Automatisch de kofferklep openen

Blackokkie2

Forumguru
Chrissel je moet de stempelveren van Alcomex hebben en als je gasveren niet sterk genoeg meer zijn, dan kun je ook de gasveren van de Seat Exeo erbij bestellen.
Artikelnrs. staan ook op de vorige pagina, bij Alcomex moet je wel voor minimaal 20 euro bestellen, dus kn je het beste 4 veren bestellen (levering binnen een paar dagen) en dan de 2 veren die je over hebt hier doorverkopen.

Rem82sch

Senior Member
okay ik snap hem nu wel maar nu alleen nog de vraag welke veren zijn dit nu precies??
Aangezien er veel mensen vragen over hebben.

Heb ik een filmpje/werkinstructie gemaakt voor het semi-automatich openen van de kofferklep,
van een SKODA OCTAVIA COMBI

De stempelveren zijn te bestellen bij Alcomex artikel.nr ST11540

Als de gasveren ouder zijn dan kunnen ze hun kracht verliezen,
in dat geval kunnen de gasveren gewisseld worden voor Seat Exeo gasveren.
Deze zijn te bestellen bij Winparts onder artikel.nr 126856.

Misschien iets beter lezen?
Zoals Blackokki2 ook al heeft geschreven ik heb het erbij gezet.

Luke

Forumguru
@ Chrissel, als je 2setjes koopt, dan neem ik het tweede van je over. Zou ook graag de aanpassing maken.
groetjes

Luke

Forumguru
Uit de catalogus:
as ø 9,5 mm bus ø 19,5 mm
Lo-Ln- Fn Nn- C N/mm- productnr
50,8 -25,4- 640- 25,2- ST11540
greetz

Blackokkie2

Forumguru
Ik ben er nu mee bezig maar ik krijg met geen mogelijkheid die koppen van de gasveren af, is daar nog een trick voor?

Met een lap ertussen in de bankschroef en met waterpomptang voorzichtig draaien . Ging heel makkelijk bij mij. Vergeet ook niet de kogels in te vetten als die veren er toch af zijn ;)

Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

Rem82sch

Senior Member
Ik ben er nu mee bezig maar ik krijg met geen mogelijkheid die koppen van de gasveren af, is daar nog een trick voor?
Eventueel de hele gasveer van de auto af halen.
Dan de gasveer in de bankschroef zetten, wel met een stuk stof ertussen voor het niet beschadigen van de gascilinder.
Dan met een griptang/waterpomptang de kop erafdraaien en ook weer een stukje stof ertussen.
Op deze manier kan je meer kracht uit oefenen, draai wel de goede kant op :-)
Toen ik mijn gascilinders heb vervangen voor sterkere, heb ik het op deze manier gedaan.

Rem82sch

Senior Member

Oh ik zag te laat dat @Internetboarder ook al deze tip had gegeven.

Met een lap ertussen in de bankschroef en met waterpomptang voorzichtig draaien . Ging heel makkelijk bij mij. Vergeet ook niet de kogels in te vetten als die veren er toch af zijn ;)

Verstuurd van mijn HTC One met Tapatalk

En gelukt?

Blackokkie2

Forumguru
Heb de veren van de auto af inderdaad, heb geen bankschroef. Ik krijg niet genoeg grip op de gasveer, veer blijft meedraaien als ik de kop draai. Heb nu WD-40 op de koppen gespoten en laat ik even inwerken hopen dat dat iets helpt. Ze moeten toch in de gebruikelijke richting losgedraaid worden, toch niet de engelse kant op?

Blackokkie2

Forumguru
JAAAAAAAAAAA, het is :tegek: :maakmegek: :D gelukt, wat een iets betere kwaliteit waterpomptang niet kan doen he. Hierna was het 5 minuten werk. Dank voor de tips overigens. Ik heb nog wel de originele gasveren en die blijken dus nog goed te werken.

EdK

Forumguru
Daar het twee soorten materiaal zijn wil warmstoken ook nog wel eens helpen.
Heb vaak bij een machine dat er rvs bouten in stalen platen zitten.
en met geen mogelijkheid los te krijgen, en dan met gasbrander ff warmstoken en kun je ze zo losdraaien zonder enkele krachtinspanning.

Blackokkie2

Forumguru
EdK, had ik ook al aan zitten denken, is het principe van verschil in uitzetten bij verwarmen. Maar, in dit geval was het dus de gereedschapkeuze. Heb de oude waterpomptang gelijk weggegooid, kon zo de poten tegen elkaar drukken dus daar zat geen kracht meer in.

Bovenaan Onderaan