet in omdat de airbag het allemaal wat ingewikkelder maakt begreep ik.
- De handigste auto apps :-)
- Ik kreeg er ook een ODB2 scanner bij (ook gratis) maar die krijg ik nog niet aan de praat (kan 'm niet vinden via bluetooth met radio of telefoon)
Al met al leuk speelgoed, micro sd kaartje is onderweg voor nog meer content :-)
Zal nog wel een update plaatsen als er nieuws te melden is of ik nog interessante dingen ontdek.