Highway

Forumguru
Achteruit rijdt camera kan al gebruikt worden voordat de radio is opgestart. Deze wordt ingeschakeld zodra je de achteruitrijdt versnelling selecteert. Radio is, zoals @Oknot aangeeft na ong. 20 seconden opgestart.

Highway

Forumguru
If the Joying customers still want to upgrade android head unit with lollipop version, need to replace coreboard and motherboard, Joying can offer it, but need pay the shipping and deposit, back the old one, we will refund the deposit to you.

Oftewel nieuw moederbord. Ben benieuwd wat het kost. Indien goedkoop, is het wel ene leuke optie als een soort 'back-up' moederbord. Mogelijk dat het nieuwe bord wat verbeteringen heeft t.o.v. de 'oude'.

Oknot

Forumguru
@Highway, gelijk doen man. Wacht ik jouw ervaringen even af;). Maar het lijkt mij ook wel wat. Vooral die nieuwe radio interface ziet er goed uit vind ik.

michelover

Forumguru
Ik zou het niet doen , toen mijn head unit er mee stopte kreeg ik ook een nieuwe coreboard.
Wat een gepruts om de head unit open te krijgen , plus fijne scherpe randjes die nog net niet heel je vinger eraf snijden.

babobo

Nieuw lid
Mijn nieuwe aanschaf https://www.carjoying.de/android-au...ad-core-wifi-bluetooth-google-play-store.html is momenteel onderweg.

Ik zie op de fotos dat een losse gps adaptor meegeleverd wordt. Is er een mogelijkheid om de originele gps ontvanger te gebruiken?

Voor de DAB+ antenne zoek ik ook een alternatief. De antenne die meegeleverd wordt lijkt me niet handig. Een raam antenne of gebruik maken van de originele antenne lijkt me een mooiere oplossing. Zijn er andere leden met de DAB+ optie die dit al toegepast hebben?

Oknot

Forumguru
@babobo Originele gps antenne gaat niet. Is ook niet erg aangezien je de meegeverde gps antenne prima kan plaatsen onder je dashboard en dan is de ontvangst gewoon uitstekend. Dab+ heeft nog niemand hier zover ik weet. Ik heb ergens in dit draadje wel een link geplaats van een compatible dab+ antenne systeem wat mbv raamantenne werkt. Even de voorgaande blz doorspitten en dan kom je deze vanzelf tegen. Ik zou overigens wel eerst even testen of de dab+ externe antenne werkt indien je deze ook onder het dashboard plaatst. Mocht dit namelijk toevallig het geval zijn dan vind ik dit dab+ systeem persoonlijk wel interessant. Ben erg benieuwd of dat gaat werken. Alvast veel plezier gewenst met de radio.

babobo

Nieuw lid
@Oknot Dan ga ik de standaard gps antenne plaatsen. Ik had iid gelezen dat deze magnetisch is en bovenin het dashboard geplaatst kan worden.
Ik kan naar aanleiding van de foto's niet goed inschatten hoe groot de DAB+ antenne is. Ik zal mijn bevindingen hier delen.

michelover

Forumguru
Momenteel bezig met uit testen van verschillende usb sticks om DAB+ op de radio te krijgen. Ontvangst met passive anttene in Amsterdam is goed ik had 40+ zenders. Met een passive anttene in Den Helder toch wel 0. Met active anttene had ik in Den Helder ongeveer 40 zenders. In Amsterdam liep hij met active anttene over de 100 zenders. Hou jullie op de hoogte en indien het lukt wat ik gekocht heb en hoe het geplaatst is.

bertje

Lid
Fm ontvangst is wel goed, alleen de af functie van de tuner werkt niet. Dus hij neemt niet automatisch het sterkste signaal.
Is blijkbaar een gekend probleem bij deze chinese radio's.
Heeft iemand hier toevallig al een oplossing voor?

michelover

Forumguru
Vandaag een ritje naar Amsterdam gedaan vanaf Den Helder. De stick aangesloten op de Android laptop en de passieve antenne gekoppeld en bij het raam gepositioneerd. In Den Helder had ik nul blokjes , over de A7 richting Amsterdam had ik pas bij afslag Hoorn , twee blokjes van de acht. Dit werden er even drie en onder Hoorn viel alles weer weg. Af en toe twee blokjes tot ik uit de Coentunnel kwam. Toen had ik een volle balk , tot ik iets verder op de ring A10 weer naar twee tot drie blokjes ging. Ik denk toch dat een passieve antenne is.m. een stick op de Joying radio niet voldoende is. Ik ga meer eens kijken voor een haaievin met actieve antenne.

