Automatisch de kofferklep openen

MoZe

Lid
Ik heb toevallig zaterdag de originele veren vervangen door Exeo veren.
De gasdruk in de originele veren was (na 5,5 jaar) zover teruggelopen dat mijn vrouw en ik met het koude weer de afgelopen weken de klep allebei een keer op ons hoofd gehad hebben omdat hij terugviel.

Met de oude veren sprong de klep los, ging een klein stukje open en bleef dan staan. Met de nieuwe veren twijfelt hij even op dat punt en gaat vervolgens helemaal open.

Derk

Forumguru
Heb gister ook stempelveren gemonteerd maar ook bij mij gaat hij maar helaas half open. Waarschijnlijk zijn ook mijn gasveren wat slapper geworden. Nu ook de exeo veren besteld hoop ze morgen binnen te krijgen en dan kan ik weer aan de knutsel:crazy:. Als ik ze erop heb laat ik het weten.

Derk

Forumguru
Jaja nieuwe Seat Exeo veren erop en de kofferklep gaat super mooi open.
Echt een aanrader.

Derk

Forumguru
33 euro inclusief verzenden bij winparts. Natuurlijk moet je de klep iets harder dicht duwen maar ik vind het erg meevallen en zie meer voordelen aan het automatisch openen dan aan het iets zwaarder dicht duwen.

Derk

Forumguru
Nope deze zijn van een Mercedes hahaha.
Je moet de gasveer van de Seat Exeo hebben : 0126856.
Als je deze besteld komt het helemaal goed.
Succes.

Yargo

Actief lid
Succes.
Dat is raar. Ik had seat leon exeo aangeduid, er moet iets fout gegaan zijn met het kopieren van de link denk ik. bedankt!!!

gaat er nog iemand met de exeo gasveren of dat blauwe veertje over de skoda gasveer nog naar de lente meeting?
ben erg benieuwt hoe goed het werkt dan haal ik het ook .
greets

Yargo

Actief lid
Succes.
Crap, ik heb nu pas door dat ik in het Octavia topic bezig zit. Passen deze ook op een Superb Combi (2011) ?

Derk

Forumguru
@ Internetboarder,
Helaas ga ik niet naar die meeting en helaas woon je niet bij mij in de buurt anders was ik wel effe langs gekomen om het je te laten zien. Er zal vast wel iemand op die meeting zijn die het ook heeft.
Ik ben er iig echt super blij mee het werkt echt toppie.:xyxthumbs:

Ahr

Nieuw lid
Ben na het doorworstelen van de topic ff de draad kwijt. Welke gasveren kan ik op mijn Octavia HB uit 2012 monteren om automatisch te openen of kan dat alleen op de combi?

motomarz

Senior Member
Als ik zoek naar stempelveren voor andere merken auto's dan kom ik niet zo ver.
Ik kom alleen maar VAG-auto's tegen.
Is dit truukje niet zo "in" bij andere merken?

job_sande

Nieuw lid
Ben na het doorworstelen van de topic ff de draad kwijt. Welke gasveren kan ik op mijn Octavia HB uit 2012 monteren om automatisch te openen of kan dat alleen op de combi?
Al gevonden? Ik heb hier ook wel oren naar, maar wordt er ook niet echt meer wijs uit..

MoZe

Lid
Volgens mij heeft er nog niemand iets voor de HB gevonden, dat draait allemaal net iets anders als de combi.

Ben ik trouwens de eerste met een lekkende Exeo veer? Hij zit er nog geen 2 maanden op, maar is zeiknat van de olie en houdt helemaal niets meer :(

Rem82sch

Senior Member
Aangezien er veel mensen vragen over hebben.

Heb ik een filmpje/werkinstructie gemaakt voor het semi-automatich openen van de kofferklep,
van een SKODA OCTAVIA COMBI

De stempelveren zijn te bestellen bij Alcomex artikel.nr ST11540

Als de gasveren ouder zijn dan kunnen ze hun kracht verliezen,
in dat geval kunnen de gasveren gewisseld worden voor Seat Exeo gasveren.
Deze zijn te bestellen bij Winparts onder artikel.nr 126856.

CDK

Forumguru
sooow die heb ik ff geliked :) mooie vinding van je zeg! en toppie dat je een how to video gemaakt hebt én gepost hebt, goed bezig zeg!

greetz Corné

andrehj

Forumguru
Mooi filmpje, goed gedaan. Ik wist niet dat Alcomex ook aan particulieren verkoopt. Dat moet ik onthouden, die heb ik misschien nog wel eens nodig.
Alleen dat muziekje...:wtf:
Vraagje: Hoe gaat het dichtdoen van de klep? Moet je die nu niet heel hard dichtdoen, tegen de stempelveren in?

fastgeert

Actief lid
Hallo hier,
Leuk, dat filpje op vorige pagina is mijn witte RS.
Bij mij zitten de springveren er nu bijna een jaar op, en als het niet te koud is werkt het automatisch openen nog steeds perfect.
Ik lees hier nu van het monteren van de Exeo pompen, lost dit het probleem bij iets frisser weer dan op?
Zo ja ga ik me ook eens zo'n setje Exeo pompen bestellen.
Is er iemand die ook weet hoe met de VAG/COM of VAS pc de aanpassing kan gedaan worden zodat bij het ingedrukt houden van de anti carjack open toets de koffer ook opent ipv de ramen die openen?

Bovenaan Onderaan