michelover

Forumguru
Ik heb de stick (USB 2.0 Digital DVB-T DAB FM RTL2832U FC0013B SDR TV Radio Receiver Stick) getest met een actieve FM/DAB haaievin. En het werkt helemaal naar mijn zin. Nu nog inbouwen. Gebruikte onderdelen zijn de stick zoals hierboven , deze heeft een betere chip en daardoor betere ontvangst , komt van Amazon UK. De haaievin komt van Autoshopdetijger , inclusief verlengkabels voor FM en DAB. Een verloop plug voor SMA naar MCX , beide female , om de DAB kabel in de stick te plaatsen. Het programma Wavesink en de driver RTL2832U gedownload van de Googleplay. Wavesink moet je voor betalen maar het werkt. Neem nog wel wat foto's van de spullen voor , en na het inbouwen.
Ga eerst mijn volgende project testen , een achteruitrij camera , ingebouwd in de handel van de achterklep.
De artikel nummers van de kabels : 11.1508-09 SMB naar SMA Male , 11.1508-08 SMB Male naar SMB Female , 11.1579-00 AM/FM Male/Female , 08.772048-02 DAB/FM Haaievin mat zwart.

Highway

Forumguru
Zo'n achteruit rij camera (ook in de handel) heb ik er ook in zitten. Monteren was eenvoudig. Moest een gleufje maken in het deel waar de stekker zit (zat er niet in gek genoeg), maar eenmaal gemaakt was het gewoon klik en het zat erin.

Wat wel lastiger was - de bekabeling naar achter leggen. Ik heb beide de coax kabel en stroom van voor naar achter gelegd. Is goed te doen, gaat alleen een boel tijd in zitten. Ik heb alles voorzichtig los gehaald, waar mogelijk even goed schoon gemaakt (ging de meeste tijd in zitten - als het toch los is dan ook maar goed schoon maken).

Stroom heb ik van de radio gepakt - deze heeft een aansluiting hiervoor.

Beeld is prima te noemen. Kan goed zien wat er zich direct achter de auto bevindt.

babobo

Nieuw lid
Enige weken geleden heb ik de unit in mijn auto geinstalleerd.

De DAB module die ik samen met de radio besteld heb is een drama. Antenne is vast en ik kan er dus geen alternatieve antenne installeren. Ik heb hiervoor een nieuwe dab+ module besteld bij banggood (RTL2832U) ben benieuwd.

GPS is inderdaad prima, meestal is de ontvangst 11 a 12 satellieten.

Tomtom go mobile werkt voortreffelijk.

Bluetooth audio is echt verschrikkelijk vergeleken met de standaard Amundsen die er in zat. Externe microfoon heb ik naar de originele locatie gelegd maar ook dit levert geen groote verbetering op. Ik denk eraan om de modificatie te doen die ik tegen ben gekomen op XDA developpers.

Handige link voor verdere informatie

Unit heb ik inmiddels geroot en de Malaysk custom ROM (V3) geinstalleerd. Lastig is om voor deze units de correcte procedure te vinden om in Recovery te komen:
Gebruik de Power en Home button hiervoor (verschillende tutorials hebben het over de reset butten maar dat werkt dus niet)

Ik heb voor de data verbinding een 3g dongle gekocht. Met PPP widget 3 krijg ik verbinding maar heb ik geen internet (en dus geen verkeers updates voor tomtom en flitsmeister).

Ik zie op dit moment maar 4 (voor en achter) van de 6 parkeer sensoren. Heeft iemand een idee hoe de zijkant sensoren ook weergegeven kunnen worden?

michelover

Forumguru
@babobo , ik gebruik mijn android telefoon om via bluetooth een wi-fi-hotspot te maken en dat werkt prima. Ik heb internet etc op de head unit. Ik gebruik ook Tomtom Go en deze wordt keurig geüpdate. V.w.b. de parkeersensoren , de zij sensoren werken bij mij gewoon mee. Neem aan dat je die bedoeld.

Highway

Forumguru
Ik doe hetzelfde als @michelover - ik gebruik mijn telefoon met wifi hotspot en 4G functionaliteit om internet op mijn android radio te krijgen.

Om dit te automatiseren gebruik ik het progje AutoTether. De tel. heeft een Bluetooth verbinding met de radio. Zodra de telefoon de radio ziet, maakt deze een verbinding (carkit). Zodra deze verbinding is opgezet, zorgt autotether dat de telefoon in hotspot modus gaat. Er komt een wifi verbinding beschikbaar (aangeboden door de telefoon). De radio pakt deze automatisch op.

Werkt perfect moet ik zeggen.

Bovenaan Onderaan